Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä minä teen jos pakkanen kiristyy? Oikeasti, en kohta enää kestä

Vierailija
29.11.2010 |

Ulkona on -18 astetta, sisällä mittarin mukaan 20 astetta. Minulla on päällä fleece-kerrasto, farkut, ja kaksi paksua villapaitaa ja silti paleltaa. Siis yläosana on fleecepaita ja ne kaksi villapaitaa, ei auta. Koko ajan on niin kylmä etten enää jaksa, ja jos pakkanen tänä talvena vielä jossain välissä kiristyy niin en tiedä mitä teen :(

On varmaan mentävä kuumaan suihkuun huhtikuulle asti, onneksi on kiinteä vesimaksu.

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
29.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli tuplavillasukat ja kämmekkäät. Auttaa ääreisverenkiertoa, jolloin veri kiertää paremmin koko kropassa.

Ja nuo kuumavesipullot, kauratyynyt ja lampaantaljat kuulostavat myöshyviltä, töissäkin sovellettavissa olevilta ideoilta!

12, jonka paleluun on myös neuvottu avuksi lihomista :-)

Vierailija
22/39 |
29.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan ilman itsensä opettamistakin.

Ei auta muu kuin laittaa riittävästi vaatetta päällensä, niin paljon, ettei palele, ainakaan paljoa :)

Töissä mittari näyttää +20, silti mä palelen, tosin meillä vetää ja viuhuu täällä, että muillakin on kylmä, vaan ei varmaan niin kylmä kuin minulle, toivon :)

Odotan kesää jo!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
29.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, ma ymmarran sua! Itsekin samanlainen vilukissa, ja alle +22 asteen ulkolampotila tarkoittaa mulle kylmaa ilmaa,talvea. Paleleminen, toisin kuin kuin hikoileminen on valilla jopa fyysista kipua. Hikoilu kuumalla ilmalla vain epamiellyttavaa.

Itse olen suhteellisen terve ihminen, veriarvot laakarin mukaan ovat eriskummallisen hyvat jne. Liikun paljon. Silti palelen ja niveliin sattuu, tuntuu, etta sisinta kylmaa.

Mielenkiintoista, etta jos palelee kylmalla, niin on laiska tai sairas. Jos hikoilee kuumalla, niin on normaali.

Vierailija
24/39 |
29.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luultavasti kuolen pois jos tämmösiä talvia alkaa olla. Mä en oikeasti jaksa kestää näin kylmää!

Vierailija
25/39 |
29.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hämmästelee täällä eräs, joka on tottunut pakkasiin pikkuvauvasta asti.

Naimisiinkin meni -35 asteen pakkasessa.

Tosin lapsuuteni ja nuoruuteni vietin Lapinläänin rajan tuntumassa joten voihan se teillä tammisaarelaisilla olla vähän erilaista.

Vierailija
26/39 |
29.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

etta viihtyy kylmassa? Onko aidon tai hyvan suomalaisen tunnusmerkki se, ettei palele vaikka olisi minkalaiset pakkaset?

Vierailija
27/39 |
29.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

etta viihtyy kylmassa? Onko aidon tai hyvan suomalaisen tunnusmerkki se, ettei palele vaikka olisi minkalaiset pakkaset?

Minkä mä sille voi että mä tänne synnyin. En tykännyt kylmästä lapsenakaan ja nyt aikuisena siedän sitä entistäkin huonommin.

Vierailija
28/39 |
29.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hämmästelee täällä eräs, joka on tottunut pakkasiin pikkuvauvasta asti. Naimisiinkin meni -35 asteen pakkasessa. Tosin lapsuuteni ja nuoruuteni vietin Lapinläänin rajan tuntumassa joten voihan se teillä tammisaarelaisilla olla vähän erilaista.

Kyllä olen suomalainen, pian 40v, olen tottunut sinällään pakkasiin, että joka vuosi niitä on tässä eletty, ja silti, minä epäonnistunut suomalainen palelen :)!

Vierailija
29/39 |
29.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä teen? kuolen varmaan jos tämä alkaa tällaista olemaan.

No miten olette ennen pärjänneet? Miksi olet edelleen hengissä?

Vierailija
30/39 |
29.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettekö ole siis mitään selviytymisstrategioita tähän mennessä kehittäneet?

Vierailija
31/39 |
29.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä teen? kuolen varmaan jos tämä alkaa tällaista olemaan.

No miten olette ennen pärjänneet? Miksi olet edelleen hengissä?

montaa päivää ollut yli 20 asteen pakkasia. Ne on olleet poikkeuksia, eikä ikinä ennen marraskuussa!

Etelä-Suomessa aina asuneena en todella ole tottunut kuin max. -15 asteen pakkasiin ja niitäkin vain muutamina päivinä koko talvessa.

Viime talvi oli mun fysiikalle ja psyykelle ankara koitos. Kun -20 astetta oli viikkokausia!

