Keuhkokuumetta ollut paljon tänä syksynä ja talvena
miksiköhän? Onkohan sikainfluenssarokotteella jotain tekemistä asian kanssa?
Mietityttää vaan, kun itsellänikin ollut tänä syksynä ensimmäistä kertaa elämässäni keuhkokuume. Normaalisti sairastan erittäin harvoin ja kuumetta ollut ennen tätä keuhkokuumetta vuonna 2001
Kommentit (11)
keuhkokuumeine. 6.vk jo menossa..
ei koskaan aikaisemmin ollut
on sairastanu keuhkokuumeen nyt ihan vähän aikaa sit. Tosiaan sitä on ihmeen paljon, ainakin tuntuu siltä.
mulla kans oli keuhkokuume, ekan kerran - toivottavasti ei enää tule. Paljo sitä tuntuu olleen.
Nythän on myös sikainfluenssaa liikkeellä taas. Jospa onkin sitä?
Mulla ainakin lääkäri näki sen keuhkokuvista, kävin siis röntgenissä. Sitä ennen lääkäri kuunteli keuhkoja ja kuuli ilmiesesti sen verran rohinaa, että päätti lähtettää sinne kehkokuvaan.
Ymmärtääkseni sitä ei voi sekottaa tästä syystä sikaflunssaan.
Voi vittu, kaikkea tekin keksitte. Jo tuosta ajatuksesta näkyy, että immunologia ei ole tuttu edes sanana, saati että pystyisitte tekemään asian tiimoilta jotain päätelmiä.
Voi vittu, kaikkea tekin keksitte. Jo tuosta ajatuksesta näkyy, että immunologia ei ole tuttu edes sanana, saati että pystyisitte tekemään asian tiimoilta jotain päätelmiä.
mitä tällä tarkoitit. Sikaflunssaan sekoittamista vai mitä?
Nouseeko lämpö korkealle, onko vaarallinen?
Pari tuttua teiniä on ollut monta viikkoa poissa koulusta keuhkokuumeen takia.
Joka nyt jyllää ja aiheuttaa varsinkin aikuisissa keuhkokuumetta tai erittäin pitkää yskää. Eli H1N1-rokotteella ei ole mitään tekemistä asian kanssa, varsinkaa vuosi jälkikäteen.
Mykoplasma on pienen pieni bakteeri, johon vain tiety antibiootit auttaa (makrolidit). Esiintyy epidemioina noin 7 vuoden välein (siis nyt tulossa se 7 vuosi). Voidaan todeta ainoastaan vasta-ainetestillä seerumista.
Mulla oli syksyllä keuhkokuume ekaa kertaa. Sikainfluenssarokotetta en ottanut viime talvena kun silloin oli sitkeästi lämpöä, joten en rokotusta saanut.
Tosi monella tutulla on tosiaan ollut myös tänä vuonna sama tauti.