Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aavistitko että synnytys on lähestymässä/ alkamassa pian??

Vierailija
06.12.2010 |

Olisi kiva kuulla onko joku aavistanut, että synnytys alkaa lähipäivinä...

Itse odotan esikoista rv 37. Innolla jo odottelen merkkejä synnytyksen alkamisesta. Tuntuu siltä että parisen viikkoa vielä saan odotella...

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
06.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kohdalla lupaili pari päivää aikaisemmin supistelemalla, toisen kohdalla ei ollut mitään vihjettä vielä 12h ennen.

Vierailija
2/22 |
06.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin jännäillään, että milloin vauva haluaa syntyä. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
06.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin jännäillään, että milloin vauva haluaa syntyä. :)

Millonkas sulla on? Jotenki mulla on sellanen olo että hän tulis jo pian :) .. Eipä siitä mitään virallisia merkkejä oo. Kohdunsuu on kyllä lyhentynyt ja pehmeä sekä vauva on siellä oikein päin ja kuulemma kiinnittynyt. Mulla myös irtos tossa yks päivä limatulppa, mutta ei se varmaan mitään vielä kerro. Toivon kyllä kovin että ennen jouluaattoa tulis :)

Vierailija
4/22 |
06.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ylihuomenna lääkäri, jossa sitten kuulee, onko paikat auki ja mikä on kohdunkaulan tilanne. :) Oon ollut jo usemman viikon levossa, kun on ollut paljon supistuksia ja vähän on jännitänyt, että tuleeko vauva ennen aikojaan. Vauva on ollut jo kauan pää alaspäin ja tosi alhaalla, mutta kiinnittymisestä kukaan ei ole puhunut mitään. Onko sulla maha selvästi laskeutunut, kun vauva kiinnittyi?

t. 3

Vierailija
5/22 |
06.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

käynnistykseen olin menossa :D

Vierailija
6/22 |
06.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

keskimmäisestä sikäli osasin odottaa, että limatulppaa oli tullut

Vierailija
7/22 |
06.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehkä loppuraskaudessa 5-6 kertaa tullut harkka supistuksia... Selkäkipuja kyllä on ollut sitäkin enemmän, ehkä ne supparit on heijastanut tonne selkään. Maha ei oo mietenkään huomattavasti laskeutunut vaikka onkin jo kiinnittynyt... onhan se vähän laskeutunut.

Oon tässä pohdiskellut että mahtaako tulla vasta ensvuonna ulos vai jo tänä vuonna. Kuulemma ekalla kerralla voi mennä helposti yli la:n. Mulla ja vaavin isällä on kyl jotenki sellanen tutina että synnytys olis jo lähellä. Varsinkin epäilyttää toi limatulpan irtoaminen.

Vierailija
8/22 |
06.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle viimeksi neuvolantäti sanoi, että soittele sitten uutta aikaa (vauvalle!), jos vauva syntyy ennen seuraavaa käyntiä. Joten en kyllä itse usko, että menisi yli. Kunhan ei tosiaan tulisi jouluaattona. :)

t. 3.

ehkä loppuraskaudessa 5-6 kertaa tullut harkka supistuksia... Selkäkipuja kyllä on ollut sitäkin enemmän, ehkä ne supparit on heijastanut tonne selkään. Maha ei oo mietenkään huomattavasti laskeutunut vaikka onkin jo kiinnittynyt... onhan se vähän laskeutunut.

Oon tässä pohdiskellut että mahtaako tulla vasta ensvuonna ulos vai jo tänä vuonna. Kuulemma ekalla kerralla voi mennä helposti yli la:n. Mulla ja vaavin isällä on kyl jotenki sellanen tutina että synnytys olis jo lähellä. Varsinkin epäilyttää toi limatulpan irtoaminen.

Vierailija
9/22 |
06.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhtäkkiä vaan alkoi lirutella lapsivettä ja hetkenpäästä siitä alkoi supistukset.

Toinen taas supisteli pitkään ja hartaasti ja irrotteli limatulppaakin kolme vuorokautta.

Vierailija
10/22 |
06.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

muttei se sitten pitänytkään paikkansa. :) Synnytys käynnistettiin rv 42+2 ja terve tyttölapsi tuli.

Nyt odotan toista lasta ja nähtäväksi jää, miten synnytyksen alku tapahtuu; käynnistyykö itsestään vai käynnistetäänkö sairaalassa. La on vasta ensi vuoden puolella, joten vielä tässä aikaa on... ;)

Vierailija
11/22 |
06.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoivat vaan että ei näistä koskaan oikein tiedä millon tulee, mutta sano että voi varautua siihen että on yliaikaa koska se on yleistä ensi synnyttäjällä. Mulla on seuraava neuvola melkein parin viikon päästä vasta.. Mahtaako tulla jo ennen seuraavaa käyntiä :)

ap

Vierailija
12/22 |
07.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olin valmiiksi sairaalassa ja synnytystäkin käynnisteltiin useampi päivä.supistusten ollessa jo kovia ja kun olin 3cm auki en vieläkään uskonut sitä. sitten tajusin kun synnytyssalia kohti kuskattiin :D

Vierailija
13/22 |
07.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja juurikin niin ettei ollut mitään varsinaista fyysistä oiretta synnytyksen alkamisesta. Touhusin su-iltapäivänä normaalisti ja yhtäkkiä tuli sellainen selittämätön, mahanpohjassa asti tuntuva ( ei kuitenkaan supistus ) vahva tunne siitä että lapsi syntyy lähipäivinä. Hetki oli ohi noin 5 minuutissa ja loppupäivä sujui ilman mitään epätavallista. Seuraavana aamuna alkoi supistukset ja lapsi syntyi siitä seuraavana päivänä.

