Mistä saa aikuisiällä pysyviä ihmissuhteita perheen lisäksi?
Olen niin kyllästynyt tähän että perheeni lisäksi ihmiset ympärilläni vaihtuvat koko ajan.
Työkaverit vaihtuu puolen vuoden pätkissä ja itselläkin aina määräaikainen sopimus.
Tuntuu että tarvitsisin jotain pysyvyyttä. Lapsuuden kavereitakaan ei enää ole koska asun kaukana kotipaikkakunnalta josta muutkin ovat muuttaneet ties minne.
Onko mitään vinkkejä mistä saisi edes parin vuoden kestoisen ns. yhteisön perheen lisäksi? Vai pitäisikö mies ja lapsi riittää pelkkinä ihmissuhteina?
Kommentit (14)
Elämä on nykyään niin tylsää: töitä, kotitöitä, nukkumaan, uusi päivä ja sama rumba. Pitäisi kehittää jotain harrastustoimintaa samanhenkisten ihmisten kanssa, vielä kun keksisi että mihin aika ja mielenkiinto riittäisi.
ollakin ystäväksi, mutta sitten kun ei enää olla samassa työpaikassa se kontakti jotenkin katkeaa. Sitten pitäisi aina jaksaa ottaa yhteyttä ja suunnitella jotain yhteistä tekemistä, joka syö esim. viikonloppuaikaa perheeltä.
Haluaisin siis jonkin säännöllisen jutun, esim. pitkäaikainen harrastus tai työ jossa syntyisi oikea yhteisöllisyyden tunne.
Tajuaako kukaan mitä tarkoitan? Siis ettei tarvitsis olla kauhean aktiivinen edes ja järjestää illanistujaisia ym.
ap
mutta en keksi mitään. Jumpissa olen käynyt, mutta niissä nyt ei kehenkään tutustu paitsi pintapuolisesti enkä ole edes tarpeeksi sosiaalinen siihen. Siis tarkoitan jotain sellaista konseptia kuin esim. luokka ala-asteella, olet luokkayhteisön jäsen eikä sinun tarvi koko ajan ottaa aktiivisesti kontaktia muihin vaan voit olla oma itsesi.
Olen siis oikeastaan yhteisöllisyyttä kaipaava, mutta samalla syvästi introvertti. Aika paha dilemma siis.
ap
löytyisikö joku yhdistys, jonka toiminta kiinnostaisi? Sieltä voisi löytyä samanhenkistä seuraa.
Toinen klassinen on tietysti lasten kautta.
Tai lenkkeily kaverin kanssa, joka on hyvä tapa saada yhtä aikaa liikuntaa ja terapiaa.
Pitäisi mennä esim. jonkun kaverin kanssa (jota ei ole). Esim. marttatoiminta tavallaan kiinnostaisi mutta en voi niihin ulkopuolelta mennä. Ne ei vaikuta avoimilta paikoilta vaan sellaisilta että vaan tosi ekstrovertit raivaa tiensä yksinään sellaisiin piireihin.
Missä olis introverttien oma yhteistö, jossa muutkin kuin ekstrovetit pääsisi hiukan esille?
ap
Minä ja pallo ollaan mahdoton yhtälö...
ap
Luulen tietäväni aivan tarkkaan mitä tarkoitat.
Että saisi tavata muita ihmisiä järkevän tekemisen merkeissä ja pitempää samoja. haluaisit kuulua johonkin muuhunkin kuin perheeseen.
Entäpä greenpeace?
Onko sulla ollut sama tilanne ja ratkaisitko sen itse tuolla greenpeacella? Mitä siellä tehdään?
ap
Tai vaikka joku lukupiiri? Itse voisin tykätä semmoisesta.
eikä niin ekstroverteilta jutuilta. Pitää vähän miettiä näitä vaihtoehtoja. Kiitos kaikille hyvistä vinkeistä! AP menee nyt nukkumaan ja kiittää että sai olla hetken osa tätä keskusteluyhteistöä.
Ei esimerkiksi järjestötoimintaan kannata lähteä mukaan jos et pohjimmiltasi jaa samoja arvoja. Tuntisit vain itsesi ulkopuoliseksi.
Rupea siis harrastamaan sellaista asiaa joka sopii sinulle, oli se sitten harrastus tai muu toiminta. Sieltä uskoisin että löydät saman henkisiä ihmisiä joiden kanssa voit ystävystyä.
Harrastan käsitöitä ja kuvisjuttuja.
Ajattelin että voisin mennä keväällä jollekin puolen vuoden kurssille kansanopistoon. Mulla on vaan se kokemus itsestäni että en siellä sillä tavalla tutustu kenekään kun kaikki tekee vaan niitä omia esim. savitöitä ja uppoutuu siihen omaan juttuunsa.
Tai ainakin itse uppoudun niihin töihin sitten niin, etten jaksa tutustua aktiivisesti enää ihmisiin. Olen siis enemmän tehtävä- kuin ihmissuuntautunut.
ap
ole kenestäkään oikeiksi ystäviksi?