Jos täatä talvesta tulee samanlainen, en varmaan jaksa kevääseen asti. En oikeasti ole mikään arktisten alueiden asukas vaan lauhkean vyöhykkeen ihminen.

Vierailija
32/39 |
29.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä ihan Itä-Suomesta kotoisin (enkä mistään Helsingin nokasta) ja sielläkin on niitä pakkasia ollut, en vain ole koskaan tottunut.

Ja kyselen siksi mitä teen koska tämä palelu vain pahenee vuosi vuodelta, en voi lisätä yhtä villapaitaa joka vuosi päälle, ensi vuonna minulla olisi jo kolme villapaitaa +fleecekerrasto

Vierailija
33/39 |
01.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä teen? kuolen varmaan jos tämä alkaa tällaista olemaan. No miten olette ennen pärjänneet? Miksi olet edelleen hengissä?

montaa päivää ollut yli 20 asteen pakkasia. Ne on olleet poikkeuksia, eikä ikinä ennen marraskuussa! Etelä-Suomessa aina asuneena en todella ole tottunut kuin max. -15 asteen pakkasiin ja niitäkin vain muutamina päivinä koko talvessa. Viime talvi oli mun fysiikalle ja psyykelle ankara koitos. Kun -20 astetta oli viikkokausia! Jos täatä talvesta tulee samanlainen, en varmaan jaksa kevääseen asti. En oikeasti ole mikään arktisten alueiden asukas vaan lauhkean vyöhykkeen ihminen.

aika muuttaa pois Suomesta.

Tai sitten hakeutua psykitarin pakeille. Koska eihän kukaan kuole kylmyyteen jos pukeutuu asiallisesti.

Vierailija
34/39 |
01.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on pakkasallergia. Ei jaksa enää naurattaa kommentit tyyliin, pue päälles, liho vähän, laita villasukat jalkaan jne. Tämä on kamalaa, olisi luullut astman riittävän pakkassäillä vaan ei, täytyyhän vielä saada vähän lisäoireita kun pakkasta on yli 8 astetta. Sormet turpoaa ja niitä kihelmöi nyt kun olen sisällä, ulkona niistä lähti tunto. Mielestäni olin ulkona todella hyvissä talvivarusteissa, mutta mikään ei näytä riittävän. Ääni lähtee, nenä ja silmät vuotaa. Lääkäri sanoo, pysyttele sisätiloissa. Mikä ettei, mut mitenhän nuo työmatkat sitten hoituu.

Vierailija
35/39 |
01.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli jo ihan yleinen vitsi se, että mua paleli aina. Nykyään ei palele, ihan siksi, että olen totuttanut itseni vähempään vaatetukseen. En heti hae lisäpuseroa jos palelee, enkä pakkasella pue tuhatta kerrosta huiveja ja villapaitoja. Nykyään en tarvitse edes pitkiä kalsareita, kun ennen en mennyt ulos ilman niitä jos lämpöasteita oli alle 10, saati jos oli pakkasta.

Ja se, että hytisee ja miettii sitä että hitto kun palelee, niin taatusti vaan pahentaa asiaa. Ehkä helpommin sanottu kuin tehty, mutta ihan omasta kokemuksesta voin sanoa, että tottumiskysymys tämä vain on.

Vierailija
36/39 |
01.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja pari aurinkotervehdystä voi tehdä melkein missä välissä vaan ( ellet satu olemaan jollain asiakaspalvelutiskillä)

Askelkyykyyt, keppijumppa, niskahartiaseisonta tms muu rauhallinen mutta kokonaisvaltainen liike voisi auttaa; ääreisverenkiertosi ei varmaan ole kovin hyvä.

Vierailija
37/39 |
01.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottumiskysymys varmaan.Meillä on aina sisällä tuo parinkympin pintaa. Paitsi kesällä. Makuuhuoneessa jopa alle. Ei meillä mikään lämmin ole, mutta puketuminen auttaa. Enkä kaipaa lämpimämpää.

Vierailija
38/39 |
01.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottumiskysymys varmaan.Meillä on aina sisällä tuo parinkympin pintaa. Paitsi kesällä. Makuuhuoneessa jopa alle. Ei meillä mikään lämmin ole, mutta puketuminen auttaa. Enkä kaipaa lämpimämpää.

Vierailija
39/39 |
01.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

valitetaan turhanpäiväisistä asioista vaikkei mikään ole edes huonosti. Laitapa ap vaikka se pipo päähän ja toppavaatteet ylle, mene saunaan, jumppaile nettailujesi lomassa, mene hölkälle tai vällyjen alle. Tee jotain tilanteellesi, äläkä valita täällä yhdenpäiväisyyksistä "ulkona -18 ja sisällä +20". Huoh mitä idiotismia, ja vielä viitsit valittaa. Tee mökkisi saharaan, siellä tarkenet..Prkle