osaisiko joku auttaa?
Minulle tehtiin pakastetun alkion siirto 13 päivää sitten, blastokysti eli kuuden päivän viljely. Tein haaleaa plussaa jo reilun viikon päästä siirrosta ja viiva vahvistui kunnon plussaksi n. 11 päivän kuluttua. päivän 11 iltana alkoi ruskea niukka vuoto ja menkkamaista kipua. Kävin verikokeessa päivänä 12 ja veriarvo oli vain 39. sanottiin, että passissa saattaa joskus nousta hormonit hitaasti tai voi olla keskenmeno tai kohdunulkoinen. Seuraava verikoe olisi tiistaina. Vuoto jatkuu edelleen, myös veristä ja hyytymiä, mutta raskaustesti näyttää edelleen vahvaa plussaa.
Onko teillä kokemuksia tällaisesta? Onkohan enää mitään toivoa? Tiistaihin on pitkä aika hermoilla.
Mietin jo menisinkö arvauskeskukseen verikokeeseen huomenna niin näkisi onko arvot yhtään nousseet vai ovatko laskusuunnassa. Ahdistaa ja itkettää tolkuttomasti. Elämäni ensimmäinen plussa ja taitaa mennä ellei jo mennyt kesken. Ja alkaa toivo loppua..
Kommentit (21)
Itse aloin tänään vuotamaan ruskeaa vuotoa, toistaiseksi vuoto on melko niukkaa mutta sellaista että sen kyllä tuntee ja selkeästi näkee.. mulle pas-siirto tehty 2päivän alkiolla 16.11 ja siitä elämäni ensimmäinen plussa 30.11. olen huomenna menossa labraan verikokeisiin jotta nähdään mitä tuo arvo minulla on.. lääkäri totesi puhelimessa vaan tänään, että suuri todennäköisyys keskenmenolle valitettavasti tässä vaiheessa on eikä meistä kukaan sille mitään voi jos se pois sieltä nyt vuotaa...
itkettää kanssa ihan mielettömästi... ajatuskin töihin menosta ahdistaa, en jaksa... nyt täytys vaan yrittää vielä toivoa parasta, mutta pelkään että sekin on turhaa ja sitten vaan pettyy taas entistä pahemmin...
http://metku.net/~pesu/faq.html#kesto
toivottavasti kaikki on teillä kummallakin hyvin....
mikä sinulla on tilanne nyt? Toivottavasti kaikki hyvin.
Mulla oli verikoe nyt tiistaina vain 97 eli noussut vain vähän. tässä kohtaa pitäisi hipoa tuhannen rajaa. Alkuviikosta uuteen verikokeeseen taas. Mulle sanottiin, ettei enää taida olla mitään toivoa ja nyt odotellaan että pikkuinen tulisi itsekseen ulos. Luget lopetin jo viisi päivää sitten eikä vuoto ole vieläkään alkanut ja sekin vähäinen tuhruttelu on loppunut. Raskausoireet sen sijaan ovat lisääntyneet eli kai se pikkuinen vielä sinnittelee. Ahdistaa kun tietää vielä olevansa raskaana mutta en kovin kauaa jos lääkäreihin on uskominen. Niin raastavaa..
Kuulostaa tosi ikävältä sun tilanne, voin vaan kuvitella sun tuskan ja mielipahan.. mutta nyt täytyy vaan toivoa, että se pikku kaveri olisi sitkeä ja pysyisi mukana koska ei ne lääkäritkään aina kaikkea tiedä.. ystäväni raskauden alkuvaiheessa horminitaso oli niin alhainen, että lääkärit epäilivät kohdunulkopuolista ja tuulimunaa, seurannassa hän kävi usean viikon ajan ja joka kerta sama kommentti, ei tämä raskaus kyllä normaali ole eikä voi edetä loppuun asti.. ja niin se vain eteni ja hän synnytti lopulta terveen pojan.. kerron tämän siksi, että älä kuitenkaan vielä luovu toivosta etenkään kun se pikkuinen ei lugejen lopetuksesta huolimatta ole suostunut luovuttamaan...
