Lasten joulun vietosta isän kanssa... harmittaa lasten puolesta...
Tänä vuonna on ex-mieheni vuoro viettää joulua lasten kanssa (5v, 8v, 10v). Lapset odottavat joulua kovasti. Heidän isänsä aloitti kesällä uudessa työpaikassa ja on syksyn mitaan matkustelut paljon ulkomailla ja ollut muutenkin kiireinen. Lasten tapaaminen siis jäänyt vähemmälle. Siksi sovimme että lapset viettävät hänen kanssaan suurimman osan joululomastaan, että saavat laatuaikaa yhdessä.
Nyt minulle kuitenkin selvisi että exä aikoo viedä lapset vanhemmilleen, missä yhdessä viettävät aaton. Sen jälkeen hän lähtee uuden naisystävänsä kanssa 6 päiväksi lappiin laskettelemaan ja lapset ovat hänen vanhemmillaan sen aikaa. Se siitä isän ja lasten laatuajasta...
Pistää todella lasten puolesta vihaksi kun tästä kuulin! Ovat tosissaan odottaneet laatuaikaa isän kanssa ja nyt ovatkin suurimman osan ajasta isovanhempiensa luona ilman isäänsä (tykkäävät kyllä isovanhemmistaan, mutta heitä ovat syksyn mittaan nähneet paljon isäänsä useammin). Miten ihmeessä selitän tämän asian lapsillekkin!?! Minun hommakseni kuin se kuitenkin jää...
Kommentit (7)
itse ehken kuolisin ikävään, jos tällänen järjestely olis, lähtisin kyllä varmaan sinne ex-anoppilaan itsekin senjälkeen kun isukki ois lähteny uuden heilansa kanssa
Itse olen siis menossa 350km päähän vanhempieni luokse joulun viettoon, siskoni perheineen on myös tulossa sinne. Yksin olisin liian ikävissäni kotona. Läden siis vanhempieni luokse aatonattona ja palaan tapaninpäivänä tai viimeistään maanantaina kotiin.
Ajattelin jo että kunhan vanhempieni luota kotiudun hakisin lapset kotiin. Exä ei heidän kanssa kuitenkaan ole ja ex-appivanhemmat ovat jo aika iäkkäitä ja tuntuu kohtuuttomalta heitä laittaa viikon verran lapsia hoitamaan. Nauttivat kyllä varmasti lapsista muuaman päivän, mutta väsyvät aika nopeasti...
Exä oli kuitenkin sitä mieltä että hän viettää kuitenkin aikaa lasten kanssa palattuaan reissusta ja haluaa sen tehdä vanhempiensa luona (enemmän tilaa kuin hänen kaksiossaan), joten ihan turha lapsia on kotiin kuulemma hakea. Muutenkin hän saa kuulemma päättää lasten hoidosta, kun sovimme että ovat joululoman hänen vastuullaan/luonaan.
T:ap
Itse olen siis menossa 350km päähän vanhempieni luokse joulun viettoon, siskoni perheineen on myös tulossa sinne. Yksin olisin liian ikävissäni kotona. Läden siis vanhempieni luokse aatonattona ja palaan tapaninpäivänä tai viimeistään maanantaina kotiin.
Ajattelin jo että kunhan vanhempieni luota kotiudun hakisin lapset kotiin. Exä ei heidän kanssa kuitenkaan ole ja ex-appivanhemmat ovat jo aika iäkkäitä ja tuntuu kohtuuttomalta heitä laittaa viikon verran lapsia hoitamaan. Nauttivat kyllä varmasti lapsista muuaman päivän, mutta väsyvät aika nopeasti...
