Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onnellisia olette te, kenellä kaksi lasta, tyttö ja poika!

Vierailija
04.12.2010 |

Teidän ei "tarvitse" perustaa nykyajan suurperhettä eli kolme lasta tai enemmän saadaksenne myös sitä toista sukupuolta olevan lapsen.

Teidän ei tarvitse kuunnella sukulaisten ja mummojen jaaritteluja siitä, teettekö vielä sen tytön/pojan.

Teidän ei tarvitse olla ihan pihalla ostaessanne sukulaislapselle lahjaa, kun itse olet tietoinen vaan mistä sen toisen sukupuolen edustajat tykkä.

Teidän ei tarvitse miettiä, mitä jää kokematta, kun ei olekaan tytön/pojan äiti.

Teillä on aina perheessä tyttöjen porukka ja poikien porukka. Esim. tyttö äidin kanssa shoppailemaan, poika katselemaan autoja isin kanssa.

Teidän ei tarvitse miettiä, säälitelläänkö teitä niiden toimesta joilla tosiaan on se tyttö ja poika.

Voitte ostaa vaatteita "molemmista maailmoista".

Kommentit (62)

Vierailija
41/62 |
24.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaatteiden hankinta on niin tärkeää, että se pitää jo lapsen sukupuolen pohdinnoissa mainita? Aikuiset ihmiset?

Vierailija
42/62 |
24.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

neljä lasta, tyttöjä ja poikia. Mä en oikein ymmärtänyt ap:n pointtia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/62 |
24.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tytön ja pojan samaan aikaan =kaksoset! Itsellä 2 poikaa ja tyttö ja voin sanoa, että toinen pojista on neitimäinen ja tämä tyttö "jätkä" :) Onnellinen silti!

Vierailija
44/62 |
24.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka osaavat ajatella yksilöt yksilöinä eivätkä ajattele aina sukupuoli edellä. Onnellisia ovat ne, jotka päästävät tyttönsäkin korjaamaan autoja ja poikansa kiinnostumaan vaatteista. Onnellisia ovat ne, jotka pukevat lapsensa väreihin, jotka miellyttävät heitä -- eivät väreihin, joita citymarket tytöille ja pojille myy. Onnellisia ovat ne, joilla on erilaisia lapsia, joista kasvaa erilaisia aikuisia, eikä tytöistä tekemällä tehdä Naisia ja pojista Miehiä.

Ja juu olen onnellinen tytön ja pojan äiti. Tytön, joka mieluummin pukee isoveljen vanhoja vaatteita kuin omiaan, riekkuu pihalla vähintään samanlaisena rämäpäänä kuin pojatkin, ja pojan joka ihan yhtä mielellään -jopa mieluumminkin!- leikkii nukeilla kuin autoilla.

Vierailija
45/62 |
24.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ihanan rauhallista olisi olla äiti vain yhdelle lapselle. Melutaso olisi varmasti alhaisempi, vapaa-aikaa paljon enemmän, ruokailuhetket olisi paljon levollisempia... Listaa voisi jatkaa loputtomiin.

No joo, toisinkaan en osaisi enää olla ja elää. Näin on hyvä.

Vierailija
46/62 |
24.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan jokainen lapsi on arvokas omana itsenään.

Vierailija
47/62 |
24.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten kannalta on parempi että sisarukset ovat samaa sukupuolta (jos on kaksi lasta). Itselläni kaksi tytärtä, jotka ovat toisilleen todella läheiset (pieni ikäerokin). Enempää lapsia meille ei tule, kaksi on hyvä. Olen kyllä käynyt läpi nämä ajatukset, että minulta jäi kokematta pojan äitiys, mutta tärkeämpää minusta on se, että lapsillani on läheinen sisarus luultavasti/toivottavasti läpi elämän. Tiedän, että on olemassa toisilleen kovin läheisiä veljiä ja siskoja (ja ainahan sisarus on rakas, oli sitten sisko tai veli), mutta taivaan tosi on, että niin läheisiä he eivät koskaan ole - ainakaan niin suurella todennäköisyydellä - kuin samaa sukupuolta olevat olevat sisarukset.

Tutkimusten mukaan läheisimpiä ovat siskokset, sen jälkeen sisko ja veli. Etäisimmät välit on veljeksillä.

Vierailija
48/62 |
24.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä yhä edelleenkään ole kiinnostunut kummastkaan lajista.