Minä sain labrasta hyviä uutisia, lääkäri totesi että näin alussa olevaan raskauteen nähden horminitaso on todella hyvä, minulla arvo oli 11 300.. lääkitystä jatkan nyt normaalisti ja odottelen 21.12 asti jolloin ensimmäinen ultra ja sitten tiedetään taas enemmän.. tänään mitään vuotoakaan ei ole enää tullut, onneksi... stressi on vaan valtava ja paha-olo on jatkuvasti, ajatus töihin menosta ahdistaa nyt jotenkin ihmeellisen paljon, johtuu ehkä siitä että tiedän kuinka kovaa tahtia joudun siellä juoksemaan ja nyt koen etten oikeasti jaksaisi mitään...=(
Millanen vointi sinulla tänään on ollu?? pidän sulle ja pikkuiselle peukkuja pystyssä ja toivon parasta! *Voimahali *
että sinulla kaikki hyvin, onnittelut.
Mulla on edelleen erittäin raskaana olo. nyt on rv 6+0 ja raskausoireita kovin. Lähinnä palelee ja iltaisin vähän ällöoloa. alamaha tuntuu kasvavan koko ajan. Ajattelin, että jos kuitenkin jokin ihme tapahtuisi niin ostin tänään apteekista cb:n viikkonäytöllisen testin. Viikko sitten tulos oli raskaana 1-2 ja ajattelin et jos hormonitaso olisi noussut niin pitäisi näyttää vaikka 2-3, mutta ei, sama 1-2 tuli tulokseksi. Eli ei ole nousua tapahtunut, ainakaan riittävästi. Maanantaina saan lähtetteen terveyskeskuksen labraan ja ilmoitan tulokset sitten klinikalle. Onneks pääsen terveyskeskukseen niin ei tarvitse joka kerta maksaa itseään kipeäksi yksityisellä klinikalla. Mutta kyllä tämä huonolta näyttää, vaikkakin ihmeitähän tapahtuu.
Vuoto ei ole lisääntynyt, vain pientä tuhrua pyykiessä eikä ole kovia kipujakaan. Välillä sellaista menkkamaista juilahtelua, mitä on ollut koko ajan.
Kiitos peukutuksista, toivotaan sitä ihmettä tapahtuvaksi. Ja onnea sinulle odotukseen ja ekaan ultraan.
ja tuo odottaminen ja toivominen pätee yhtä hyvin minuunkin.. ilmoittelehan sitten millaiset tulokset sait.. siihen asti peukutan niin vahvasti että kädet kramppaa =)
minkä väristä vuotoa sinulta tulee? onko se ihan kirkasta verta? minulle sanottiin että mikäli vuoto ei ole kirkasta verta etkä tule kovin kipeäksi niin kaikki on hyvin... tiedä sitten mikä kenelläkin tarkoittaa mitäkin.. tuskaisinta näissä asioissa on juuri se kun ei varmaksi tiedä mitään.. mutta toivotaan, toivotaan ja toivotaan!!
mulla tuli ihan vähän kirkasta verta silloin alkuun eli pari viikkoa siirrosta. Sitten muuttui ruskeaksi ja nytkin tulee vain pyykiessä sellaista "vanhaa" ruskeaa. Mutta siis tosi vähän, ei edes pikkuhousunsuojaan mitään. Eikä ole kipujakaan. joskus tosin jos nopeasti vaihtaa asentoa niin vihlaisee kohdusta ja munasarjoista, mutta ei mitään toispuoleista, ainakaan vielä. Eikös kipu olisi silloin toispuoleista jos olisi kohdunulkoinen raskaus? Tai ei ehkä vielä näillä viikoilla.
Vierailija, mikä viikko sinulla on menossa? Paljonko sinulla on veriarvot olleet? Peukutan sullekin että kaikki lopulta kääntyisi hyväksi.
oli minulta, en vain ymmärrä miksei se näyttänyt nimimerkkiäni koska olin kyllä kirjautunut sisään.. no joka tapauksessa... onko sinun vuoto edelleen pysynyt samanlaisena? niin minulle kyllä sanottiin että mikäli vuoto ei ole kirkasta verta niin hätää ei ole, joten sinun kohdallasi ajattelisin ettei tilanne ehkä olekkaan lainkaan niin huono kuin on uskoteltu/ajateltu.. no toivotaan, toivotaan...
Tsemppiä labraan ja tule ilmoittamaan kuulumisia!!
terv. Särkynyt enkeli85
hih vähän ajattelinkin että oletko sama henkilö, mutta en ollut varma.
