Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

EIkö lapsilla pitäisi olla ikioma joulukalenteri ?

Vierailija
09.12.2010 |

Miksi vuorotella luukkujen avaamisessa ?

Kyllä meillä on aamulla odotettu hetki molemmilla kun saavat avata kalenterin luukun ja ovat sitten lisäksi tietenkin uteliaita mitä oli toisella luukussa, on vielä tuplajännitys.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
09.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos vuorottelu sopii sehän on ihan ok.

Vierailija
2/9 |
09.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuo joka aamu tonttulakissaan joka muksulle yhden namun. Aamulla pitää myös etsiä tämä tonttu menee yölllä piloon. Lapsista tosi jännää!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
09.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja innolla odotetaan senkin avaamista. Viime vuonna jokaisella oli oma kalenteri, ei sen avaaminen ollut niin iso juttu ainkaan miellä kun sen sai tehdä joka päivä itse. Nyt kun vuoroa saa muutaman päivän odottaa, on se oikea juhlahetki kun oma vuoro tulee!

Meillä kalenterista kyllä löytyy jokaiselle jotain joka päivä, eikä vain avaajalle. Eilen esim. oli kalenterista löytyvässä kortissa liukurin kuva ja lupaus että mennään illalla pulkkamäkeen. Sinne mentiin yhdessä ja jokainen kolmesta lapsesta sai uuden liukurin (viime talviset yhtä lukuunottamatta rikki). Tänään jokaiselle löytyi oma suklaakonvehti, huomisen laatikossa on muistaakseni askartelutarvikkeet joulutonttuja varten. :)

Vierailija
4/9 |
09.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on huippuhieno itse tehty kalenteri, johon ilmestyy yllätys kyseisen päivän luukkuun vasta edellisenä yönä. Lapset saavat ikioman yllätyksen joka toinen päivä.

Mun puolesta voisivat halutessaan mässätä joka aamu halpaa ja huonoa suklaatakin, mutta annoin tällaisen vaihtoehdon ja paremmin kelpasi.

Vierailija
5/9 |
09.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sisällä desing-yllätykset joita voi esitellä vaikka sille alempiarvoiselle naapurille, jonka lapset saa "vain" halpissuklaata tai Muumikrääsää.

Totuus on se, että kyllä ne lapset on johdateltavissa aikuisen toimesta. Eiköhän suurin

osa lapsista kuitenkin haluaisi itse joka aamua avata oman luukun, olipa kuin halpissuklaata tmv. tahansa.

Meillä on huippuhieno itse tehty kalenteri, johon ilmestyy yllätys kyseisen päivän luukkuun vasta edellisenä yönä. Lapset saavat ikioman yllätyksen joka toinen päivä. Mun puolesta voisivat halutessaan mässätä joka aamu halpaa ja huonoa suklaatakin, mutta annoin tällaisen vaihtoehdon ja paremmin kelpasi.

Vierailija
6/9 |
09.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sisällä desing-yllätykset joita voi esitellä vaikka sille alempiarvoiselle naapurille, jonka lapset saa "vain" halpissuklaata tai Muumikrääsää.

Totuus on se, että kyllä ne lapset on johdateltavissa aikuisen toimesta. Eiköhän suurin

osa lapsista kuitenkin haluaisi itse joka aamua avata oman luukun, olipa kuin halpissuklaata tmv. tahansa.

sen avulla etsitään piilotettu aarre. Olen kysynyt tahtovatko tämän vanhan kalenterin vai jokaiselle omat suklaakalenterit tms. ja joka vuosi tahtovat ehdottomasti tämän vanhan systeemin.

Myös naapurin lapsi kyselee joka aamu mitä meidän kalenteristamme on tullut, selvästi kiinnostaa paljon enemmän hienot yllätykset kuin se että saa itse avata luukun joka päivä.

Vierailija
7/9 |
09.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on huippuhieno itse tehty kalenteri, johon ilmestyy yllätys kyseisen päivän luukkuun vasta edellisenä yönä. Lapset saavat ikioman yllätyksen joka toinen päivä. Mun puolesta voisivat halutessaan mässätä joka aamu halpaa ja huonoa suklaatakin, mutta annoin tällaisen vaihtoehdon ja paremmin kelpasi.

Lasten kanssa yhdessä askarreltiin ja ommeltiin. Enemmän vinoja kuin suoria saumoja ;)

Totta kai lapset on aikuisten johdateltavissa. Minä meidän perheen aikuisena ja monenlaisia kalentereita ostaneena en vaan tajua mitä mahtavaa on halppissuklaassa joka päivä verrattuna parempaan yllätykseen joka toinen päivä. En vain ymmärrä. Siksi halusin antaa lapsille toisen vaihtoehdon, johon lapset heti innostuneena tarttuivat.

Ja meidän "paremmat" yllätykset on osaksi ihan sitä yleistä krääsää, mutta onpa vähän vaihtelua eikä tarvi murehtia kahta samaa Niiskuneitiä.

Miten te nyt otatte näin vakavasti tämän kalenteriasian? Toisisa perheissä vaa nlapsetkaan ei välttämättä ole innostuneita pahan makuisesta suklaasta.

Vierailija
8/9 |
09.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten kanssa yhdessä askarreltiin ja ommeltiin. Enemmän vinoja kuin suoria saumoja ;)

Sopii siis sisutukseen, kun muu koti ihan sama tyyliä!

Ja meidän perhe sopii tähän taloon myös loistavasti.

Vierailija
9/9 |
09.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitäisi, jos lapsillekin on ok, että avaavat luukut vuorotellen? Lapsistahan tuo on kiinni, onnistuuko vai ei ja onko se kalenteri niille lapsille niin tärkeä.

Meillä oli aina lapsina omat kalenterit, enkä olisi varmasti yhtään luukkua saanut avata, jos olisi ollut yhteinen kalenteri kahden vanhemman veljeni kanssa...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kahdeksan