Imettävä äidit - miten pukeuduttu esim. hääjuhliin?
Tuosta imettäminen häissä -ketjusta tuli mieleen, että millaisiin vaatteisiin pukeudutte häihin?
Monien mielestä rinnan saa esiin topin tai imetyspaidan aukosta huivin alla. Itse ole pukeutunut hääjuhliin imetyksen aikaan, kuten muutenkin. Eli juhlavaatteisiin. Niitä ei todellakaan riisuta ihan tuosta vain ja esim. silkki on kankaana hyvin herkkää maitotahroille.
Osittain vaatetus on ollut ongelmakin, mutta juurikin asiallinen lastenhoitohuone imetysrauhalla on ollut todella tärkeä. Olen siellä voinut rauhassa riisua ja pukea vaatteita tarpeen mukaan. Lisäksi en juhlissa ole käyttänyt imetysliivejä, koska ainakin omat liivini ovat kaikkien avokaulaisten pukujen kaula-aukosta näkyneet.
Kommentit (2)
Joten teetin uuden silkkipuvun pitäen mielessä, että imettääkin täytyy. Puku on kaksiosainen, jonka yläosana on toppi, jonka pukemiseen on sivussa vetoketju. Tän vetoketjun kun avaa, niin toppia saa nostettua sen verran, että pystyy imettämään.
Toppi vaatii kyllä tietynlaiset liivit, jotka ei oo olleet imetysliivit. Olen niistä liiveistä sitten vain runnonut rinnan esiin. Vähän epämukavaa, mutta kyllä se yhden illan menee. Maitotahroja ei ole tullut, imetyksessä on harso suojana ja muuten liiveissä liivinsuojukset.
Tuo juhlavaate ei siis kuitenkaan ole mikään varsinainen imetysvaate, vaan ihan juhlavaatemallistosta. Mutta valitsin sieltä kuitenkin nimenomaan sellaisen, jonka kanssa pystyy imettämään ilman, että tarvii riisua koko yläosa alastomaksi. Se on epämiellyttävää, vaikka kuinka olisi lastenhoitohuone.
Tuo kaksiosaisuus on oleellista, jotta pääsee imettämään riisumatta varsinaisesti. Itse asiassa muistin juuri, että olen sittemmin ostanut saman mallisen mekon puuvillaisena ja lyhyempänä versiona. Ja ensi kesänä meillä on taas vauva. Tuo mekko mahtuu toivon mukaan päällekin, joten mullahan on kesäjuhliin oikein mainion kätevät vaatteet valmiina. Se juhlavampi silkkinen leninkikin löytyy edelleen.
ja minulla oli toppi ja rinta oli helppo ujuttaa lapsen suuhun kaula-aukosta. Onneksi meillä imetystä pidetään luonnollisena ja kukaan ei puhunut mitään.
Toisaalta se on hänen häpeänsä, ellei kestä lapsen luonnollista toimintaa. Imetys on kaunis asia. Epämiellyttävämpää on kännääminen ja asiattomat vaatteet ihmisillä.