Tämä on ihan sama asia kuin, että toinen tykkää yhdestä ruuasta, toinen toisesta, mutta makua ei voi muuttaa. Ja miksi tarvitsisikaan?

Tärkeintä tässäkin on se, että isä kuitenkin osallistuu poikien kanssa ja menee mukaan näytöksiin! Pääasia, että pojat eivät jää täysin ilman kokemusta. Äiti tekee sitten muita juttuja poikien kanssa.

vaikka poikiesi mielestä on hienointa mitä tietävät. Itse olen huomannut, että kun tarpeeksi puuhaa lastensa kanssa hetiä kiinnostavia asioita tulee siinä sivussa väkisin itsekin kiinnostuneeksi niistä asioista. Ehkä sun pitäis antaa stunshoulle mahdollisuus muutama kerran. kun huomaat, kuinka lapsesi siitä pitävät, näet sen ehkä itsekin uusin silmin.

Mutta mitäs sitten kun en satu olemaan? En voi kuvitella tylsempää kuin lähteä jonnekin stuntshowhun mikä on poikieni mielestä hienointa mitä he tietävät. Yritäppä ehdottaa jotain teatteria tai ratsastusta niin vastaukseksi tulee silmien pyörittelyä. Ja hassua miten joku vääntää sen niin että meillä ei anneta lasten olla kiinnostuneita tällaisesta, just joo. Minä olisin ikionnellinen poikani balettiharrastuksesta mutta kun niitä ei kiinnosta tippaakaan. Joo, on mulla omia kavereita, eikä mua haittaa jos poikien isä vie ne autonäyttelyyn niin että minä pääsen shoppailemaan. Mutta joskus olisi kiva kun olisi jotain yhteistäkin.

ei tosiaan voi ola kiinnostuneita "poikien jutuista". Käydä lätkämatseissa, katsella formulaa, pelata sählyä pihalla jne. Musta on upeaa, että mulla on kaksi poikaa, jotka on parhaita kavereita keskenään. Tyttö ja poika ei taatusti koskaan saa samanlaista yhteyttä kuin kaksi siskoa tai kaksi veljeä. Ehkäpä en poikieni kanssa voi niin niitä "tyttöjen juttuja" tehdä, mutta onneksi mulla on omia ystäviä...

Vierailija
49/62 |
24.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

T. 2:n tytön äiti, joka ei ole koskaan kohdannut mitään maintsemistasi "ongelmista".

Vierailija
50/62 |
24.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

...joilla on lapsi. Edes yksi, kumpaa sukupuolta tahansa. terveisin, Lapseton

marttyyrinä vastailla tällaisiin viesteihin. Ollaan onnellisia lapsistamme ja säälitään sua raukkaparkaa lapsetonta ihan kauheesit. voivoivoivoivoi...!

Vierailija
51/62 |
24.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leikkivät keskenään samoja leikkejä, on aina seuraa toisesta, helppoa lomamatkoilla, kun ollaan isompiakin. Meillä ei ole ollut itään kertomasi kaltaisia ongelmia. Shoppailu ja autojen katselu on meidän kaikkien huvia. Kun vertaan omaan lapsuudenperheeseeeni, jossa oli lapsia molempia sulupuolta, niin tämä on huomattavasti mielekkäämpää.

Vierailija
52/62 |
24.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukupuolella ei ole väliä.

Kukaan ei jaarittele.

En ole pihalla ostaessani tytölle lahjaa, olen itsekin tyttö.

En jää mitään kokemusta paitsi.

Ei ole erillisiä porukoita, on perhe.

Äiti ei välitä shoppaamisesta, vaan menee poikien kanssa mielummin kalaan tai potkimaan palloa. Isä voi opettaa kokkaamaan ja leipomaan.

En ikinä ole mittinyt sääliikö joku minua.

Elämässä on mielenkiintoisempaakin kuin ryysyjen ostelu.

Vierailija
53/62 |
24.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ovat kuin yö ja päivä keskenään, ihan eri maailmat on näilläkin lapsilla! Siis jos tytöillä ja pojilla on jonkun mielestä omat maailmansa. Mä koen olevani maailman onnekkain äiti kun mulla on kaksi ihanaa tyttöä!

Vierailija
54/62 |
24.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

meilläpäs tehtiin tuo varmuuden vuoksi oikein kahteen kertaan: tyttö ja poika, tyttö ja poika. Saadaan kaikki ilot tuplana, eikä ole mitään ongelmia kun on kerta oikeen kahdesti tyttö ja poika ;) Eikä niitä sitäpaitsi ehdi miettiä vaikka olisikin.

