Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen / naisen sterilisaatio, kokemuksia?

Vierailija
05.12.2010 |

Meillä on lapsiluku täynnä ja ikääkin sen verran, että sterilisaatio tuntuisi järkevältä.

Kannattaako se tehdä miehelle vai naiselle? Ilmeisesti se on helpompi miehelle tehtynä? Onko jommastakummasta operaatiosta erityisiä sivuvaikutuksia? Muuta mitä tulee mieleen?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
05.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai yleisesti ajatellaan, että helpompi miehelle tehdä, kunhan näkee sen vaivan että taivuttaa miehen operaatioon, joka tehdään sinne kaikkein pyhimpään..

Nyt voidaan tehdä naiselle sterilisaatio ilman vatsanpeitteiden läpi menemistä, eli kohdun kautta munanjohtimiin laitetaan semmoiset jouset ja kolmessa kuukaudessa ne kasvaa arpikudosta jonka jälkeen munasolut ei pääse läpi sen enempää kuin siittiötkään. Toimenpide tehdään puudutuksessa, joten toipuminen todella nopeaa kun ei tarvitse nukuttaa. Tätä toimenpidettä ei voi "korjata", eli on pysyvä. Sama ehkäisyteho kuin muissakin eli 99% mutta yhtään raskautta ei ole tullut sinä aikana kun näitä on suomessa tehty.

Vierailija
2/3 |
05.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun viides lapsemme oli 2kk ikäinen, tehtiin essure menetelmällä eli ei nukutusta. toimenpide sattui kyllä, vaikka väittivät kivuttomaksi ja olin 3 päivää kipeänä, sellasta menkkajomotusta ja vihlontaa. siinä on se 3kk kondominkäyttö ja sit jälkitarkastus jotta nähdään onko kiekurat paikallaan ja arpeutuneet munasarjoihin. minulle ei tuota jälkitarkastusta ole vielä tehty, mut täs kuussä tulee se 3kk täyteen ja aikaa odotellaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
05.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun piti ottaa 2x500 panadol ja 2x400 burana esilääkityksenä.

t: 3