Joo siis ruskeata tulee edelleen lähinnä pyykiessä. Jos on pidempi tauko veskistä niin ehkä pikkaisen on tullut pikkuhousunsuojaan. En minäkään niin huolissani olisi tuosta vuodosta, mutta kun ne arvot oli niin onnettomat. Jos ne olis noussut omassa tahdissaan tasaisesti niin olisi kuulemma vielä toivoa. Mutta edellisen viikon perjantain ja nyt viime tiistain välillä ei ollut tapahtunut paljon mitään 91,7-97 eli tosi pieni nousu. Saas nähdä mitä näyttää nyt tiistaina kun menen taas kokeisiin. Mahassa tuntuu vähän enempi sellaista menkkamaista kipua ja tuntuu että koko alamaha on ihan turvokkeessa.
Onneksi sulle kävi hyvin, nuo sinun lukemat on ihan huimat, ettei vaan kaksosia pukkaa? Koska sulla on ultra?
Soitan klinikalle heti kun olen saanut terveysasemalta tulokset ja pyydän kyllä päästä ultraan. Pakko tässä kohtaa nähdä edes sen verran onko pikkuinen kohdussa vai sen ulkopuolella. Tänään olis menossa jo rv 6+2 eli kyllä loppuviikosta on pakko jo päästä ultraan maksoi mitä maksoi. Vai pääsisköhän terveysaseman kautta jotenkin, tiedätkö?
Nii no se on totta, että pientä huolta tuo sinun arvojesi hidas nousu kyllä herättää mutta ei sekään mitään lopullista kerro.. en voi edes kuvitella kuinka tukalat oltavat sulla on tuossa epätietoisuudessa, itte meinasin seota ensimmäisen päivän aikana kun vuotoa tuli ja odotin labratuloksia.. En tiedä pääsisitkö terveysaseman kautta, mutta uskoisin, että voisit päästä kun ottaa tilanteesi ja kaiken epävarmuuden huomioon, koska kyllähän tuo nyt ultralla on hyvä varmistaa niin tiedät itsekin mikä todellinen tilanne on ja pystyt sitten aloittamaan "surutyön" (mitä ei toivottavasti tarvi aloittaa)tai sitten saat rauhoittua ja aloittaa mahdollisen tukilääkityksen... ihme ettei sinua ole vielä ultraan määrätty?? koska sinun pitäisi mennä?
Kieltämättä nuo mun lukemat yllätti mut itsenikin, mutta toisaalta sen verran voimakasta pahoinvointia, närästystä ja väsymystä on ollut, että lääkäri sanoi jo ennen verikoetta että oireista voisi päätellä lukeman olevan korkea ja sitähän se oli.. kaksosia..apua, en ole edes ajatellut ...iik... toivottavasti ei nyt kuitenkaan =) olisin täysin kiitollinen siitä yhdestäkin terveestä pikkuisesta...ja yhden kanssa toivoisin kyllä että saisin äitiyttä opetella, en tiedä selvittäisiinkö me ikinä kahden kanssa :o tai kai sitä selviäisi mutta ajatus on kieltämättä vähän pelottava =)
ensimmäinen ultra minulla on 21.12, siihen asti pitäisi malttaa odottaa....
Moikka Särkynyt enkeli!
Tänään kävin labrassa ja arvo oli yllättäen noussut 300. Luulin, että olisi mennyt jo kesken kun on ollut vähän kipuja ja vuotoa hieman enempi. Eli vielä se siellä sinnittelee, pikkuinen. Vaikka aivan liian matala arvo on edelleen, mutta noussut kuitenkin.
Huomenna soitan klinikalle et mitäs nyt tehdään. Olisko vihdoin ultran paikka. Huh kun alkoi jännittämään.
Voi Evelina, kyllä mua jännittää sun puolesta pidän kyllä peukut ja varpaat pystyssä....olen vierailija tuolta ketjun alkupäästä... kaikkea hyvää :O) ja särkynyt enkeli: ONNEA!
T.Runo rv 19+0
Ihanaa että tuo arvo on noussut ja toisaalta eihän se ihme ole kun kirjoitit aiemmin että raskaustuntemuksesi ovat lisääntyneet.. voi kuinka hienoa olisi jos se pikkuinen siellä sinnittelisi ja päättäisi että pysyy matkassa loppuun asti tahmeasta alusta huolimatta..
Mitä sinulle sanottiin ultrasta? koska pääset? voi että, kumpa kaikki menisi hyvin!! Entäs luget onko ne edelleen tauolla? onko niiden aloituksesta kukaan puhunut mitään??
kävin ultrassa ja siellä ei näkynyt mitään. Ei siis osannut sanoa onko kohdunulkoinenkaan, kuulemma niin matalat arvot ettei näy vielä.
jokatapauksessa sanottiin ettei ole mitään toivoa, se pitää ottaa pois jos ei itsekseen tule.
