Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jehovan tosistaja lapsen ystävänä....??

Vierailija
05.12.2010 |

Meillä uskonto ei ole mitenkään isossa roolissa, ihan niinkuin suurimmassa osassa tuntemistani perheistä, ihan tavan tallaajia luterilaisia ollaan.

Ja olin niin urpo etten tajunnut kun lapseni puhui, ettei kaveri saa sydä koulussa verilettuja ja synttäreiden tilalla pidettin ihan vaan "lastenkutsut", jonne kuitenkin vietiin lahjat kaverille. Ja nyt itsenäisyyspäivän lähestyessä lapseni puhui siitä kun "Mari" ei saa laulaa Siniristilippu-laulua.

Eli nyt vasta, kun lapseni on jo 4 vuotta ollut tämän tytön ystävä, tajusin että hän ja ilmeisesti perheensä ovat Jehovantodistajia.

Tuntuu vähän haljulta. Siis se, että heidän uskontoonsa kuuluu pitää ulkopolisia sellaisina, joita oikeastaan pitäisi karttaa, koska helvettiinhän sitä heidän uskonsa mukaan kaikki muut ovat menossa. Läheisiä suhteita ulkopuolisiin ei katsota hyvällä.

En raaski lapseltani kieltää ystävyyttä tähän tyttöön. Katsotaan mitä aika heidän ystävyydelleen tekee.

T: uskonnoton kristityn lapsen äiti

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
07.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän JT kunnioittavat isänmaataan, mutta on ihan eri asia ihailla sotia ja tappamista (mm. kun samaan uskontoon kuuluvia toisessa maassa), ja kuitenkin papit siunaavat tätä touhua...

Vierailija
2/11 |
07.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä uskonto ei ole mitenkään isossa roolissa, ihan niinkuin suurimmassa osassa tuntemistani perheistä, ihan tavan tallaajia luterilaisia ollaan. Ja olin niin urpo etten tajunnut kun lapseni puhui, ettei kaveri saa sydä koulussa verilettuja ja synttäreiden tilalla pidettin ihan vaan "lastenkutsut", jonne kuitenkin vietiin lahjat kaverille. Ja nyt itsenäisyyspäivän lähestyessä lapseni puhui siitä kun "Mari" ei saa laulaa Siniristilippu-laulua. Eli nyt vasta, kun lapseni on jo 4 vuotta ollut tämän tytön ystävä, tajusin että hän ja ilmeisesti perheensä ovat Jehovantodistajia. Tuntuu vähän haljulta. Siis se, että heidän uskontoonsa kuuluu pitää ulkopolisia sellaisina, joita oikeastaan pitäisi karttaa, koska helvettiinhän sitä heidän uskonsa mukaan kaikki muut ovat menossa. Läheisiä suhteita ulkopuolisiin ei katsota hyvällä. En raaski lapseltani kieltää ystävyyttä tähän tyttöön. Katsotaan mitä aika heidän ystävyydelleen tekee. T: uskonnoton kristityn lapsen äiti

Jehovan todistajat eivät MISSÄÄN TAPAUKSESSA opeta helvetinoppia. Se oppi tulee ihan kirkon piireistä. Ei kuulu heidän oppeihin. Ja tämä on faktaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
05.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli lapsena Jehovan todistaja ystävänä ja kerran, kun oli käymässä hänen luonaan, hänen äitinsä alkoi puhua minulle uskostaan. Näin myöhemmin ajateltuna, se oli erittäin asiatonta.

Vierailija
4/11 |
05.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

todistajaa tosiaan tarkotin. Hitsi, oikoluin ton monta kertaa:))) ap

Vierailija
5/11 |
05.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli lapsena Jehovan todistaja ystävänä ja kerran, kun oli käymässä hänen luonaan, hänen äitinsä alkoi puhua minulle uskostaan. Näin myöhemmin ajateltuna, se oli erittäin asiatonta.

kun heille se sanan eteenpäin vieminen, elikkäs käännyttäminen on yksi peruspilareista.

ap

Vierailija
6/11 |
05.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä kysyisin?

Vierailija
7/11 |
05.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan hyvin hänen äitinsä käännytyspuheet, mutta niistä tuli myöhemmin lähinnä vitsi luokkakavereiden keskuudessa. Joku toinen voi tietysti markkinoida uskontoaan vielä kovemmalla paatoksella, mutta aika harmitonta se minusta oli.

t. entinen tapakristitty, nykyisin ateisti. Ja jonka JT-kaveri on edelleen JT, mutta on jo hiukan relannut ja uskaltaa seurassa juoda pari oluttakin.

Vierailija
8/11 |
05.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kysyi joku. Siis heillä on tällainen uskomus, että vain ja ainoastaan Jumalaa saa kunnioittaa, ja se sitten jotenkin häntä häpäisee jos vaikka omaa valtiotaan kunnioittaa. Jehovantodistajat eivät saa laulaa mitään maammelaulua yms, eivät saa käydä armeijaakaan.

Ja sitten heiilä on tuo verijuttu, verensiirtoja ei saa tehdä. Sitä on tosi vaikea ymmärtää.

ap

Vierailija
9/11 |
06.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jotakin rajoitan, niin sellaista, että joku lapsen tuttu, kaveri, toimii täysin ääliömäisesti ja käyttäytyy tosi huonosti - silloin sanon, että ei tarvi tuon kanssa olla ollenkaan. Sekin on turhaa, sillä jopa pojat huomaavat itse, etteivät halua tiettyjen tyyppien kanssa olla..

Kyllä sitä sitten teini-iässä tai aikuisena ehtii lapsi itse tehdä omia valintojaan. Tietenkään en mitään varsinaista käännytystä hyväksyisi, mutta en ole koskaan sellaista havainnut. Itse tunnen eri kulttuureista tulleita ihmisiä, muutaman muslimin jne. Kaikki me toisemme hyväksymme yhtä lailla. Erilainen ystävyys kuitenkin voi olla suuri rikkaus.

Vierailija
10/11 |
06.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella hyvä tyyppi ja ihana ihminen. Joskus puhuu uskostaan, lähinnä siitä, miten heillä on tapana. Ollaan puhuttu erilaisista näkemyksistä ja opeista, mutta kumpikin on ilmaissut olevansa tyytyväinen elämäänsä sellaisena kuin se nyt on. Joten kumpikaan ei yritä muuttaa toista.

Mielestäni JT lapsen kaverina on ihan ookoo. Tiedän muuten tämän kaverin joskus kertoneen hänen tyttärensä kouluikäisen lapsen kavereille heidän uskostaan ja tavoistaan, mutta vain koska lapset ovat kyselleet. Huonompiakin kavereita lapsella voisi olla. Heillä on ainakin arvoja ja kasvatusperiaatteita, toisin kuin nykyään monissa perheissä on.

Jos kaverin vanhemmat alkavat kovasti käännyttämään, ottaisin asian puheeksi. Normaalit JT:t kyllä uskoo, kun sanotaan, ettei heidän ajatukset kiinnosta sinua ta perhettäsi. jos ei mene perille, niin sitten miettisin uudelleen.

Vierailija
11/11 |
06.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapseni on kaveri eri tavalla uskovien lasten kanssa. Me olemme uskovaisia kristittyjä, lapsi myös. Ajattelen, että lapsemme on valona maailmassa. Hän on elävä evankeliumi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kahdeksan