Karppaajat: syöttekö kuin Perhe-lehden lihansyöjäperhe? Miten lasten pk/kouluruokailut hoidetaan?
Te tiukan linjan karppaajat: Miten hoidatte lastenne pk- ja kouluruokailut?
Kommentit (5)
Haluttiin taas tehdä provosoiva juttu, ei kaikki karppiperheet tuollaisia ole....
Haluttiin taas tehdä provosoiva juttu, ei kaikki karppiperheet tuollaisia ole....
Kiinnostaa todella koko tämä asia ja käytännön järjestelyt lasten elämässä.
ja meillä karppaa aikuiset ei lapset. Lasten ruokavalio on aika lähellä hyvä karppausta kotona, päiväkodissa syövät kuten muutkin.
Lapset syövät tummaa riisiä ja pastaa, sekä oman paikkakunnan perunaa kohtuudella. Mitään kasvirasvasekoitteita meillä ei käytetä vaan ihan oikeaa kuohukermaa sekä juustoja.
Juustot ovat rasvaisia, leipä 100% ruista.
Leikkeleenä kinkkua.
Paistamiseen käytän voita tai rypsiöljyä. Olen MP-lehden isän kanssa eri linjoilla siinä, että minusta geeniperimämme vuoksi pitäisi käyttää omalle alueellemme tyypillisiä kasveja eli ruokaöljyssä rypsiä. Riisin kohdalla teen poikkeuksen, kun se tuo vaihtelua lasten ruokavalioon.
Elimistömme ei kaipaa etelän hedelmiä vaan oman maan marjoja.
Ruoka-aineina käytän perustuotteita, marinoimatonta lihaa, en osta mitää peruna-sipulipusseja vaan kuorin ja pilkon itse kaiken.
Mausteiksi olen kasvattanut ja kuivattanut itse yrttejä.
Entäs ihan sitten vain, että miten te muut yleisesti suhtauduitte tuon perheen syömisiin?
Tottakai liika hiilarimättö on pahasta. Ja ilmeisesti myös rypsiöljy ei todellakaan ole elimistöllemme terveellistä?!