Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Teille vanhemmat, opetelkaa lapsenne hoitajien nimet, ÄLKÄÄKÄ SANOKO TÄTI.

Vierailija
18.10.2005 |

Ällöttää vanhemmat jotka sanovat esim. mene TÄDIN syliin vilkuttamaan.. hemmetti. Ja nämä lapset ovat olleet jo jonkun aikaa hoidossa. ONKO PALJOA VAADITTU?

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
18.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ainakin sanotaan vanhemmista esim. että sen ja sen äiti, sen ja sen isä jne. kun puhutaan lasten vanhemmista toisten hoitajien kanssa. Esim. saatetaan huikata toiselle, että nyt seb ja sen äiti tulee, tuotko sen ja sen lapsen tänne portille (ja kyseinen äiti on vasta noussut autosta eikä edes kuule meitä). Ainakin musta on ihan outoa alkaa puhumaan lasten vanhemmista tyyliin, Maija Meikäläinen, Niina Nimetön jne.

Meidän päikkärissä ainakin on kaikkien lasten kuvat seinällä sekä meidän hoitajien. Kuvien alla on myös lasten nimet, mutta myös meidän hoitajien sekä laitosapulaisen nimi (ja kuva tietty).

Meidän päikkärissä on yhteensä 24 isompaa lasta ja 16 pienempää, meidän puolella (eli pienten) on yksi harkkari sekä 3 hoitajaa, isompien puolella on 3 hoitajaa, harkkari + laitosapulainen.

Vierailija
2/24 |
18.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki vanhemmat kutsuvat meitä meidän etunimillä.

T:edellinen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
18.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset ovat naisia, tyttöjä, rouvia, neitejä jne... eikä mitään tätejä, ellei ole sukulaisuussuhde kyseessä.

Vierailija
4/24 |
18.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

kerhotädeistä jne.

Vierailija
5/24 |
18.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri sen takia, että lapsikin ne oppisi. Meillä 3v. ja puhuu usein tädeistä ilman nimeä. Siksi onkin tärkeää, että " hoitotädit" itsekin jaksavat lapsille muistutella nimestään ja kertoa, että nimeni on siis " Jaana" eikä vain hoitotäti.

Eiköhän lapset siitä aika nopsaan sen opi...

Vierailija
6/24 |
19.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

te päiväkodin työntekijät muistutella niitä myös vanhemmille. Esittelette itsenne nimellä myös kun tervehditte....

Vierailija
7/24 |
19.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua saa tädiksi sanoa tai hoitotädiksi, olen kumpaakin. :)

Hoitolapset kutsuvat usein etunimeltä tai sitten xxxx-tädiksi. Itse puhun lapsille tyyliin " Nyt tulee xxx:n äiti" , mutta puhutellessa vanhempia käytän tarvittaessa heidän etunimiään.

Vierailija
8/24 |
19.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein kivan kuuloista! Hoitajat opettavat lapset itse heitä kutsumaan niin, ei siinä vanhempien opetuksia tarvita. Näin on meilläkin tullut hoitajat paljon tutummaksi, kun lapset heistä nimellä kotona kertovat. Ehkä hoitotäti tässäkin voisi katsoa peiliin, ja opettaa lapsille itse, miksi häntä tulee kutsua. Vanhemmat eivät ihan oikeasti voi kaikkia jatkuvasti vaihtuvien hoitajien nimiä muistaa.

Vierailija
9/24 |
19.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvat seinälle ja nimet siihen.

Nimet tarroilla näkyviin rintaan.

Leikki lapsille: tarrat pöydälle ja hakemaan kenen tarra. Oppii kirjaimien / kuvamuistin harjoittelun.

Vierailija
10/24 |
19.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on ammattinimike, en mä kaupan kassaakaan nimeltä kutsu.

Vierailija
11/24 |
19.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvä kun muistan omien lasten ja miehen nimet, syntymäpäivät on jo liikaa vaadittu. Ei vaan kiinnosta sellaiset asiat.

Vierailija
12/24 |
19.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

vanhemille ihmisille, se on osa hyviä käytöstapoja. Siksi meillä käytetään sanaa täti, eikä siinä ole tippaakaan mitään halventavaa vivahdusta. Asianomainen saisi olla tyytyväinen saamastaan kunnioituksesta.

Vierailija
13/24 |
18.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran on esittelyt hoidettu puolin ja toisin, suomenkielessä kun ei ole tapana nimeltä puhutella, niin helposti unohtuu. Valitan, sanon edellenkin TÄTI sellaisen henkilön kohdalla, jonka nimen olen unohtanut.

Vierailija
14/24 |
18.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

opetelkaa tekin sanomaan muutakin kuin joonan äiti

Vierailija
15/24 |
18.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

, eriasia muistaakoon 46 lapsen vanhemman nimeä.

Vierailija
16/24 |
18.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

lisäksi päiväkotiapulaiset, keittäjät ym. Useimpien nimiä en ole koskaan edes kuullut, enkä muidenkaan nimiä välttämättä kertaesittelyllä muista. Minun mielestäni sana " täti" on yleisnimitys aikuiselle naiselle, joka ei ole perheenjäsen vaikka se onkin myös erityisnimitys äidin tai isän siskolle. Ruotsin kielessä tämä on helpompaa, kun " oikeiden tätien" nimitykset ovat moster ja faster ja tant-sanaa käytetään yleismerkityksessä.

Helpottaisiko, jos rupeaisin käyttämään sanaa " tantta" ?

Vierailija
17/24 |
18.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitajat on hoitajia ei niiden tartte olla liian tuttuja mun mielestä.

Hyvä pointti tuo joltakin että lopettakaa itse se xxx:n äidiksi sanominen..

Vierailija
18/24 |
18.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka on pihatätinä, kuka jumppatätinä. Kauheaa vai mitä?!?!?! ; )

Vierailija
19/24 |
18.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

On Anna-täti, Laura-täti, Mirkku-täti, Ulla-täti, Paula-täti ja monta muuta. Meille olisi riittänyt pelkät etunimet, koska nuo tädit eivät tosiaan ole lapselleni mitään sukua.

Vierailija
20/24 |
18.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun lasta vie ensimmäistä kertaa hoitoon, on tuo vanhemmalle niin jännittävä paikka, että ei hoitajan nimi todellakaan jää välttämättä muistiin. Ei tuota nimeä kehtaa sen jälkeen ruveta kyselemäänkään, kun tietää kuitenkin tulleensa esitellyksi.

Onko tuo nyt todellakin niin ärsyttävää? Minä saatan käyttää täti-nimitystä vaikka tietäisinkin toisen henkilön nimen!