En ikinä antaisi kirppiskamaa lahjaksi!
Muuten ostelen kirppikseltä, muillekin kuin kotiväelle. Mutten koskaan laita lahjapakettiin mitään käytettyä. Enkä ole mikään hienostelija.
Kommentit (21)
Mun täytyy, jos haluan oikeasti ilahduttaa. Toivovat muutamat nimittäin sellaisia lahjoja, ettei niitä saa kuin käytettyinä.
joku hieno talonpoikaistiinu tai piianpeili menee mainiosti lahjana...
No joo, ihan totta. Tai vanhat keräilyesineet. Perun heti aloitukseni sanoja :D
AP
Suuttuisin jos saisin vuittonin laukun, en tykkää yhtään. Olkoonkin kuinka arvokas ikinä.
Mun täytyy, jos haluan oikeasti ilahduttaa. Toivovat muutamat nimittäin sellaisia lahjoja, ettei niitä saa kuin käytettyinä.
ne sellaiset on? siis ihan kiinnostaa, enkä nyt vittuile, vaan oikeasti en ymmärrä =)
enemmän kuin kaupasta uutta. kaikilla ei tietenkään ole aikaa juosta kirppareilla, mutta mieluummin otan 2 euron hienon lahjan kuin 30 euron hienon lahjan.
Itse en kuitenkaan uskalla esim päiväkodin tädeille ostaa kuin uutta.
Loppuunmyytyjä kirjoja, äänilevyjä, tiettyjä astiasarjoja esim. harmaasävyinen Flora-lasisto ja Valencia-astiat esimerkiksi.
ne sellaiset on? siis ihan kiinnostaa, enkä nyt vittuile, vaan oikeasti en ymmärrä =)
ps. ja säästää luontoa- sekin ilahduttaa monia lahjan saajia
ja muita vanhoja esineitä. Eilenkin löysin kivan kynttilätuikun ja ihania ruudullisia kangassydämmiä.
Ja arvokkaita lahjoja ovatkin olleet. Kirja, josta on painos loppu, voi olla kultaakin kalliimpi lahja saajalle =)
Esim. viime vuonna ilahdutin miestäni Thor Heyerdahlin kirjoilla. Oli kovasti otettu!
Loppuunmyytyjä kirjoja, äänilevyjä, tiettyjä astiasarjoja esim. harmaasävyinen Flora-lasisto ja Valencia-astiat esimerkiksi.
eihän mun pää ymmärrä, mutta nyt selkeni =)
kierrätyskeskuksesta, kirjaston poistomyynnista ym.
Tämä on paras: toinen vanhemmistani ei ole koskaan halunnut lahjoja. Kerran löysin kirjaston poistomyynnistä hänen edustamansa ammatin ammattilehden vuosikerran hänen syntymävuodeltaan yhteen nidottuna. Maksoi 2 euroa.
Jouluaattona tuli piste i:n päälle. Se kenelle tämä nide oli alunperin kuulunut ennen yliopiston kirjastoon lahjoitusta, oli vanhempani lapsuudenystävän isä, joka oli vanhempaani aina kohdellut hyvin.
Tällaista lahjaa, josta vanhempani itse sanoi, että parempaa lahjaa hän tuskin tulee saamaan, kun lapsetkin on jo saatu,tuskin löytäisin kaupasta.
Kaupoissa on massatavaraa, kirppareilla uniikkia!
TOIVON aina lahjaksi kierrätystavaraa. Viedään itsekin tavaraa säännöllisesti kierrätykseen ja vältetään uuden ostamista. Ahdistaa tavarapaljous ja luonnon saastuttaminen. Pärjätään vähemmälläkin tavaramäärällä. Kierrättäminen kunniaan!
Hirmuisen harmillista tuommoinen - toki ymmärrän, että kaikki ei moisesta tykkäisikään, mutta onneksi mun miehellä ei ole esimerkiksi tuollaista "sääntöä", sillä nyt saan kovasti toivomaani Arabian vanhaa hillopurkkisarjaa aina hääpäivälahjaksi. Tyyliin siis tämmöinen:
http://kotisivukone.fi/files/astiataivas.tarjoaa.fi/Arabia/Voipytyt_/aa…
Itse ostin oman lapsenikin lahjan kirppikseltä. Duploja. En näe mitään järkeä maksaa uusista, kun lapsella on ikää 1,5v, eikä varmasti vielä ymmärrä onko ne kaupan paketissa vai ei. Samoin kummit ovat ostaneet lapsemme synttärilahjan kirppikseltä ja otin sen ilomielin vastaan.
Sen sijaan hyvin trenditietoiselle ja paljon kuluttavalle siskolleni ei varmasti mikään kirppislöytö kelpaisi, joten en edes yrittäisi.
vanhat soittimet kuten vaikka Arian basso vuodelta -75, vanhat kitarapedaalit, monet grafiikanlehdet, vanhat keräilyastiat, ryijyt, taulut, vinyylilevyt jne.
Yksi sukulainen on niin vähissä varoissa, ettei voi itselleenkään ostaa mitään uutta. Mutta hän käyttää valtavasti aikaa ja vaivaa löytääkseen lapsillemme mieluisia kierrätystavaroita lahjoiksi. Olisin todella julma ja epäkiitollinen ihminen, jos moisesta vielä pahastuisin!
Itse hankin kirppareilta lahjoja parille keräilijäystävälleni. Vastaavia saa ihan antiikkiliikkeistäkin, mutta hinnat ovat yleensä tuplat.
mitä saa kaupasta uutenakin.
Keräilyesineeet on tietenkin eri asia.
joku hieno talonpoikaistiinu tai piianpeili menee mainiosti lahjana...