Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ottaa päähän askartelu pojan kanssa. Aaaarrrgggghhhh :(

Vierailija
06.12.2010 |

Poika halusi askarrella joulukortteja. No, minä sitten ostamaan korttipohjia, liimaa ja muita tarvikkeita. Katsoi ekaks netistä tod helppoja ja yksinkertaisia ohjeita. Olen itse tooooosi huono askartelemaan, en vaan osaa...

Ohjeiksi valitsin tyyliin leikkaa ja liimaa juttuja.

Äsken otin sitten ne kamat esiin ja rupesimme askartelemaan. Heti minuutin päästä alkoi vinkuna; "emmä osaa tällaista leikkaa", "miks mun aina pitää.." jne vinkunaa. Yritin siinä sitten selitellä, että itsepähän halusit tehdä. "Emmä osaaaaaa" jatkoi, "autanko?" "ei, tää on tylsääää".

Suivaannuin ja pistin kamat kasaan ja käsin pojan mennä huoneeseensa. Selitin, että laitoin paljon rahaa niihin ja nyt ne jää taas lojumaan kaappiin. Selitin ettei meillä nyt ole paljon rahaa ylimääriseen ja ajattelin pojan ilahtuvan askartelusta kun kerran itse halusi.

Taitaa jäädä kortit tekemättä ja rahaa ei ole enää ostaa korttejakaan. Ei tässä enää ennätä tehdäkään niitä kun arki alkaa. Nyt olisi ollut koko ilta aikaa pakertaa niitä.

Prkeleen kakara :(

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
06.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

käy hakemassa muksu mukaan, kun on helpompaa. Minkä ikäinen hän on? Alussa sitä joutuukin itse tekemään melkein kaiken, semmosta se vain on.

Vierailija
2/19 |
06.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

muut kamat pois ja nyt tehdään possukortti. Kas näin, otetaan pohja ja äiti leikkaa sulle possun, laita tohon liimaa ja sitten liimaat sen. Ja sitten tämä saparo ja hyvää joulua -tarrat.. Oi, tulipa hieno! Tehdään nyt toinen samanlainen possukortti ja sen jälkeen syödään vaikka piparit.

Tosin esim. meidän 10v ei jaksa montaa tehdäkään..

Joskus voi olla vaikeaa tarttua töihin käsiksi jos paljon askartelujuttuja siinä edessä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
06.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyse on nyt 7 vuotiaasta pojasta...

En todellakaan ala pakertamaan ja tekemään kaiken sille valmiiksi. Olkoon kaikki sitten ilman kortteja. Jos ihmettelevät niin ohjaan soittamaan pojalleni, selitelkäöt sitten ihan mitä helvata lystää...

Vierailija
4/19 |
06.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt arvioit väärin, elä syytä lastasi.

Vierailija
5/19 |
06.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi muuta sanoa. Jo on jollain ongelmat.

Vierailija
6/19 |
06.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

oikeesti olemassa? Mulle tuli tosi huono olo jo aloituksesta.

Vierailija
7/19 |
06.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

oikeesti olemassa? Mulle tuli tosi huono olo jo aloituksesta.

Vierailija
8/19 |
06.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt arvioit väärin, elä syytä lastasi.

Vierailija
9/19 |
06.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun 7-vuotias ei jaksaisi, 5-vuotias jaksaa. Koululaiseni on kiinnostunut ihan toisenlaisista jutuista, mutta on kyllä ihan normaalisti kehittynyt, fiksu ja suloinen poika.

Vierailija
10/19 |
06.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niiin mitä helvetissä tässä sitten olisi pitänyt tehdä? Tehdä kaiken kullanmurulle valmiiksi sen kun sujauttaa kortit kuoriin vai?

