Pitääkö miehen sisaruksen lapsille ostaa yhtä "hyvät" lahjat vaikka toinen on kummilapsi?
Eli olemme miehen sisaruksen esikoisen kummeja molemmat, mutta lisäksi heillä on perheessä kuopus. Ikäeroa lapsilla ei kovin paljon joten ymmärtävät saamansa lahjat. Kuuluuko meidän ostaa tuolle kummilapselle jotenkin parempi lahja kuin tälle toiselle, vai ylittääkö tuo sisarussuhde kummisuhteen lahja-asiassa? En oikeasti tiedä, kun itsellä ei ole sisaruksia. Yleensä kai sisarten lapsille ostetaan hyviä lahjoja ja huomioidaan, mutta tässä perheessä ei ole ollut tapana..
Kommentit (7)
he ovat lisäksi toisen lapsemme kummeja. Ja kyllä, kummilapselle ostamme hieman arvokkaammat lahjat, niin he kuin me.
Mutta ihan se on oma asianne, haluatteko korostaa kummiutta, vai ette.
Itse asiassa me emme ole koskaan ostaneet mitään lahjoja kummilastemme sisaruksille (vaikka he olisivatkin lastemme serkkuja), eivätkä myöskään lapsemme ole saaneet lahjoa sisarustensa kummeilta. Lapsistamme tämä on täysin luonnollista: kukin saa lahjoja omita kummeiltaan.
Olen veljeni yhden lapsen kummi, mutta myös ne muut veljen lapset ovat mulle tärkeitä ja rakkaita.
Olen ratkaissut asian niin että annan samanarvoiset synttäri- ja joululahjat, mutta otan tätä kummilasta toisinaan erikseen "kummikylään" jolloin hän saa vähän ekstrahuomiota.
esikoinen ja kaksoset, joista toisen kummeja olemme.
Ostamme lahjat kaikille suunnilleen samasta hintaluokasta, mutta kummilapselle saattaa lahja olla vähän parempi kuin kaksoselleen. Esim. viime vuonna ostimme molemmille duplopaketin samasta sarjasta, kummilapselle vähän isomman. Isosisarus sai toivomansa lelun, joka oli suunnilleen saman hintainen kuin se pienempi legopaketti.
Suunnilleen samalta näyttäisi heidänkin lahjaperiaatteensa meidän lasten suhteen, joista toisen kummeja ovat.
en ole ikinä miettinyt "kummiutta" kun olen siskoni lapsille lahjoja ostanut. Olen siis toisen lapsen kummi. Eli ihan samanarvoiset lahjat olen aina hankkinut.
Olen myös kaverini lapsen kummi ja tänä vuonna tämän kummilapsen siskolle on kalliimpi lahja kuin itse kummilapselle! Synttärilahja on yleensä "parempi" sitten kummilapselle. Vähän tilanteen ja toiveiden mukaan luovitaan.
olen mieheni kanssa oman sisarukseni lapsen kummi, hänelle ostetaan aina vähän kalliimpi lahja, näillä toisilla on omat kumminsa ja saavat heiltä kalliimmat lahjat. Hyvin on toiminut tähän asti ja lapset ovat jo kouluikäisiä.
aina hyvän lahjan. Toiselle lapselle ok-lahjan, mutta kummilapselle aina parempi.