Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä arvoinen on arvokas sormus?

Vierailija
04.12.2010 |

Oma vihkisormukseni maksoi aikanaan 1600mk ja oli silloin meille kallis vuonna 1996. 10-vuotishäälahjaksi sain 300€ sormuksen ja minusta sekin on ihan kallis koru.

Kummatkin ovat kultaa ja niissä on toisessa 5 timanttia ja toisessa 3. Ovatko ne todella "halpoja ja epäaitoja"?

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
04.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

T: tuon toisen ketjun ap

Vierailija
2/35 |
04.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

arvokkaita!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
04.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Uskallatko käyttää noin arvokasta sormusta?"

Sormessa se on joka päivä! :) Kotona usein riisun sen koruastiaan (mulla sitä virkaa toimittaa sellainen lasinen pieni aalto-malja) muiden sormusteni kanssa (mulla on 2 vasemmassa ja 2 oikeassa nimettömässä, ei muita), jotta en koko ajan kolauttele sitä keittiössä tai esim. kylpyhuoneessa kotitaloustöitä tehdessä.

Siinä on 7 aika kookasta timanttia, joten käytän sen kerran vuodessa huollossa, jossa tarkistavat timanttien istutukset ja kiristävät tarvittaessa. Joskus joku isompi kolhaisu saattaa löystyttää timantin istutusta.

Ulkomaanmatkoille jätän sormukset kotiin, sitä varten mulla on erikseen ihan hopeinen-kultainen sileä sormus vas. nimettömään, jolla ei ole mitään arvoa jos joku sen vie. :)

t. 2

Vierailija
4/35 |
04.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen toki käyttäköön rahansa mihin lystää, mutta saahan sitä silti ihmetellä!

Vierailija
5/35 |
04.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

riippuu henkilöstä. Sormuksen konkreettinen arvo on eniten riippuvainen yleensä kivien laadusta, painosta. Jollekin arvokas on sata euroa, toiselle satatuhatta, kolmannelle miljoona. Omat sormukset ovat maksaneet reilusti yli suomalaisen keskiarvon (mikä se sitten onkaan), mutta korvaamattomia ainoastaan tunnearvon osalta.

Vierailija
6/35 |
04.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja nykyään harmittaa ihan vietävästi. Jos meille vielä 10-vuotishääpäivä koittaa, niin haluan uuden sormuksen, jolla hintaa mielellään lähemmäs 1000e, niin voi jo puhua jostain laadusta.

Vierailija
7/35 |
04.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytettäväksihän sormukset on tarkoitettu? Minulla on koruja varten arvotavaravakuutus.

Vierailija
8/35 |
04.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

maksoi 40 e. Tosin se on tatuointi.

Vierailija
9/35 |
04.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän nyt kihla- ja vihkisormukset ovat arvokkaita, olivat ne maksaneet mitä tahansa. Mutta kalliina en ehkä pitäisi alle 1000 euron sormusta, jos se siis on ostettu ajatuksella että sitä pidetään päivittäin loppuelämän ajan.

Oma kihlasormukseni maksoi jotain 1600 euroa, siinä on 5 pientä timanttia. Se oli hukuksissa yli kolme vuotta ja kyllä harmitti... haaveilin että ehkä jonain päivänä pyytäisin mieheltä lahjaksi uuden samanlaisen. Nyt pari kuukautta sitten se löytyi yöpöydän laatikosta, uskomatonta! Tippunut pöydältä alimpaan melkein tyhjään laatikkoon ja siellä ollut kolme vuotta.

Vihkisormuksessani on vain yksi isompi timantti, siitä en ihan tiedä mitä maksoi teettää mutta ehkä jotain 4-5000 euroa. Mielestäni se on aivan älyttömän arvokas ja kallis. Toisaalta olen iloinen joka ikinen päivä kun näen sen sormessani.

Vierailija
10/35 |
04.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on sormus jolla on sen kantajalle tunnearvo. Oma mieheni on ulkomaalainen ja hänen kotimaassaan on tapana ostaa suht kallis kihlasormus. Tai itse asiassa sääntönä on että sormuksen hinnan määrää miehen kuukausitulot, kihlasormuksen hinta tulisi olla noin olla kahden kuukauden kokonaisansiot. Eli jos mies tienaa 3000 euroa kk niin sormus pitäisi olla 6000 euron sormus.

