Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saisiko näistä aineksista lasagnen?

Vierailija
09.12.2010 |

En ole ikinä tehnyt lasagnea muusta kuin niistä valmisaineksista, eikä mulla ole oikein hajuakaan miten semmonen tehdään.

Aineksina olisi lasagnelevyjä, tomaattimurskaa, maitoa, sipulia, polar-juustoa, jauhelihaa. Mitä muuta tarvitsisi vai pärjääkö noilla?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
09.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lisäksi vettä, valkosipulia, rasvaa paistamiseen, venhäjauhoja valkokastikkeen suurustamiseen.

Vierailija
2/7 |
09.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teet jauhelihakastikkeen sipulin ja tomaattimurskan kera. Paljon pizzamaustetta, valkosipulia ja muita mausteita. Myös lihaliemikuution voi laittaa ja hiukan siirappia. Keitä pitkään hiljaisella tulella.

Maitokastike syntyy rasvasta, vehnäjauhoista ja juustoraasteesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
09.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lisäksi vettä, valkosipulia, rasvaa paistamiseen, venhäjauhoja valkokastikkeen suurustamiseen.

Ehkä mä uskaltaudun tekemään...

ap

Vierailija
4/7 |
09.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaapissa varmaan on mausteita?

Itse teen lasagnen niin että ensin ruskistan jauhelihan ja sipulin, maustan ja sitten tomaattimurska sekaan. Jätän hautumaan ja teen juustokastikkeen. Nokare voita sulana, jauhoja sekaan ja maito kaveriksi. Keitellään niin että sakenee ja laitetaan juustoraastetta sekaan.

Sitten kasataan kerroksittain levyjen kera, viimeisenä juustokastike ja juustoraaste.

Ja tulee paljon, paljon parempaa kuin valmishötöistä!

Vierailija
5/7 |
09.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen lasagnen aina itse, se ei ole ollenkaan niin vaativa ruoka kuin moni luulee..

Paistat ja maustat jauhelihan, sekaan raastettu porkkana ja tomaattimurska sekä valkosipulimurska ja muita mausteita mitä haluat laittaa.

Lihafondia tms siihen jauhelihaan.

Kastike on maitoa ja juustoraastetta joka sulaa sinne kuumaan maitoon.

Vehnäjauho/rasvaseos ensin kattilaan ja sitten maito kuumenemaan ja juusto sekaan.

Siten vain vuokaan vuorotellen jauhelihaseosta, lasagnelevyjä ja juustokastiketta, lopuksi pintaan juustoraastetta ja n.45min-1h 175 asteessa.

Juustona ensikerralla punaista emmentalia.

Vierailija
6/7 |
09.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

aika helppoahan se tosiaan olikin. Saas nähdä tuleeko hyvää... Tuoksu ainakin on herkullinen.

ap

Vierailija
7/7 |
09.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies sanoi että ihan ok.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kahdeksan