Ongelma: Käytetyt vaatteet ja omatunto
Ostan itse hyvin harvoin kirppikseltä mitään, mutta olen kierrellyt niillä jonkun verran ja nähnyt mielestäni paljon myytäväksi kelpaamattomia tuotteita.
Lapsiltani jää vaatteita pieneksi. Olen laittanut osan niistä vaatekeräyksiin.
Mitä teen kengille? Lasteni jalat astuvat melkein suoraan, mutta jos hyvin tarkkoja ollaan, niin jalat ovat tietenkin yksilölliset kullakin ja kengät muotoutuvat jonkun verran. Mielestäni kengät ovat henkilökohtaiset. Heitänkö roskiin kengät, jotka ovat nilkoista löysemmät kuin ostettaessa, koska lapsella on ollut usein paksut villasukat jaloissa?
Entä toppapuku? Mielestäni yksikin puku on kylmä talvella eikä pidä tuultakaan hyvin. Ovatko nämä syitä laittaa puku roskikseen, jottei jonkun huolimattoman vanhemman lapset joutuisi kärsimään näistä puvun ominaisuuksista?
Päällisin puolin nämä näyttävät aika hyväkuntoisilta. Eivät ole halpismerkkisiäkään.
Kommentit (12)
olen joutunut ostamaan lapselleni talveksi tuulta huonosti pitävän toppapuvun ja käytetyt kengät. muuten lapseni olisi ollut ilman. olen ikuisesti kiitollinen siitä, että ihanat ihmiset kierrättävät vanhoja tavaroitaan, sillä yhden roska on toisen aarre :) vie eteenpäin vain.
Voihan huonon puvun alle laittaa villahaalarin. Jollakin voi olla vain risat kengät tarjolla, parempi nyt sentään ehjissä olis..
Eli varattomampi joka on onnellinen, että saa yleensä edes kirpparilta kengät lapselleen ettei jalat palellu, pitää vielä sen jälkeen tuntea omantunnontuskia, koska on "hulimaton vanhempi" ja ei välitä lapsen jaloista kun vääntyy kirpparikenkien takia.
Eli köyhempi,varattomampi on mielestäsi huolimaton vanhempi?
Kasva aikuiseksi ja kunnioita kaikkia ihmisiä! Kiitos.
ei lapseni voi käyttää villaisia vaatteita haalarin alla. Käyttää vanhaa, jo ohueksi pestyä haalaria. Uudessa ostamassani haalarissa tulee liian hiki.
Tavalliset viluisemmat lapset voivat käyttää noita haalareita varahaalareina, pikkupakkasten haalareina tai laittaa villaista vaikka kaksi kerrosta alle tarpeen mukaan.
Että kalliisiin ostamiisi lapsen kenkiin joudut vielä laittamaan villasukat??
Ostamasi "ei halpismerkknen" puku ei pidä tuulta ja on kylmä??
Menikö puurot ja vellit sekaisin!?
Toki suurin osa hankkimistani vaatteista on hyviä, mutta joukkoon sattui näitä ankarissa sääolosuhteissa toimimattomampiakin.
Huolimattomalla vanhemmalla tarkoitan ehkä, että vanhempi luottaa liikaakin, että yksi talvivaate pitäisi lapsen lämpimänä. Tunnen tämän tyyppisiä ihmisiä ihan lähipiiristänikin, jotka eivät siis osaa arvioida vaatteen lämpöisyyttä, kuin vain kokemuksen kautta, lapsen jo kärsittyä. Tuuli pääsee läpi ja se on aika paha juttu, vaikka lapsi olisikin muuten helposti hikoilevaa sorttia.
ap
Mitä tarkoitat sillä? Että kaksi haalaria päällekkäin? Vai ilman hanskoja, pipoa ja kauluria?
Toki suurin osa hankkimistani vaatteista on hyviä, mutta joukkoon sattui näitä ankarissa sääolosuhteissa toimimattomampiakin.
Huolimattomalla vanhemmalla tarkoitan ehkä, että vanhempi luottaa liikaakin, että yksi talvivaate pitäisi lapsen lämpimänä. Tunnen tämän tyyppisiä ihmisiä ihan lähipiiristänikin, jotka eivät siis osaa arvioida vaatteen lämpöisyyttä, kuin vain kokemuksen kautta, lapsen jo kärsittyä. Tuuli pääsee läpi ja se on aika paha juttu, vaikka lapsi olisikin muuten helposti hikoilevaa sorttia.
ap
Väliin laitetaan yleensä sisävaatteiden päälle fleece- tai villapuku. Vähävaraisen yksinhuoltajatuttuni lapselta puutuvat kokonaan välivaatteet. Välillä tulee meille kylään paidassa ja sukkahousuissa, kun riisuu toppahaalarinsa. Mielestäni kuuluisi olla ainakin hame, kun ollaan sentään kylässä! Ja pakkasella välivaatteet, jos ollaan kauemmin ulkona. Pipoja löytyy yksi sopiva, joka on yleensä vielä akryylinen, eikä lämmitä samalla tavalla kuin villasekoitteinen. Käsineet unohtuvat välillä päiväkotiin. Tätäkö ap tarkoitat?
se hamonen on sitten kohteliaisuutta ei talvipukeutumista. Itsekään en keinokuituista pipoa käyttäisi talvella, mutta onpa niitäkin lapsia hoidossa näkynynyt, joille villaise pipot ovat aivan liian kuumia ja sellaisen päähän laitettuaan, kiskovat sen pakkasellakin kokonaan pois. Hiki kun ihan oikeasti virtaa sellaisen kanssa.
Väliin laitetaan yleensä sisävaatteiden päälle fleece- tai villapuku. Vähävaraisen yksinhuoltajatuttuni lapselta puutuvat kokonaan välivaatteet. Välillä tulee meille kylään paidassa ja sukkahousuissa, kun riisuu toppahaalarinsa. Mielestäni kuuluisi olla ainakin hame, kun ollaan sentään kylässä! Ja pakkasella välivaatteet, jos ollaan kauemmin ulkona. Pipoja löytyy yksi sopiva, joka on yleensä vielä akryylinen, eikä lämmitä samalla tavalla kuin villasekoitteinen. Käsineet unohtuvat välillä päiväkotiin. Tätäkö ap tarkoitat?
Voin vakuuttaa, että vaatteilla ja kengillä jotka sun mielestä on ihan shittiä, monikin köyhälistäkakara kulkee onnellisena, jos vaan sellaisia saa jostakin .
Esim. mun lapset.
Enkä mä niin tyhmä ole, että vaikka köyhä olenkin, niin olisin niin tyhmä, että jäädyttäisin lapseni mihinkään likilaskuiseen satakertaa pestyyn Reimaan, vaikka huolimaton varmaan olenkin, ja muuten kelvoton,
kun ostan toisten jämiä kirppareilta.
Monilla ei ole varaa edes tuollaisiin kuin sinä heittäisit pois.