Exä oli kuitenkin sitä mieltä että hän viettää kuitenkin aikaa lasten kanssa palattuaan reissusta ja haluaa sen tehdä vanhempiensa luona (enemmän tilaa kuin hänen kaksiossaan), joten ihan turha lapsia on kotiin kuulemma hakea. Muutenkin hän saa kuulemma päättää lasten hoidosta, kun sovimme että ovat joululoman hänen vastuullaan/luonaan.
ja kaikkien kannalta parasta, että lapset olisivat sen vanhempansa luona aaton, joka haluaa heidän kanssaan olla, ja lapset menisivät vasta sitten toisten isovanhempiensa luo isäänsä tapaamaan, kun isukki ja uusi onni saapuvat romanttiselta reissultaan? Ajattelen nyt ennen kaikkea lasten tunteita tässä. Mielestäni joulu on juhla, jonka lapset viettävät vanhempiensa kanssa, ja saattaa tulla lapsosilla aikamoinen hylkäämisen tunne, kun molemmat vanhemmat juhlivat sitä tahoillaan ilman heitä.
Itse olen siis menossa 350km päähän vanhempieni luokse joulun viettoon, siskoni perheineen on myös tulossa sinne. Yksin olisin liian ikävissäni kotona. Läden siis vanhempieni luokse aatonattona ja palaan tapaninpäivänä tai viimeistään maanantaina kotiin. Ajattelin jo että kunhan vanhempieni luota kotiudun hakisin lapset kotiin. Exä ei heidän kanssa kuitenkaan ole ja ex-appivanhemmat ovat jo aika iäkkäitä ja tuntuu kohtuuttomalta heitä laittaa viikon verran lapsia hoitamaan. Nauttivat kyllä varmasti lapsista muuaman päivän, mutta väsyvät aika nopeasti... Exä oli kuitenkin sitä mieltä että hän viettää kuitenkin aikaa lasten kanssa palattuaan reissusta ja haluaa sen tehdä vanhempiensa luona (enemmän tilaa kuin hänen kaksiossaan), joten ihan turha lapsia on kotiin kuulemma hakea. Muutenkin hän saa kuulemma päättää lasten hoidosta, kun sovimme että ovat joululoman hänen vastuullaan/luonaan. T:ap
ja kaikkien kannalta parasta, että lapset olisivat sen vanhempansa luona aaton, joka haluaa heidän kanssaan olla, ja lapset menisivät vasta sitten toisten isovanhempiensa luo isäänsä tapaamaan, kun isukki ja uusi onni saapuvat romanttiselta reissultaan? Ajattelen nyt ennen kaikkea lasten tunteita tässä. Mielestäni joulu on juhla, jonka lapset viettävät vanhempiensa kanssa, ja saattaa tulla lapsosilla aikamoinen hylkäämisen tunne, kun molemmat vanhemmat juhlivat sitä tahoillaan ilman heitä.
Aaton exä kyllä on lasten kanssa vanhemmillaan (näin ainakin ymmärsin). Reissuun hän on lähdössä joulupäivänä.
Lapsia tässä yritänkin todella ajatella ja siksi tilanne pistää niin vihaksi. Toki olen valmis jäämään jouluksi kotiin tai ottamaan lapset vanhempieni luokse mukaan. He ovat kuitenkin odottaneet todella joulua isän kanssa... Pettymys on varmasti suuri viettivät he aaton jälkeisen ajan missä tahansa, kun isä on kuitenkin poissa.
Ja tiedän että joulun muutoksista kertominen jää minun vastuulleni. Jos jätän asian exän harteille lapset kuulevat asiasta takuulla vasta aattona, mikä vasta pilaisikin tunnelman...
onks tällasia isiä oikeesti?
ja pahempia. Meillä mm. itketään kun isä ei omalla ajallaan anna lapsen edes käydä harrastuksissaan (joka veisi tunnin yhteisestä ajasta ja ennen kaikkea olisi lapselle tärkeää et isä olisi mukana tsemppaamassa). Isä ei päästä, kun ei halua tai jaksa ja "menee heidän yhteinen aika hukkaan". Lapsi puree huulta ja itkee ja isä kuskaa lapsen äidilleen hoitoon...että se siitä yhteisestä ajasta täällä.
onks tällasia isiä oikeesti?