Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten toimia (lapsi ja koira)

Vierailija
04.12.2010 |

Lapsellani on alkanut uhmakausi ja hän on hoksannut, että koiraa kiusaamalla saa äidin huomion. Ekat reilut kaksi vuotta lapsi on kohdellut koiraa tosi hienosti, ja nytkin on sitä kohtaan hellä ja kiltti useimmiten. Koira ei ole koskaan tehnyt lapselle mitään eikä murissut ym. mut rajalla ollaan koska lapsi on aika raju.

Kun lapsi kiusaa tahallaan koiraa, mulle tulee jostain primitiivireaktio ja juoksutan lapsen välittömästi käsivarresta arestinurkkaan. Olen niin raivona siitä, että lapsi tahallaan uhmaa sekä omaa turvallisuuttaan että koiramme turvallisuutta (koskaan ei voi tietää, vaikka koiralla menis kuppi nurin, eikä meillä ole silloin kuin yksi, surullinen vaihtoehto) että en edes ajattele selkeästi, haluan vaan että se tilanne loppuu heti. Parin minuutin päästä lapsi pääsee syliin ja jutellaan asiasta, mut selvästikään tämä ei ole toiminut kovin hyvin koska lapsi jonain toisena päivänä sitten edelleen menee tahallaan härnäämään koiraa kun on väsynyt tai turhautunut.

Ei varmasti olla ainoa pikkulapsiperhe jossa lapsi tekee näin. Mä kaipaisin vinkkejä, miten muissa perheissä toimitaan. Lapseni on kiltti ja herkkä noin pääosin, eikä meillä ole koskaan aiemmin tarvittu mitään arestin kaltaisia keinoja - enkä mä myöskään koskaan muuten nappaa hänestä kiinni. Joku muu keino ois keksittävä kuin tämä, joku joka toimis paremmin!

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
04.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko talossa vauva tms muutoksia ollut viime aikoina. varma keino lapselta saada se huomio sinulta kun tekee noin.

Itselle tulee mieleen että ota lapsi mukaan koiranhoitoon, keksi hänelle joku oma homma minkä hän sinun kanssasi huolehtii. Käske antaa vaikka makupaloja.

Tottakai se suututtaa kun lapsi noin tekee, mutta se on varmaan mennyt nyt siihen pisteeseen että suojelet kynsin hampain koiraa lapselta ja lapsi tajuaa sen asian jotenkin omalla tavallaan, vaikka nin että koira on sinulle tärkeämpi kuin hän, ja mustasukkaisuuksissaan sitten tekee noin?

Joka tapauksessam sen on loputtava ennen kuin koira hermostuu, jos muu ei auta niin jokin koiraportti tms, koira ja lapsi erillään kun et pysty vahtimaan? Itse tekisin niin joka tapauksessa.

Vierailija
2/2 |
04.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

aivan selkeästi lapselta. Alkoi siis kun muutimme toiselle paikkakunnalle, joten yhteys on aivan selvä. Lapsi ei myöskään ole koskaan koiralle ilkeä kun en ole näkemässä, tai ainakaan tähän mennessä ei ole tullut sellaista tilannetta. Minut tarvitaan yleisöksi ennen kuin sattuu ja tapahtuu. Lapsella on koiran kanssa omat luottamustehtävänsä, saa piilottaa sille päivittäin luun ja saa "taluttaa" sitä lenkillä. Mä tiedän, että paras keino tuossa tilanteessa ois vaan antaa lapselle se huomio jota hän hakee ja muuttaa tuo tilanne myönteiseksi, mutta ois tosi tärkeä että lapsi vaan oppis olemaan kiusaamatta koiraa. Itseäni on lapsena oma koira purrut kun vanhemmat antoivat tilanteen mennä liian pitkälle, ja mä en haluais että meillä käy samoin.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän yksi