Vierailija
11/35 |
04.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

(Jos nyt jätetään nämä miljoonien sormukset pois laskuista...)

Arvokas sormus/koru on muistaakseni jonkun määritelmän (si mikään virallinen tietenkään!) mukaan 30% antajansa kuukausituloista ja erittäin arvokas vihkisormus on 2 x antajan kuukausipalkka.

Minulla on 900€ vihkisormus ja se on minulle todella arvokas, sekä tunneasteikolla että euroissa mitattuna.

Vierailija
12/35 |
04.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

... josta saa vähintään maksamansa takaisin myös myydessä. Eli kaikki nää täällä mainitut taitaa olla vain tunnearvoltaan arvokkaita.

Mun sormukseni on rahassa halpoja. Mä en oikeestaan tykkää pahemmin koruista, vaikka niitä jotain on kertynytkin. Harvoin tulee käytettyä. Joskus juhliin laitan pukukoruja.

Vierailija
13/35 |
04.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin kun sitä haettiin, ei niinkään ollut hinnalla väliä, vaan ulkonäöllä, koska siihen aikaan oli muotia sellaiset paksut sormukset joita en voi sietää.

Valkokultaisen ohuen sitten löysin joka sopii kihlasormukseen. Harmi vain että olen allergisoitunut sille enkä voi sitä enää pitää. Tarkoitus onkin miehen kanssa hankkia jossain vaiheessa tatuoinnit sormeen.

Vierailija
14/35 |
04.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on sormus jolla on sen kantajalle tunnearvo. Oma mieheni on ulkomaalainen ja hänen kotimaassaan on tapana ostaa suht kallis kihlasormus. Tai itse asiassa sääntönä on että sormuksen hinnan määrää miehen kuukausitulot, kihlasormuksen hinta tulisi olla noin olla kahden kuukauden kokonaisansiot. Eli jos mies tienaa 3000 euroa kk niin sormus pitäisi olla 6000 euron sormus.

ennen mieheltä riitti kuukauden tulot kihlasormukseen:)

Ahneiksi on nykymorsiot tulleet.

Vierailija
15/35 |
04.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai, on tuokin muuttunut, ennen mieheltä riitti kuukauden tulot kihlasormukseen:)

Ahneiksi on nykymorsiot tulleet.

olis käytetty miehen kuukauden tai jopa kahden tulot, niin millähän vatulla me sitten oltais ostettu ruokaa ja maksettu lainanlyhennykset...

Vierailija
16/35 |
04.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle juuri sopiva ja ulkonäön perusteella ostimme :) Vaikka hinta kirpaisi, ei ole aikomusta riisua tätä muutamaan kymmeneen vuoteen :)

Tunnearvoa on.

Vierailija
17/35 |
04.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

... josta saa vähintään maksamansa takaisin myös myydessä. Eli kaikki nää täällä mainitut taitaa olla vain tunnearvoltaan arvokkaita. Mun sormukseni on rahassa halpoja. Mä en oikeestaan tykkää pahemmin koruista, vaikka niitä jotain on kertynytkin. Harvoin tulee käytettyä. Joskus juhliin laitan pukukoruja.

Vaikka puhuttaisiin useamman karatin sormuksesta ei siitä lähes koskaan saa samaa rahaa takaisin jonka on maksanut.

Vierailija
18/35 |
04.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä käsitän arvokkaalla vasta sellasen, josta saa vähintään maksamansa takaisin myös myydessä.

No eihän nyt arvokas ole sama asia kuin hyvä sijoitus. Tuolla logiikalla ei ole olemassa yhtään arvokasta korua tai autoa.

Vierailija
19/35 |
04.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ennen mieheltä riitti kuukauden tulot kihlasormukseen:) Ahneiksi on nykymorsiot tulleet.

Niin sitä sormuksen hintaahan ei morsian päätä vaan sulhanen, että mitäs siinä morsiamen ahneudella on asian kanssa tekemistä! Hyvähän sen on jos ihmisillä on nykyään varaa muuhunkin kuin vain leipään ja vuokraan.

Vierailija
20/35 |
04.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin sitä sormuksen hintaahan ei morsian päätä vaan sulhanen, että mitäs siinä morsiamen ahneudella on asian kanssa tekemistä! Hyvähän sen on jos ihmisillä on nykyään varaa muuhunkin kuin vain leipään ja vuokraan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi yhdeksän