Bussilla, metrolla ja bussilla su synnyttämään mennyt tuore äiti vastaa kysymyksiin.
Lapsivedet menivät jo lauantai-iltana. Kun menin odottamaan bussia, niin ulkona oli 10 astetta pakkasta ja minulla oli olkalaukku mukana, johon olin pakannut sairaalatavarat.
Kommentit (24)
Miksi näin? Harkitsitko esim. ambulanssin tilaamista, kun kerta vedetkin jo olivat menneet. Toivottavasti sinä ja lapsi voitte hyvin.
Miten tulit kotiin sairaalasta?
ap
pari kertaa olen teitä huijannut mutta paremmin kuin sinä ap.
mielikuvitusta kehiin!
Miksi näin? Harkitsitko esim. ambulanssin tilaamista, kun kerta vedetkin jo olivat menneet. Toivottavasti sinä ja lapsi voitte hyvin.
Soitin la-iltana päivystykseen ja kerroin tilanteen ja he käskivät odottaa aamuun. Sain sairaalassa suonensisäisen antibioottikuurin kyllä. En harkinnut ambulanssin tilamista.
Voidaan ihan hyvin.
ap
Oliko kiva kun miehesi selosti matkaasi täällä? Trolli.
ap
Kun supistukset alkoivat niin menin oikeasti bussilla, metrolla ja bussilla Kättärille.
Ottivat minut sisään vaikka supistukset tulivat tosi harvakseltaan ja olivat kivuttomia.
Synnytin seuraavana päivänä.
Vielä kaksi kertaa. Mentin bussilla näytille, mutta jätin laukun kotiin (älkää kysykö miksi), tultiin bussilla kotiin hakemaan laukku ja odottelemaan ja sitten vielä sporalla uudestaan.
Sanomattakin selvääm että synnytys oli aika pitkä ja asutaan läheää kättäriä :)
Olin 18v ja mieheni oli intissä. Kun supistukset alkoivat niin menin oikeasti bussilla, metrolla ja bussilla Kättärille.
Ottivat minut sisään vaikka supistukset tulivat tosi harvakseltaan ja olivat kivuttomia.
Synnytin seuraavana päivänä.
Menit siis julkisilla synnärille, so? Mitä ihmettä siinä nyt pitäisi olla?
Minä ajoin autolla synnyttämään kuopustani, joo, lapsivedet olivat tihkuneet jo kolmen päivän ajan ja päätin mennä pyytämään käynnistystä tulehdusvaaran takia. Käynnistivät samantien ja tunti sairaalaan tuloni jälkeen vauva oli jo sylissäni. Kotiin pääsimme vielä samana päivänä ja ihan itse ajoin kotiin.
[iMIES ei tiedä muuta paikkaa kuin AV-palsta?]Eeh?
[/quote]
Mieheni käy siellä ja tiede-lehden foorumilla.
ap
Menit siis julkisilla synnärille, so? Mitä ihmettä siinä nyt pitäisi olla? Minä ajoin autolla synnyttämään kuopustani, joo, lapsivedet olivat tihkuneet jo kolmen päivän ajan ja päätin mennä pyytämään käynnistystä tulehdusvaaran takia. Käynnistivät samantien ja tunti sairaalaan tuloni jälkeen vauva oli jo sylissäni. Kotiin pääsimme vielä samana päivänä ja ihan itse ajoin kotiin.
ap
Ettekö tajua minkä vaaran vauvalle aiheutatte kun ette mene sairaalaan kun lapsivettä tihkuu?
Työkaverin vauva kuoli tulehdukseen jonka juuri tuo aiheutti.
Niin ja miehesi eksäkin meni bussilla synnyttämänn
Se ja minä ollaaan pihejä.Tosin ero on meissä se, että minä olen miljonääri ja mieheni myös mutta miehen exä on töissä käyvä ja kaupungin rivarissa asuva hammashoitaja.
en olis velä halunnut lähteä, kun suoistuksen supistusta ei tullut, mutta se 6 tunti lapsivesienmenosta oli kulunut sinne raahauduin.
Mietin miksi ambulansssia pitäis edes harkita tuossa tilanteessa?
Ettekö tajua minkä vaaran vauvalle aiheutatte kun ette mene sairaalaan kun lapsivettä tihkuu? Työkaverin vauva kuoli tulehdukseen jonka juuri tuo aiheutti.
