Onko sinulla tatuointi? kadutko sen ottamista?
Kommentit (33)
Aiheena on kelttiristi, jonka otin siksi, että tiesin uskossa olemisen olevan osa minua aina. No, näin on edelleen, mutta olen nyttemmin oppinut, ettei Jeesus kuollut ristillä vaan paalussa. En myöskään enää kuulu ev.lut. kirkkoon, joten sitä ja useita muita kristikunnan kirkkoja edustavan tunnuksen kantaminen tuntuu "oudolta". Tarkoitus onkin muuttaa kuvaa siten, ettei siinä ole enää risti. Mutta en ole saanut vielä aikaiseksi...
Linkkiä tietoon? Ja oli miten oli, jos ottaisin tatskan, niin ainut, jota en koskaan katuisi olisi vaikka Jeesuksen nimi. Tosin se on piirretty sydämeeni, ei sitä tarvitse kirjoittaa iholleni.
ei ole kristillistä opetusta.
Linkkiä tietoon?
Ja oli miten oli, jos ottaisin tatskan, niin ainut, jota en koskaan katuisi olisi vaikka Jeesuksen nimi.
Tosin se on piirretty sydämeeni, ei sitä tarvitse kirjoittaa iholleni.
... mutta olen kallistunut paalu-teoriaan historian ym. tutkimisen kautta. Linkkejä löytyy vaikka kuinka, googleta vaikka sanoilla staurus ja crucifixion.
Ja suurempana syynä siis se, etten halua enää tulla mielletyksi ev.lut. seurakuntaan kuuluvaksi niiden epäterveen Raamatun tulkinnan takia. Mutta aion teetättää tästä siis sellaisen "taospannan".
Ihana ajatus muuten tuo "Jeesus"- tatuointi. Voi kun olisin itsekin nuoruudessa tuon tajunnut :)
Linkkiä tietoon? Ja oli miten oli, jos ottaisin tatskan, niin ainut, jota en koskaan katuisi olisi vaikka Jeesuksen nimi. Tosin se on piirretty sydämeeni, ei sitä tarvitse kirjoittaa iholleni.
... mutta olen kallistunut paalu-teoriaan historian ym. tutkimisen kautta. Linkkejä löytyy vaikka kuinka, googleta vaikka sanoilla staurus ja crucifixion. Ja suurempana syynä siis se, etten halua enää tulla mielletyksi ev.lut. seurakuntaan kuuluvaksi niiden epäterveen Raamatun tulkinnan takia. Mutta aion teetättää tästä siis sellaisen "taospannan". Ihana ajatus muuten tuo "Jeesus"- tatuointi. Voi kun olisin itsekin nuoruudessa tuon tajunnut :)
kannattaa suhtautua kriittisesti googlettamisen tuloksiin.
enkä kadu.
Tahtoisin kolmannen. Kuva jo valmiina, mutta rahoitus uupuu. =P
kannattaa suhtautua kriittisesti googlettamisen tuloksiin.
Mutta googlettamalla pääsee hyvin lähteiden jäljille, eikös vaan?
Jos nyt tarvitsee jotain lähteitä mainita, niin hyvä koonti on mm. Gunnar Samuelssonin Crucifixion in Antiquity: An Inquiry into the Background of the New Testament Terminology of Crucifixion.
Sieltä löytyy sitten lisää noita viitteitä (tieteellisiäkin).
t: kelttiristinen
multa löytyy 7 tauointia joista ekan otin 15v, yhtäkään en kadu ja lisää olen laitattamassa. nainen 25v
Kuva on n. 3 cm leveä ja tehty valkoisella musteella. Se jää alusvaatteiden alle eikä alastomanakaan juuri näy. En yleensä edes muista sen olemassaoloa, joten se tulee aina välillä myönteisenä "yllätyksenä".
Lisää en ottaisi, toinen kuva vähentäisi ensimmäisen merkitystä.
jos haluaa vanhana niitä katsella kurttuiselta iholtaan.
Otin nuoruusvuosina 6 tatuointia joista kolme olen poistanut. Ja poistaminen maksoi muuten noin 250€/kappale, joten huomattavasti halvemmallakin pääsee, kuin mitä aiempi vastaaja kertoi.
Kolmesta jäljelläolevasta voisin vielä poistaa yhden, mutta toisaalta se ei ikinä näy kenellekään (lukuunottamatta perheenjäseniä ja uimahallilla suihkussa/saunassa). Kaksi tatuointia sen sijaan ovat minulle erityisen rakkaita, enkä todellakaan kadu niitä.
Ei ole. Sensijaan on palovammoja ja leikkauksista jääneitä arpia joita ei saa piiloon. Puhdas, luonnollinen iho on kaunein.
Olen kanssasi eri mieltä tuosta paalu-jutusta.