Millaista on käytännössä kunnallisen pph:n työ?
Mitä kaikkea päivään sisältyy? :) Harkitsen itse alaa, koska pidän tosi paljon lapsista ja viihdyn kotona.
Voiko pph vaikuttaa itse siihen, "millaisia" lapsia "ottaa"? Tarkoitan, että kun itselläni on diabeetikkolapsi niin en mielelläni ottaisi hoitolapseksi diabeetikkoa, koska yhdenkin hoitamisessa on todella suuri vastuu, ei jaksaisi millään ottaa vastuulle kahta diabeetikkoa.
Kiitos vastauksista!
Kommentit (6)
Mutta yksityinen. Eroja ei kai juurikaan muuten ole, mutta nimenomaan tuo lasten "valikointi" on se, johon yksityisenä voi vaikuttaa enemmän.
Harvemmassa toki on esim. diabeetikot, allergioiden mukaan tuskin kukaan alkaa asiakkaitaan valikoimaan (ainakaan itse ei ole näin tehnyt, vaan minulla nimenomaan on paljon allergisia ollut hoidossa).
Muutenhan päivät ovat kaikilla pph:lla varmasti pitkälle samanlaisia. Toki päivärytmi riippuu myös lasten iästä. Mutta kyllähän se päivä täyttyy ruokailuista, ulkoiluista, päiväunista ja muista perusjutuista.
Yksinäistä työ toki joskus on, siis aikuiskontaktien puute joskus vaivaa, mutta ainahan kaikissa töissä on huonot puolensa siinä missä hyvätkin :)
ryhtyä sitten kunnalliseksi vai yksityiseksi? Mielelläni kuulisin molemmista hyvät ja huonot puolet, kiitos! :)
ap
Pennut tulee aamulla ihan vitun aikaseen, eikä ne taaskaan oo saanu aamupalaa kotona. Keität jotain vitun puuroa ja tsekkaat niitten syödessä suomi24:n tärkeimmät keskustelun aiheet.
Sit ne pitää viedä ulos, puistossa on onneks muitakin pph:ia, joiden kanssa voi puhua paskaa ja juoruta pentujen vanhemmista.
Sit ku pennut vihdoin ja viimein suostuu sisälle, lämmität uunissa kalapuikot ja ranskalaiset, syötät ne ja laitat päiväunille. Ihanin hetki päivästä on koittanut, saat ihan rauhassa surffailla ja kommentoida homma-foorumin samanmielisten kanssa Isäm maan asioita.
Sit ne pennut hertää ja taas pitää antaa niille jotain sapuskaa. Näkkärit ja vesi riittää, justhan ne söi. Sit taas sinne pihalle ja juoruamista muitten hoitsujen kanssa. Sitten viimestään viideltä ne vanhemmat hakee pentunsa pois ja anna olla, jos myöhästyvät viisi minuuttiakin, silloin saavat kuulla kunniansa.
Kaunareitten jälkeen pääset lataamaan akkuja lähipubiin, laulat vähän karaokee ja otat muutaman stoben. Aamulla taas sama ruljanssi edessä ja raskas työ vaatii raskaat huvit!
minullakin olis pari kysymystä sulle, kiitos jos viitsit vastata. Olen aiemmin ollut kunnallinen ja nyt olis tarkoitus alkaa yksityiseksi.
Nämä itse hoidettavat maksut tietysti askarruttaa, eli mitä muuta pitää tehdä kuin ilmoittautua sinne ennakkoperintärekisteriin ja ottaa se vastuuvakuutus?
Kunnalisella on kait vitu paska palkka.
Yksityisellä taas jopa hyvä :D
ap....