Tänään kävin jo uudelleen labrassa ja arvo oli noussut nyt 522 ja risat. En tajuu...vuotokin loppunut. Soitin klinikalle ja soittavat mulle aamulla huomenna takaisin kun lääkäri oli jo ehtinyt lähteä. Mutta nyt hoitaja sanoikin, että ihmeitäkin tapahtuu. Kyseli vielä noista kilpirauhasarvoista kun mulla on ollut kilpparisyöpä ja sen takia vahva thyroxin lääkitys. Muistin juuri että munhan piti nostaa annostusta heti kun tulen raskaaksi enkä ole siis muistanut. Tämä on niin raastavaa kun pari päivää olen itkenut ja tehnyt surutyötä ja nyt taas väläytetllään toivoa. Ja huomenna todennäköisesti toivo taas otetaan pois. Ahistaa..
Kyllä menee nyt monimutkaiseksi tuo sinun tilanteesi.. lääkärit on usein jyrkkiä mielestäni juuri tuossa kohtaa kun arvot ovat matalia jne. sillä tavalla myös ystäväni lääkäri menetteli kun hän oli raskaana.. mutta koska arvo nousee koko ajan niin uskon todella vahvasti että toivoa sinulla vielä on kunhan vain ei ole sitten kohdunulkopuolisesta raskaudesta kyse, toivotaan parasta...
ymmärrän että sinua ahdistaa, itse olisin varmaankin jo menettänyt järkeni kokonaan, kärsivällisyys kun ei muutenkaan kuulu vahvimpiin luonteenpiirteisiini =) mutta toivotaan nyt todella, että toivoa vielä on, pidän teille peukkuja! ilmoittelehan mitä lääkäri sinulle sanoi..
ilmoittelethan sitten taas mitä kuuluu?
Laittoivat tänään klinikalta lähetteen naistenklinikalle. Sieltä tulee kutsu tutkimuksiin kai ensi viikolla. Vissiin ottavat taas verikokeet ja ultran ja kai sitten se lääkkeellinen poisto. Kuulemma tästä ei voi tulla enää mitään vaikka lähtisikin arvot normaalisti nousemaan. Nyyh, tämä on nyt sitten niin lopullista, turhaa enää toivoa ihmettä. tulis nyt sitten ulos itsekseen ja mielummin heti että pääsisi kroppa toipumaan tästä ja pääsisi sitten jatkamaan hoitoja vielä yhden kerran. Olo on ihan turta...jotain positiivista sentään on se, että ainakin voin tulla raskaaksi. Vaikka ei kyllä tässä kohtaa paljon lohduta. Täytyy vaan toivoa että ensi kerralla on parempi onni matkassa ja että tästä ei nyt tule mitään komplikaatioita. Mulla on se vuoto loppunut kokonaan, mutta tänään on nipistellyt alavatsaa jonkin verran, ihan tuosta keskeltä. Voi kun tulis itsekseen pois ettei tarttis mitään lääkkeitä puhumattakaan kaavinnasta. Voih ja nyyh..
Vai päättyi tämä sitten kuitenkin niin ikävästi.. =( oon tosi pahoillani enkä osaa oikein sanoa mitään mikä lohduttaisi, tai ei sellaisia sanoja varmasti olekkaan... mutta totta tuo mitä sanoit, täytyy yrittää nähdä tässä kaikessa edes jotain hyvää ja se on se, että tiedät ainakin voivasi tulla raskaaksi, joten joskus kun kaikki tähdet osuu oikeille paikoille niin sinulla on mahdollisuus saada oma vauva ja ihan syliin asti..
Toivotaan, että luonto nyt hoitaisi tehtävänsä sitten kunnialla loppuun asti etkä joutuisi menemään enää sairaalaan "rääkättäväksi" tämän kaiken jälkeen..
jaksamisia sinulle ja *voimahali*.. Kyllä se onni potkaisee sinua vielä, olen varma siitä.. ilmoittelehan silti itsestäsi ja voinnistasi!!
kävin tänään arvauskeskuksen labrassa ja nyt arvo 97,1 eli sentään vähän noussut, mutta päiviin nähden liian matala. Seuraava testi tiistaina, huh jännittää miten tässä käy.