Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tiesittehän, että kiropraktikot eivät ole lääkäreitä ja että "hoidosta" voi seurata kuolema?

Vierailija
05.12.2010 |

http://www.medscape.com/viewarticle/726445

Jotkut vievät lapsiaankin "käsittelyyn"!

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
05.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei muutkaan fysioterapiaa antavat ammattilaiset ole lääkäreitä.

En ole käynyt kiropraktikolla, mutta rankaani on naksuteltu muun koulukunnan fysioterapeuteilla.

Vierailija
2/13 |
05.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuota artikkelia ei pääse lukemaan, jollei ole rekisteröitynyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
05.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

se olennaisin syy onkin:

Dissection of a vertebral artery, caused by extension and rotation of the neck beyond the physiological range of motion, is thought to be the underlying mechanism.[2] Several deaths have been reported as a consequence.

Eli se, että päätä käännetään liikaa?

Vierailija
4/13 |
05.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmistä kiropraktikon käsittelyssä mutta eri sairaaloissa kuolee STT:n mukaan tuhansia ihmisiä hoitovirheisiin. Miten suu nyt pannaan?

Vierailija
5/13 |
05.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

seurata kuolema.

Vierailija
6/13 |
05.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkärienkin hoidosta (tai hoitamattomuudesta!) voi seurata kuolema.

Ihminen on erehtyväinen.

Vierailija
7/13 |
05.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiesittekö, että kuka tahansa voi ryhtyä kiropraktikoksi?

Se ammatti ei ole suojattu ja kuka tahansa tavan pulliainen voi ryhtyä siihen ja väittää hallitsevansa alan hommat.

Itse olen käynyt ihan oikealla kiropraktikolla, joka on siis käynyt ulkomailla opissaan. Suomessa kun ei oikeita kiropraktikoita kouluteta.

Vierailija
8/13 |
05.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis koulutetuilla, ei millään kansanparantaja-"kiropraktikoilla". Osa koulutuksesta on sama kuin lääkäreillä.

Vierailija
9/13 |
05.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ammatti ei ole suojattu ja kuka tahansa tavan pulliainen voi ryhtyä siihen ja väittää hallitsevansa alan hommat.

Itse olen käynyt ihan oikealla kiropraktikolla, joka on siis käynyt ulkomailla opissaan. Suomessa kun ei oikeita kiropraktikoita kouluteta.

sertifioimilla fyssareilla, eiköhän niillä nyt kuitenkin pidä olla jonkinmoista näyttöä koulutuksesta.

Vierailija
10/13 |
05.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sertifioimilla fyssareilla, eiköhän niillä nyt kuitenkin pidä olla jonkinmoista näyttöä koulutuksesta.

Vierailija
11/13 |
05.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vaikka ois joku Englannin yliopisto käytynä niin se ei kerro vielä mitään. Englannissa on yliopistoja miltei joka korttelissa, aikanaan kaikki "opistoasteiset" muutettiin yliopistoiksi, taso on niissä monesti paljon heikompi kuin meidän amk:issa.

Vierailija
12/13 |
05.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onhan D.C. kiropraktikoillakin näyttöä koulutuksesta

tarkoitin tuolla viestilläni sitä, että en usko Kelan antavan sertifikaattia ihan kelle tahansa, vaan koulutus täytyy olla, oli sitten OMT-fyssari, kiropraktikko tai mikä tahansa muu.

Vierailija
13/13 |
05.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jenkeissäkään kiropraktikot lääkäreitä vaan nimenomaan tavispulliaisia jotka kutsuvat itseään tohtoreiksi. Kuka tahansa voi ryhtyä kiropraktikoksi, ja kai selän niksauttamisesta voi ollakin joillekin hyötyä, ei vaan pidä missään nimessä antaa niskaa niksautella, siitähän nuo kuolemat ovat johtuneet. Tosiaan hurjaa että jotkut vievät lapsiakin niskan niksautukseen, todella vaarallista.