Harkinnassa: Äänestänkö salaa Persuja eduskuntavaaleissa...
Itse en koskaan kehtaisi tätä ääneen myöntää. Kenellekään. Halveksun heidän tapaansa tehdä politiikkaa yksinkertaistamalla ja populisoimalla.
Kuitenkin, olen monessa asiassa samaa mieltä, ja on alkanut ärsyttää nämä kolme suurta puoluetta, jotka eivät muute tee kun peesaile toisiaan joka kysymyksessä.
Maan eliitti ei ota tosissaan ongelmia, jotka suomalaisia eniten kismittää.
Kommentit (29)
populistinen puolue. Ja toivottavasti löytyy hyviä ehdokkaita! Pakko äänestää, muuten ei tule muutosta.
pelkästään pakkoruotsikysymyksen vuoksi, muuten en persuja kannata tippaakaan. Mutta hyvä protestipuolue, saisi muut puolueet jo herätä.
mutta kai se on kohta pakko, kun kaikissa vaalikoneissa yms. kolme ekaa vaihtoehtoa pukkaa persuja... Mies naureskelee, että mun pitäs ehkä liittyä siihen perhanan puolueeseen, kun oon tämmönen... :roll:
Mielestäni en ees vastaile niihin kysymyksiin siten, kuiin kuvittelisin persujen vastaavan ja aina vaan ne loksahtaa... Ärsyttää.
itse olen kd:n kannattaja ja näillä puolueillahan on samankaltainen arvomaailma (koti, uskonto, isänmaa)
ja se on kansalaisoikeus :)
En äänestä persuja, paitsi noista ap:n mainitsemista syistä, myös siksi, että heiltä esim puuttuu sosiaalipoliittinen ohjelma kokonaan. Ja heidän talouspolitiikkansa terävin kärki on Markku Uusipaavalniemi. Mutta äänestää aion, niinkuin aina, ja salaa. :)
sen vaalisalaisuuden siellä äänestyspaikalla säilytän.
Mutta tuttaville olen kyllä aina kohteeni kertonut. Vaan en tällä kertaa...
ap
Mä ainakin olen ilmoittanut kaikille halukkaille että aion äänestää perussuomalaisia seuraavissa vaaleissa! Ja yllättävän usein vastaus on "niin minäkin"!!!
moniin oikeisiin ongelmiin ei edes yritetä puuttua. Suuret puheet vaihtuvat järjestäin paskanjauhannaksi ja omaneduntavoitteluksi, kun pääsevät eduskuntaan.
Nostellaan omia palkkojan holtittomasti, muita kehotetaan maltillisuuteen. Perusverotus kovenee kokoajan ja juuri pieni/keskituloiset ja lapsiperheet ovat kaikkein kovimmilla.
Ja nyt viel tämä terveydenhoitajalla käynnin muuttuminen maksulliseksi taas toimi, joka kohdistuu kaikkein vähävaraisimpiin.
maahanmuutto, pakkoruotsi, muut puolueet eivät ole onnistuneet, kuuntelee kansan mielipiteitä, ajavat hyviä ja oikeudenmukaisia arvoja.
Kaikki voivat äänestää salaa. Vetoat vaalisalaisuuteen, jos joku (moukka) yrittää udella.
Vain huonosti kasvatettu ihminen ottaa puheeksi henkilökohtaiset yksityisasiat, kuten politiikka, uskonto, jne. Niitä aiheita kannattaa välttää esim. työpaikoilla.
mutta kannattaako äänestää sellaista puoluetta jota ei itsekään hyväksy?
kumpaa äänestän, Ppresuja vai kristillisiä. En oo uskovainen, mutta arvot aikalailla samat. Eivät nämä suurpuolueet maaseudun asukkaista välitä. Toimivia kouluja lopetetaan ja tenavia istutetaan yli 2h päivässä kouluautossa kun säästetään ja kierretään joka kinttupolku.
Ensin aattelin olla äänestämättä, mutta sitte aattelin, että äänestämättä jättämisellä annan ääneni sossuille, keskustalle tai kokoomukselle
Jos on pakko äänestää perussuomalaista, niin valitse edes jotenkin älyn lahjoja osoittanut yksilö, ettemme joudu ihan suohon.
Ihmettelen todellakin, eivätkö ihmiset ole aiemmin tajunneet että valtapuolueiden ulkopuoleltakin voi äänestää (vihreät, vasemmisto, kd, rkp ja sadat muut vielä pienemmät). Nyt kun media toitottaa PerSujen suosion noususta, niin ollaan niin radikaalia ja äänestetään vaihtoehtoa (kun muutkin niin tekevät). Herätys! Vaihtoehtoja on ollut aina, oma moka jos ei ole niitä valinnut vaan menee aina massan mukana! Minä äänestän puoluetta ja ehdokasta, jolla on samat arvot kuin minulla. Vaikka sitten kukaan muu ei näin tekisikään. Näin annan tukeni ihmiselle, jota voin arvostaa. Eikä muuten vielä kertaakaan ole tarvinnut katua, että ääneni annoin valitsemalleni ihmiselle. Voin seistä hänen päätöstensä takana.
persut ovat vain propagandaa, heillä ei ole todellista sanomaa. Siksi en sorru moiseen typeryyteen ja äänestä heitä.
Mutta kun musta olisi tärkeää saada imen omaan hallitukseen äitä uusia ajattelutapoja. Se että joku yksinäinen kommari menee läpi ei mun mielestä riitä muuttamaan mitään. Vaikka kuinka äänestäisi siellä omantunnon mukaisesti.
Persut on konkreettinen vaihtoehto juuri siksi, että kypsyneitä kansalaisia on tarpeeksi äänestämässä heitä ja hallituspaikka oikeasti mahdollinen.
palstalaiset ovat huomanneet, että täällä on puolue nimeltään perussuomalaiset? itse olen viimevaaleissa äänestäny ps:ää ja jatkossakin tulen äänestämään kunnes herrat huomaa että ne ovat kansan orjia
sanomaa ja kenellä ei. Vai kuinka perustelet väittämäsi? Keskusta, kokoomus ja vihreät ovat ainakin jo todistaneet, että he pyörtävät sanomisensa ja ajavat kansan ylitse. Aika ottaa uusia puolueita.
persut ovat vain propagandaa, heillä ei ole todellista sanomaa. Siksi en sorru moiseen typeryyteen ja äänestä heitä.
Persuilla on hyviä pointteja, kuten esim tuo maahanmuuton vähentäminen huomattavasti.
Mulla ei ole mitään erilaisia ihmisiä vastaan, mutta massiivisen maahanmuuton ongelmat ovat räjähtäneet käsiin monissa Euroopan maissa kuten Saksassa. Ruotsilla taitaa olla jo menetetty peli.