Minä sain antibioottikuurin sairaaalassa ja vauvan tulehdusarvot olivat normaalit. Ja kiitos av-palstalle, saimme tietää että taksimatkasta saa kela-korvauksen.
ap
että 45 minuutin automatkalla märkinä olivat kaksi vaippaa, jotka olivat housuissa, housut, kaksi pyyhettä, jolla mies oli vuorannut auton ja autonpenkki. Sitä ennen kastuivat jo yhdet housut ja sohva sekä reilu 15 min. kökötin pöntöllä .Ja sitä vuotoa sitten jatkui useamman tunnin sairaalassakin. Miten ihmeessä pystyy liikkumaan julkisilla, kun sitä lammikkoa valuu housuista taukoamatta? Vai olenko jokin poikkeus, jolla lapsivettä on ennätysmäärä, vaikka siis väittävät, että on normaalin verran? Mulla on siis molemmat synnytykset alkaneet näillä runsailla lapsivesien menoilla, ja molemmilla kerroilla on kastunut kaikki vaatteet sekunnissa, lattioille tullut lammikoita eivätkä mitkään vaipat tai siteet ole pitäneet sitä vuotoa edes 5 min.
Vielä tuohon bussi-metro-bussireissuun. Jos siis et vuoda kuin seula, jos lapsivesi on ollut kirkasta ja jos et ole kovin kipeä, niin mikä ettei. Ekassa synnytyksessä lapsivedet siis meni illalla, ja kotona kökittiin, kunnes pyysivät tarkistukseen sairaalaan. Meni sitten 2 vrk, ennen kuin käynnistettiin eli sinne sairaalaan olisin voinut matkata vaikkapa Tallinnan kautta. Järkyttävä vuotokin oli jo yön jälkeen sellaista tihkuvaa, ei siteet pitäneet mutta sellaiset sairaalavaipat kylläkin.
Sen sijaan tokassa lapsivesi oli vihreää, napanuora oli kaksi kertaa kaulan ympäri ja reilun tunnin ponnistusvaiheen jälkeen tehtiin sektio... En olisi halunnut tuota synnytystä odotella missään metrossa. Varsinkin kun lapsi joutui vielä teholle tarkkailuun. :( Olisin sitten vaan miettinyt, että johtuiko tuo siitä, kun siellä metrossa vähän heilahtelin vai siitä kun kävelin ripeästi bussille...
Kannatan aina varovaisuutta, mitä tulee synnytyksiin. Parempi katsoa kuin katua.
Mutta onnea kovasti pikkuisen syntymän johdosta! Jos siis olet ihan todellinen tapaus ;) Tuo lapsivesijuttu laittaa vähän epäilemään...
En näe mitään syytä miksi auto pitäisi olla.
Taksilla tai julkisilla pääsee aivan hyvin synnyttämään. Mies voi tulla mukaan, mutta selviäisin ilmankin.
Haetaanko tässä nyt sitä että miehellä ei tee mitään muuta kuin että kuskaa autolla synnärille?
Melko uusavutonta sakkia ja turhan mukavuudenhaluista näinä aikoina. Kuinkahan paljon polttoainetta on pistetty hukkaan turhilla synnärikäynneillä?
että 45 minuutin automatkalla märkinä olivat kaksi vaippaa, jotka olivat housuissa, housut, kaksi pyyhettä, jolla mies oli vuorannut auton ja autonpenkki. Sitä ennen kastuivat jo yhdet housut ja sohva sekä reilu 15 min. kökötin pöntöllä .Ja sitä vuotoa sitten jatkui useamman tunnin sairaalassakin. Miten ihmeessä pystyy liikkumaan julkisilla, kun sitä lammikkoa valuu housuista taukoamatta? Vai olenko jokin poikkeus, jolla lapsivettä on ennätysmäärä, vaikka siis väittävät, että on normaalin verran?
Sama tulva ollut mullakin kahdesti, ekan kerran vessan lattialle ja toisen kerran sänkyyn - ja molemmilla kerroilla ihan kaikkialle sen jälkeen.
Mulla molemmat synnytykset alkaneet vesien menolla ilman supistuksia, ja käynnistetty sitten sairaalassa. Ekalla kerralla kalvot puhkaistiin, kun olivat revenneet "jostain ylempää", ja siinäkin vaiheessa sitä vettä tuli vielä ihan kamalasti. Mieskin ihmetteli, että mistä sitä oikein tuli niin paljon.
Mun lapset taas on syntyneet 10-30 minuutin sisällä vesien menosta. Ois varmaan ollut aika hauskaa synnyttää bussin lattialla.
Trolli.