Tiesittehän, että kiropraktikot eivät ole lääkäreitä ja että "hoidosta" voi seurata kuolema?
http://www.medscape.com/viewarticle/726445
Jotkut vievät lapsiaankin "käsittelyyn"!
Kommentit (13)
tuota artikkelia ei pääse lukemaan, jollei ole rekisteröitynyt.
se olennaisin syy onkin:
Dissection of a vertebral artery, caused by extension and rotation of the neck beyond the physiological range of motion, is thought to be the underlying mechanism.[2] Several deaths have been reported as a consequence.
Eli se, että päätä käännetään liikaa?
ihmistä kiropraktikon käsittelyssä mutta eri sairaaloissa kuolee STT:n mukaan tuhansia ihmisiä hoitovirheisiin. Miten suu nyt pannaan?
Lääkärienkin hoidosta (tai hoitamattomuudesta!) voi seurata kuolema.
Ihminen on erehtyväinen.
Tiesittekö, että kuka tahansa voi ryhtyä kiropraktikoksi?
Se ammatti ei ole suojattu ja kuka tahansa tavan pulliainen voi ryhtyä siihen ja väittää hallitsevansa alan hommat.
Itse olen käynyt ihan oikealla kiropraktikolla, joka on siis käynyt ulkomailla opissaan. Suomessa kun ei oikeita kiropraktikoita kouluteta.
Siis koulutetuilla, ei millään kansanparantaja-"kiropraktikoilla". Osa koulutuksesta on sama kuin lääkäreillä.
Se ammatti ei ole suojattu ja kuka tahansa tavan pulliainen voi ryhtyä siihen ja väittää hallitsevansa alan hommat.Itse olen käynyt ihan oikealla kiropraktikolla, joka on siis käynyt ulkomailla opissaan. Suomessa kun ei oikeita kiropraktikoita kouluteta.
sertifioimilla fyssareilla, eiköhän niillä nyt kuitenkin pidä olla jonkinmoista näyttöä koulutuksesta.
Se ammatti ei ole suojattu ja kuka tahansa tavan pulliainen voi ryhtyä siihen ja väittää hallitsevansa alan hommat.Itse olen käynyt ihan oikealla kiropraktikolla, joka on siis käynyt ulkomailla opissaan. Suomessa kun ei oikeita kiropraktikoita kouluteta.
sertifioimilla fyssareilla, eiköhän niillä nyt kuitenkin pidä olla jonkinmoista näyttöä koulutuksesta.
Ja vaikka ois joku Englannin yliopisto käytynä niin se ei kerro vielä mitään. Englannissa on yliopistoja miltei joka korttelissa, aikanaan kaikki "opistoasteiset" muutettiin yliopistoiksi, taso on niissä monesti paljon heikompi kuin meidän amk:issa.
sertifioimilla fyssareilla, eiköhän niillä nyt kuitenkin pidä olla jonkinmoista näyttöä koulutuksesta.No onhan D.C. kiropraktikoillakin näyttöä koulutuksesta
tarkoitin tuolla viestilläni sitä, että en usko Kelan antavan sertifikaattia ihan kelle tahansa, vaan koulutus täytyy olla, oli sitten OMT-fyssari, kiropraktikko tai mikä tahansa muu.
jenkeissäkään kiropraktikot lääkäreitä vaan nimenomaan tavispulliaisia jotka kutsuvat itseään tohtoreiksi. Kuka tahansa voi ryhtyä kiropraktikoksi, ja kai selän niksauttamisesta voi ollakin joillekin hyötyä, ei vaan pidä missään nimessä antaa niskaa niksautella, siitähän nuo kuolemat ovat johtuneet. Tosiaan hurjaa että jotkut vievät lapsiakin niskan niksautukseen, todella vaarallista.
Ei muutkaan fysioterapiaa antavat ammattilaiset ole lääkäreitä.
En ole käynyt kiropraktikolla, mutta rankaani on naksuteltu muun koulukunnan fysioterapeuteilla.