Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten hyvin lapsesi pärjäsi jos syntyi rv35-36 raskausmyrkytyksen vuoksi?

Vierailija
08.12.2010 |

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
08.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän vauva sitten voi suht hyvin. Nyt oli painoarvio viimeksi vielä alle 2,5 kg. Jos syntyy alta 2,5 kiloisena, tarkoittaako se automaattisesti keskoshoitoa? Pääseekö kotiin ennen tuon luvun täyttymistä?

Minkä kokoisia muiden vauvat on olleet viikolla 35-36. Täysiaikaisuuteen tuskin päästään mun kohdallani.

ap

Vierailija
2/11 |
08.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

raskausmyrkytyksen vuoksi rv 36+3 ja painoin 2570g. Vierihoidossa oli 4 päivää, sitten päästiin kotiin. Kotiinlähtiessä painoi 2300g. Aluksi käytiin tiheästi neuvolassa painokontrolleissa ja oikeastaan koko ensimmäisen vuoden lapsi oli tosi pienikokoinen mutta muuten ihan terve.

Nyt tuo samainen lapsi on reipas ekaluokkalainen ja luokkansa pisimpiä. Ei ois syntyessä uskonut. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
08.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painoa oli 3,3kg ja kaikki muuten ok, mutta oli vähän keltaisuutta (meillä suvussa vastasyntyneillä tahtoo aina bilirubiiniarvot nousta alkuun) ja syöminen piti hoitaa tuttipullolla, kun ei ennenaikaisena jaksanut imeä tarpeeksi. Eli mä pumppasin ja annoin sitten pullosta että saa tarpeeksi ruokaa.

Kaikki meni hyvin. Terve ja reipas poika. :)

Vierailija
4/11 |
08.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään ongelmia. Vauva oli vierihoidossa sen kolme päivää, mitä sairaalassa oltiin. On ollut poikkeuksellisen terve lapsi (neuvolan mukaan ja sisaruksiin verrattuna). Ikää nyt 10 vuotta.

Vierailija
5/11 |
08.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lisähapella ja osan ajasta sinivalohoidossa, sitten 3 päivää vielä yhdessä osastolla, jonka jälkeen pääsimme kotiin. Ehdittiin antaa pari kortisonipiikkiä ennen sektiota. Olin siis sairaalassa viikosta 32 ja lapsi syntyi hieman vajaa 2,5 kiloisena. Ihan hyvin mennyt sen jälkeen kaikki.

Vierailija
6/11 |
08.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kupla vaan puhkes ja vedet tuli.

3 päivää oltiin sairaalassa. Kokoajan vierihoidossa.

Heti syntymän jälkeen oli hetken happikeila puhaltelemassa lapsen naamalle, kun lapsi oli mun rinnalla.

Kaikki hyvin

Vierailija
7/11 |
08.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsen pienipainoisuutta ja omani on viikkoihin nähden pieni (painoarvio). Noh, ehkäpä ei toivottavasti mitään suuren suuria ongelmia ole odotettavissa.

ap

Vierailija
8/11 |
08.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terve on kuin pukki, syö ja kasvaa siinä missä ns. täysaikaisetkin.

Vierailija
9/11 |
08.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

raskausmyrkytyksen vuoksi. Painoi 2,2 kg ja oli n. 3 viikkoa keskolassa kasvamassa kunnes saavutti 2,5 kg ja pääsi kotiin.

Nyt erittäin hyvin voiva, ei mitään ongelmia. Ja tosiaan kasvaa niinkuin normaali lapsi :)

Vierailija
10/11 |
08.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aluksi lapsi joutui C-PAP hoitoon (nenään laitettava ylipainehappihoito) n. 12 tunniksi ja sitten oli pienellä happilisällä 1vrk. Syöminen hänellä lähti tosi huonosti käyntiin ja maitoa jouduttiin viikon ajan antamaan nenä-maha-letkuun. Lapsi oli keskolassa tarkkailussa 11 päivää, jonka jälkeen vierihoidossa 4 päivää ja sitten päästiin kotiin. Itse olin 2 viikkoa tosi huonossa kunnossa. Enismmäiset 2 VUOTTA(!) pieni ja huono syömään, mutta terve kuin pukki. Nyt 2.5-vuotias reipas, iloinen ja äärimmäisen älykäs poika, paino edelleen -8%, kun juuri oltiin neuvolassa. Ei allergiota ja 1 korvatulehdus ollut. Päiväkodissa kehuvat pojan verbaalista ulosantia ja keskittymiskykyä. Hyvin siis kaikki.

Vierailija
11/11 |
08.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskausmyrkytyksen vuoksi. Painoi alle kilon (oli pienipainoinen viikkoihin nähden), oli 2 1/2 kuukautta sairaalassa. Terve on :) Sinun viikoilla syntyvä vauva varmasti jaksaa hyvin!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi yksi