Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

jos sanon huomenna itseni irti ja minulla on kuukausen irtisanomisaika

Vierailija
02.12.2010 |

niin mikä on viimeinen työpäiväni?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
02.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanoisin 2.1.

Ihan siksi, että se huominenkin lasketaan.

Vierailija
2/10 |
02.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan sanoa itsensä irti vaikka kaksi kuukautta ennen työn lopettamista. Itse ilmoitin lopettavani työt kesäloman jälkeen ja siihen oli sillä hetkellä aikaa vielä kolmisen kuukautta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
02.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin kyllä sun työsuhde silloin päättyy 3.1.

Vierailija
4/10 |
02.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin viimeisen päivän töissä saman viikon torstaina :) Kuukauden irtisanomisaika meni lomaillessa vanhoja ja uusia lomia pois, tosin aloitin heti uudessa työpaikassa.

Vierailija
5/10 |
02.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

irtisanoutumispäiväksi laitetaan seuraava päivä.

Eli jos tänään irtisanoudun, päiväksi laitetaan 4.12. ja siten viimeinen työpäivä on 4.1.

Vierailija
6/10 |
02.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

irtisanoutumispäiväksi laitetaan seuraava päivä. Eli jos tänään irtisanoudun, päiväksi laitetaan 4.12. ja siten viimeinen työpäivä on 4.1.

Siis viimeinen päivä on 3.1.

Vierailija
7/10 |
02.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin mitä tapahtuu jos ei pidä kiinni kuukauden irtisanomisajasta?

Vierailija
8/10 |
02.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin mitä tapahtuu jos ei pidä kiinni kuukauden irtisanomisajasta?

Itse selvitin etukäteen henkilöstöhallinnosta, että miten toimitaan, jos haluaa lopettaa heti. Sille ei ollut mitään estettä, jos lomat riitti kuittaamaan irtisanomisajan. Olisin myös halutessani saanut työskennellä koko irtisanomisajan ja silloin mulle olisi maksettu lomat rahana. Eikä heillä ollut mitään sitä vastaan, että aloitin heti seuraavalla viikolla (eli lomalla) uudella työnantajalla.

t. tiistaina irtisanoutunut

Vierailija
9/10 |
02.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos pitäisi aloittaa uusi työ heti niin mitä tapahtuu jos ei pidä kiinni kuukauden irtisanomisajasta?

Vierailija
10/10 |
02.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Irtisanomisaika alkaa kulua irtisanomista seuraavana päivänä.

Esimerkki: Työsuhde 14 vrk irtisanomisajalla irtisanotaan 13.1. Työsuhteen vii­meinen voimassaolopäivä on 27.1.

Kuukausina laskettaessa työsuhde päättyy järjestysnumeroltaan samana päi­vänä, jona irtisanominen on suoritettu. Jos vastaavaa päivää ei ole, työsuh­de päättyy kuukauden lopussa.

Esimerkki: Työsuhde 2 kk:n irtisanomisajalla irtisanotaan 13.1. Työsuhteen vii­meinen voimassaolopäivä on 13.3.

Esimerkki: Työsuhde 1 kk:n irtisanomisajalla irtisanotaan 31.8. Työsuhteen vii­meinen voimassaolopäivä on 30.9.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kahdeksan