Vierailija
55/62 |
24.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myötätunto teille kaikille tahattomasti lapsettomille ja niille, joilla lapsia vähemmän kuin toivottu. Tätä samaa varmaan muutkin kirjoittaneet, en nyt ehdi lukemaan, sori.

Täällä yksi lisää, jolla oli jo poika ja tyttö ja sitten tehtiin vielä 1 lapsi. TODELLAKAAN kaikkia ei kiinnosta lapsen sukupuoli ja mitä vaatteita sille ostetaan ja mitä sukulaiset sanoo..

Vierailija
56/62 |
24.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, siis täällä kilvan kaikki todistelee, miten heillä on paras combo. Tyttö+poika, poika+poika, poika+tyttö, kertaa kaksi tai kolme tai sata.

Mutta eihän se mitään todista. Tuskin kukaan suomessa on harrastanut lapsen sukupuolen valintaa ennen raskautta / abortoinut lasta väärän sukupuolen takia. Me kaikki olemme vain sopeutuneet tilanteeseen ja olemme onnellisia. Juuri tämä on meille sopiva yhdistelmä.

Itsekin halusin kaksi tyttöä pienellä ikäerolla. Tuli tyttö ja poika, suurehkolla ikäerolla. ja arvaatteko mitä? Tämä on se paras yhdistelmä mulle! Lapsista on toisilleen seuraa, olen tutustunut molempien maailmoihin (tosin naapurikunnan päiväkodissa olevilla tuttavieni lapsilla on ihan erilaiset maailmat, näemmä se seurakin vaikuttaa siihen, onko Winxit vai Brätsit / Bakuganit vai Beybladet in.

ja tyttöharrastuksista tanssi ja ratsastus ei ikinä ole kiinnostanut, niin vain olen molemmissa joutunut roikkumaan. Tallilla käy molemmat lapset. Voisin jatkaa vaikka kuin paljon muttne jaksa.

Vierailija
57/62 |
24.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että perheessä voi olla tyttö ja poika (sama isä kummallakin), mutta ei isää. Häipyi kuvioista, kun poika oli 1 v.

ja itse yh-äidin kanssa eläneenä (en tavannut isääni eikä äitini hankkinut uutta miestä), huomaan olevani hyvin pihalla poikien jutuista.

Monsteriautot, bakuganit, bioniclet ym tunnen, mutta pari viikkoa sitten tajusin, että poikani ei osaa veistää puuta, vaikka on jo ala-asteen loppusuoralla.

Enkä minä osannut opettaa.

Ja minusta ei ole jalkapalloa pelaamaan.

Autoa ajan, mutta en tiedä tekniikasta juuri mitään.

Koitapa välillä katsoa lokeroituneen maailmasi ulkopuolelle.

Vierailija
58/62 |
24.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

...joilla on lapsi. Edes yksi, kumpaa sukupuolta tahansa.

terveisin,

Lapseton

aina löytyy joku jolla tuntuu olevan enemmän

Vierailija
59/62 |
24.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

4 tytön äiti. Mun ei ole tarvinut miettiä mitään mitä muut ajattelevat, kun on muutakin tekemistä, eikä meillä jaotella typerästi tyttöjen ja poikien juttuja, vaan tehdn perheenä juttuja. Ei pelkkä sukupuoli kerro kenenkän miltymyksistä...

Vierailija
60/62 |
24.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tarvitse tyttöä "shoppailuseuraksi", miksei poikien kanssa voi käydä ostoksilla? Pojat ovat myös herkkiä ja heidän kanssaan voi keskustella syvällisesti, ihan kuin tyttöjenkin. Siskollani on kaksi tyttöä, joten olen tutustunut myös tyttöjen maailmaan heidän kauttaan ja onhan se myös minulle tuttu omasta lapsuudestani. Minulla on kaksi tervettä lasta ja rakastan heitä suunnattomasti. En koe mitään velvollisuutta tai ylitsepääsemätöntä tarvetta "tehdä" vielä yksi lapsi, kun se EHKÄ voisi olla tyttö... kahdesta samaa sukupuolta olevasta lapsesta on sitä paitsi suuremmalla todennäköisyydellä toisilleen seuraa ja tukea ja turvaa aikuisenakin kuin kahdesta eri sukupuolta olevasta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kolme