Meillä kun ei 7 vuotiasta passailla ja paapota, elämä on elmää ja se on välillä kovaa ja rakaa. Helppo siellä on neuvoa antaa ja haukkua vanhempia kauheiksi. Tervetuloa tänne vaan elämään tän riiviön kanssa, ette kestäis tuntiakaan.

ap

Vierailija
11/19 |
06.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niiin mitä helvetissä tässä sitten olisi pitänyt tehdä? Tehdä kaiken kullanmurulle valmiiksi sen kun sujauttaa kortit kuoriin vai? Meillä kun ei 7 vuotiasta passailla ja paapota, elämä on elmää ja se on välillä kovaa ja rakaa. Helppo siellä on neuvoa antaa ja haukkua vanhempia kauheiksi. Tervetuloa tänne vaan elämään tän riiviön kanssa, ette kestäis tuntiakaan. ap

Vierailija
12/19 |
06.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mäkään halua olla mikään puuhatäti, joka tekee 90% hommista ja pyytää liimaamaan yhden nurkan ja sitä mahtavaa suoritusta sitten kehumaan.

Vierailija
13/19 |
06.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

se ei tee sitä, kun pelkää sun reaktiotasi? Vaadit liikaa? Teet kivasta jutustakin pakkopullaa?

Vierailija
14/19 |
06.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko aina vinkumassa ja märisemässä ja häiritsemässä? Haluaa aina kaikkea ja heti mutta ei ole valmis odottamaan eikä panemaan tikkuakaan ristiin? Ei edes siivoa lelujaan lattialta vaan narisee koko illan? Eikä syö siististi vaan pelleilee ruoalla ja piereskelee?

Kerro lisää hänen luonteestaan!

Vierailija
15/19 |
06.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrititkö auttaa tai kannustaa opettelemaan? Tekstin perusteella saa kuvan että vaan selittelit kuinka nyt meni rahaa, kaikki pilalle ja miten itsehän halusi askarrella? Ei tuolla asenteella, ei todellakaan!

Vierailija
16/19 |
06.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ei kyllä siltikään kaikki hommat aina saa innostumaan. Esim. ärsyttävän pientä piperrystä leikattavana, tulos ei edes houkuttele tms saisi nopeasti saman reaktion

Meillä on kyllä askartelutarvikkeita aina, ja iloisimpia lapset ovat kun keksivät itse ja tekevät jotain omia juttujaan (rakettia pehmoleluille tms).

Jos toi nyt vaan sattui olemaan tylsää?

Tai jos tuo oli eka kerta kun edes ostat tarvikkeita, niin ehkä lapsi nyt vaan ei niin helposti muutenkaan innostu askarteluista?

Vierailija
17/19 |
06.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että askartelua kannattaa tehdä vain jos on sellainen täydellinen päivä, että vaikka sataisi paskaa niskaan niin hymyilyttää. Meinaan teki mitä vain, niin aina marina alkuun ja jos hampaat irvessä tsemppaa menemään, niin just ja just onnistuu.

Jos olis omista lapsista kyse, kalauttaisin päät yhteen ja sanoisin, ettei helmiä sioille ja pistä paska asialle.

Vierailija
18/19 |
06.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka monta sä aiot lähettää, jos sulla ei ole varaa ostaa kortteja

Vierailija
19/19 |
06.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niiin mitä helvetissä tässä sitten olisi pitänyt tehdä? Tehdä kaiken kullanmurulle valmiiksi sen kun sujauttaa kortit kuoriin vai?

Meillä kun ei 7 vuotiasta passailla ja paapota, elämä on elmää ja se on välillä kovaa ja rakaa. Helppo siellä on neuvoa antaa ja haukkua vanhempia kauheiksi. Tervetuloa tänne vaan elämään tän riiviön kanssa, ette kestäis tuntiakaan.

ap

Sä siis opetat 7 v joulukorttiaskartelun kautta kuinka maailma on raaka ja elämä on elämää. Ap hyvä, pitäisikö sun hankkia apua itsellesi? Ei ole ihme ettei lapsi halua olla sun kanssa, kuka haluaisi?