Vierailija
14/22 |
07.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olimme mieheni kanssa vuokranneet pinon filmejä kun oli sellainen tarjous ja illalla tuli sellainen olo että pitää katsoa hyvät filmit heti vaikka niitä sai pitä viikon. Tuntu vaan että ei muuten ehdi ja aamuyöllä tulikin sitten lähtö synnyttämään.

Vierailija
15/22 |
07.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoinen käynnistettiin viikolla 42+1 eli tiesin :)

Toisesta meni vedet sohvalle viikolla 38+0.. ei ollut mitään synnytys fiiliksiä ennen sitä :)

Mutta tästä kolmannesta tuli 2 yötä valvottua kun supisteli koko ajan. Kolmantena yönä nukuin koko yön, en heränny edes vessahätään. Kun nousin aamulla niin lorahti vetistä valkovuotoa.

Sanoin heti miehelle että syntyy tänään. Sairaalaan menin illalla vaikka ei ollut edes kovin kipeitä supistuksia ja tyttö syntyi siitä tunnin päästä.

Eli kolmannesta tiesin :)

Pelottaa vaan ajatus jos olisin jäänyt vaan odottamaan niitä tosi kipeitä supistuksia, olis syntyny kotia :)

Vierailija
16/22 |
07.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja tuo kolmas syntyi viikolla 40+1.

Vierailija
17/22 |
07.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

limatulppa tuli 3pvä ennen synnytystä..edellisenä iltana / yönä tuli kipeitä supistuksia muutaman tunnin ajan. Seuraavana yönä lorahti lapsivettä ja poika syntyi 8h päästä.

Nyt odotan kakkosta, laaskettuaika on ihan joulukuun lopussa..supistuksia on tullut jo pitkään, nyt kk ajan selkä todella kipeä, myös yöt. Vihlontaa alapäässä on kovasti ja lonkat tuntuu kohta lähtevän irti. Samoja tuntemuksia mulla oli esikoisestakin n. kk ennen syntymistä.

Terkat / lääkärit eivät oikein mielellään lupaile tai arvioi mitään, koska ikinä ei voi tietää. Mulle kuitenkin sanottiin, että yli menee varmasti ja kas poika syntyi 39+6. Kaverille taas sanottiin, että tulee varmaan etuajassa ( jopa 4vko ) ja kappas 1,5vkoa meni yli..joten eipä niitä voi ennustaa millään..ainut varma KAI vois olla toi limatulpan tulo, SIIS jos on veriviiruja mukana.

Onnea tulevaan koitokseen AP. Muistan kuinka jännää se oli esikoisen kohdalla, odotella ja kuulostella merkkejä. Nyt vaan toivoo, että ei tulis vielä :)

Vierailija
18/22 |
07.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että milloinkahan pikkuinen päättää lopulta tulla... Kolmatta odottelen. Kahdesta ensimmäisestä ei ollut ennakoivia supistuksia eikä muitakaan "oireita", vaan supistusten alettua se oli menoa vuorokauden sisään. Nyt on ollut kipeitä supistuksia päivittäin useamman tunnin ajan 37+1 lähtien ja limatulppakin meni jo kaksi viikkoa sitten... kohdunkaula on pehmeä, sitä on jäljellä 2cm ja on sormelle auki... Nyt on viikkoja 39+1 ja edelleen samoilla tuntemuksilla mennään... jänniä aikoja! Niin ja maha on ollut kuralla myös tuon saman kaksi viikkoa jo, kaikki tulee nopeasti läpi, mitä syö...

Vierailija
19/22 |
07.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joista olisin etukäteen osannut ennakoida.

Esikoinen syntyi 2 vkoa yliaikaisena, olisi käynnistetty kahden päivän sisään, tuli kuitenkin itsestään.

Kuopus syntyi viikon etuajassa. Eikä mitään ennakointia silloinkaan.

Vierailija
20/22 |
07.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hakemalla hain itsestäni. Yhtäkkiä vain illalla nukkumaan mennessä tuli "olo", en osaa sen oikeammin kuvailla. Menin vessaan ja lapsivedet tulivat.

Toisen kohdalla yöllä alkoi supistelemaan, niitäkin luulin ensin vain kakkahätää enteileviksi vatsan väänteiksi. Pitkin päivää supistelut yltyivät ja illalla toinen syntyi. En osannut edeltävänä päivänä aavistaa että huomenna kannan vauvaa jo käsivarsillani.