Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Löysin tänä aamuna kyhmyn rinnastani?! OV

Vierailija
03.12.2010 |

en yleensä tutki rintojani mitenkään säännöllisesti, tänä aamuna tulin sitten painelleeksi rintoja ja huomasin vasemmassa rinnassa alapuolella jotakin.. sellainen n. sentin-puoltoista paksuinen, 3-4 cm pitkä "puikula" ? Toisessa rinnassa ei ole sellaista.

Voiko se olla kasvain? Minkämuotoisia ne yleensä ovat? Mitä nyt teen?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
03.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin oikeasta rinnasta ja se on kyllä niin iso että epäilen liittyvän menkkoihin/hormonitoimintaan.Tuskin tuollainen nyt kovin äkkiä ilmestyisi jos olisi syöpää tm.Seuraile vähän aikaa että häipyykö omia aikojaan

Vierailija
2/10 |
03.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

rintojani säännöllisesti tutkinut, kuten kirjoitin.. tutkin puolihuolimattomasti ehkä pari kertaa vuodessa :/

no, seurailen viikon-pari, jos se ei häviä tai muuttuu, täytyy varmaan käydä lääkärissä..

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
03.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta luulen, ettet saa mielenrauhaa kuitenkaan ennen kuin käyt tarkistamassa. Minä ainakin kävisin, kyhmyt rinnassa kuulostaa kyllä niin pelottavalta...

Tsemppiä matkaan, toivotaan parasta! :)

Vierailija
4/10 |
03.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta oman mielenrauhantakia ja muutenkin, kannattaa käydä näyttämässä. Ohutneulanäytteellä siitä saa varmasti paremman teidon eikä tarvitse jossitella.

Vierailija
5/10 |
03.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kudoskasvannaista. Mulla sellainen litteä alue aivan rinnan alapuolella, ei tavallaan niinkuin siinä rinnassa kiinni. Toisella puolella ei ole.

Vierailija
6/10 |
03.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todettiin ihan tavalliseksi maitotiehyeksi, mutta kyllä sitä tutkittiinkiin.

Kävin mammografiassa kahdesti ja vielä ultrattiinkin kahdesti.

Pyydä vaan päästä mammografiaan, mutta älä menetä yöuniasi, jos on sellainen lituskaisen tuntuinen.

rintojani säännöllisesti tutkinut, kuten kirjoitin.. tutkin puolihuolimattomasti ehkä pari kertaa vuodessa :/

no, seurailen viikon-pari, jos se ei häviä tai muuttuu, täytyy varmaan käydä lääkärissä..

ap

Vierailija
7/10 |
03.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

löytyi tuollainen 5v sitten, kävin lääkärissä, josta kiireellisenä lähete ultraääneen ( raskauden takia ei mammografiaa voitu tehdä). Kun pääsin ultraan, ei pattia enää ollut. Nyt olen huomannut, että se aina välillä tulee, ja taas häipyy..mikä lie sitten. Lääkäri sanoi silloin, että ei ole vakavaa kuitenkaan.

Vierailija
8/10 |
03.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rintoihin voi tulla hyvälaatuista fibroadenoomaa. On kuitenkin syytä hakeutua mammografiaan ja ultraäänitutkimukseen, jossa voidaan löydettävistä pateista ottaa ohutneulanäyte, jolla todetaan ettei ole kyseessä pahalaatuinen muutos. Minulla näitä patteja useampi ja aina jos tulee uusi se tutkitaan ohutneulabiobsialla. Lisäksi näitä olemassaolevia tulee seurata mammografiassa ja ultraäänellä kerran vuodessa. Että näin, hakeutuisin siis lääkäriin. Ja se mitä joku terveyskeskulääkäri käsikopelolla luulee on vain mutua. Suoraan voi siis tilata ajan mammografiaan, ottavat vastaan ilman lähetettäkin. Ja siellä on röntgenlääkäri joka sanoo mikä on.

Vierailija
9/10 |
03.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä löysin rinnastani kyhmyn n. kuukausi sitten. Olin tuolloin raskaana viikolla 34 tms. ja ajattelin kanssa että patti liittyy raskauteen ja on hormonaalinen juttu vain.... Mainitsin kuitenkin asiasta äitipolilla lääkärille (kävin siellä kokoarviossa), joka tutki kyhmyn.

Patti on oikeassa rinnassani, jos katsoo edestäpäin, klo viidessä. Ihan siis rinnan alla, ja pinnassa. Siihen on melko nopeaan muodostunut, koska suiskussa itseäni pestessäni pattia ei voi olla tuntematta. Samoin jos nostan kädet ylös, patti näkyy kohoumana ihon alla. Se on pitkulainen, 2,5cm läpimitaltaan, liikkuva ja kimmoisa.

Äitipolin lääkäri laittoi lähetteen ohutneulabiobsiaan, sieltä sitten vielä paksuneulanäytteeseen. Patti osoittautui fibroadenoomaksi, joka on hyvälaatuinen sidekudoskasvain. Se ei siis ole vaarallinen, mutta pitää poistaa jossain vaiheessa. MInun kohdallani sitten, kun lopetan imetyksen.

Mutta ei pidä tuudittautua ajatukseen, että hormoonit ne vaan patteja lykkää rintoihin, itsellänikään ei siis hormooneista tuo patti johtunut. Luojan kiitos oli hyvänlaatuinen, mutta kyllä elin paniikissa ja huolessa niin kauan, että patologin lausunto asiasta tuli.

Eli suit sait lääkäriin ap, KAIKKI patit kannattaa tutkituttaa, sanoi minulle lääkäri.

Vierailija
10/10 |
03.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta jos patti/puikula on rinnassani vielä sen jälkeen, varaan ajan lääkäriin.

Mulla toi patti on kyllä niin syvällä, että sitä ei normaalisti suihkussa peseytyessä huomaa, on syvemmällä siis. Jos sillä on jotain merkitystä..

ap