Oletteko käyneet jumpassa/lenkillä verenluovutuksen jälkeen samana päivänä?
Kommentit (11)
Miksi pitäisi mennä? Siksikö että voisi todistaa että "kyl mä pystyn tähän vaikka ois jalka irti" vai siksi ettei voi olla urheilematta yhtä päivää?
täällä harvoin. Ehkä mä jätän sen tänään jälkeen ja menen huomenna toiseen jumppaan
Oma olo on aina ollut ihan ok verenluovutuksen jälkeen ja olen juonut paljon
Kyllähän sitä voi urheilla verenluovutuksen jälkeen, mutta ei se hääviä ole. Ei edes pari päivää luovutuksesta... Itse kovinpaan harjoitteluaikaan huomasin eron vielä viikonkin jälkeen.
Ja joskus olen joutunut tekemään jotain raskaampaa, en muistanut luovutusta. Kyllä sen sitten rasituksessa huomaa. Mutta viimeksi luovuttaessani mulla tuli eka kertaa huono olo sen jälkee, todellakin heikotti useampana päivänä. Oli mun 19. luovutuskerta, nyt pidän pidemmän välin.
Kerran monta vuotta sitten luovutin ja se sai olla viiminen kerta. Naama oli kuin kalkkilaivan kapteenilla 2 päivää ja olo heikko. En missään nimessä olisi voinut mennä aerobiciin samana päivänä.
Kerran kuitenkin pyöräilin töistä melko pitkän matkan kotiin ja olin kyllä todella puhki. En suosittele.
Kävin eilen ekaa kertaa luovuttamassa jumpan jälkeen ja yllätyin ikävästi kun sen jälkeen olo oli todella hutera, yöllä tuntui ettei happi kulje ja nyt vieläkin kalpea ja voimaton olo. Harmittelen etten tule vähään aikaan pääsemään treenaamaan, tai ainahan voi pikkuhiljaa yrittää jotain... HB oli tosi hyvä mutta kaipa sitä alle 60 kiloinen kärsii enemmän jälkioireista kuin isompi ihminen...
En tosiaan suosittele. Tuli erittäin huono olo.
verenluovutuspäivänä on paras ottaa rauhallisesti, syödä hyvin ja levätä loppuilta jos voi.