Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vauvatoiveelle lupa toukokuusta 2011 eteenpäin,onko muita?

28.11.2010 |

Mulla on 6 liuskaa pillereitä vielä jäljellä sitten saa vauva tulla jos tullakseen=)Onko muita jotka vielä odottavat odotuksen odotusta,eli yritys alkaisi joskus kevät-kesällä 2011?

Kuume on ihan valtaisa ja ajatukset vaan pyörii sen ympärillä,että koska pääsee koittamaan onneaan.Voi tätä vauvakuumetta=)

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
26.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tarkotus keväällä/kesällä mennä gynelle poistattamaan kierukka ja sitten yritystä kehiin. En vaan millään jaksaisi odottaa sinne asti vaikkei aika ole pitkä, ja voi olla että annan periksi jo aiemmin. Koulun takia silloin olisi parempi, niin kerkeisin valmistua tai ainakin melkein, mutta toisaalta opinnot ovat pitkälti itsenäisiä ja verkko opintoja että jopa synnytyksen jälkeen voisi harkita niitä tekevänsä jos kaikki menee hyvin :) Kauhean vaikeaa tehdä päätöstä kun mielessä myllertää. nyttenkin olen vain miettinyt odotuksen alkamista eikä ole koulussa mikään jäänyt päähän kun en pysty keskittymään muuhun.

2/22 |
26.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

minäkin kirjoittelin tänne, mutta nyt hillun jo tuolla lokakuisten pinossa;D

En siis vaan pystynyt odottamaan kevääseen ja loppujen lopuksi minulla ei ollut edes mitään erityisen painavaa syytä siirtää vauvahaavetta muutamalla kuukaudella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
27.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis tää on kauheaa kun mielessä pyörittelee näitä kahta vaihtoehtoa, järki sanoo että pitää odottaa, mut sydän ei jaksais ei sit millään! ihan hullua kysehän on vaan siitä muutamasta kuukaudesta, mut se tuntuu ikuisuudelta.

4/22 |
27.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä rupesin odottamaan esikoistani, enkä ehtinyt saada opintoja loppuun ennen synnytystä.

Olin koulussa aivan loppumetreille saakka ja sitten tein loput opinnoista etänä ja kävin lähioptuksessa vain pari kertaa.

Itseasiassa pikkuvauva-aikana opintoja on mielestäni helpompi viedä eteenpäin kuin taaperon kanssa (siitäkin kokemusta).

Ja onko vauvalle loppujen lopuksi koskaan oikea aika? Opintojen loputtua pitää yleensä aloittaa työt/ työnhaku. Uuteen työpaikkaan päästyään, ei viitsisi heti koeajalla tai sen päätyttyä ilmoittaa olevansa raskaana.

Noh, nämä on näitä elämän ikuisuuskysymyksiä!

Vierailija
5/22 |
27.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin on kokemusta taaperon hoidon ja opiskelun yhdistämisestä.Rupesin odottamaan esikoista kesällä 08 ja sinä syksynä aloitin opinnot kävin jouluun asti ja jäin lomalle huonovointisuuden ja pitkän koulumatkan takia. tänä syksynä aloitin koulun taas, mutta eri linjalla ja 2 vuotta olisi opintoja, kävin itse myös viime kevät talvella suorittamassa yhden kurssin pois ja kävin silloin pari kertaa koululla taaperon kanssa ja siinä olikin haastetta kerrakseen, mutta onneksi opettajat suhtautuivat hyvin siihen ja harmittelinkin sitä etten ollut aikaisemmin tajunnut että vauva aikana olisi ollut helpompi opiskella myös koululla :)

6/22 |
27.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämähän menee nyt ihan meidän väliseksi keskusteluksi ;D

Minulla on siis kolme poikaa, joista ensimmäisen aikaan kävin lukiota loppuun ja sitten aloitin muut opinnot, joita kävin kahta seuraavaa lasta odottaessa, jääden aina välillä hetkeksi pois.

Viimeiset AMK-opintoni aloitin vuonna 2007 tammikuussa, kuopuksemme ollessa paria viikkoa vajaa 2 v. Ja sain nuo ko. opinnot valmiiksi nyt keväällä 2010. Eli opiskeltu on lasten ohella ja töitäkin tehty;D

Nyt siis haluaisin vielä sen yhden ja VIIMEISEN vauvan kun ei tarvitse opinnoista huolehtia. Mutta voin sinulle sanoa, että senkun teet sen vauvan... kyllä asiat hoituvat! Itseäni mietityttääkin nyt se, etten missään nimessä "voisi" olla hoitovapaalla niin kauaa kunnes lapsi täyttäisi 3 v. Työni on semmoinen, että pelkään jotenkin unohtavani tärkeitä asioita. Opiskellessa oli kotona kokoajan, vaikka siis opiskelin. Oli niin paljon etäopintojen mahdollisuuksia.

Voihan olla, että elämä kuljettaa muutenkin niin, että on vielä monia opiskeluvuosia edessä... monet kun vaihtavat alaa vielä "vanhempanakin".

Vierailija
7/22 |
27.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinhän tää taitaa mennä :D

Sitähän mie juuri olen miettiny, että

jos yrittäis sillen et sais ainakin suurimman osan käytyä pois niin vauvan kanssa tekis sit loput. voihan tietty olla ettei se edes tärppää niin nopeasti kun itse ajattelee, pahinta olisi jos ei tärppäisi ollenkaan. Taidan varata ajan neuvolaan ja poistattaa sen kierukan ens kuussa :D

Sie oot vaan innostanut mua tässä etten ainakaan kesään jaksa odottaa :D ehkä hyvä näin :)

8/22 |
27.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletkos jostain Itä-Suomesta?

Itselläni iso osa suvusta JNS:ssa... murteestasi vain heräsi epäilyt;)

Luuri kätöseen ja napunapu neuvolanumero! Ja sitten heti vaan kuumeilemaan;)

Minä olen käynyt jo katselemassa nettisivuilta vaunujakin... siitä se vasta vauvankaipuu herää!

Vierailija
9/22 |
27.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu olen Itä-Suomesta Savonlinnan lähistöltä..

Hyvin arvattu :D

Vierailija
10/22 |
27.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soittelin tänää neuvolaan ja varasin ajan ensikuun lopulle :) Olen ihan innoissani, ja vähän jopa jännittää. ihan hullua :D

11/22 |
28.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä jo ajattelinkin, että tulen kyselemään, milloin pääset häkkyrästä eroon;)

Saatetaan olla sitten yhtä aikaa jännäämässä plussauksiakin! Itse olen kirjoitellut tuonne lokakuisten pinoon, mutta en ehdi omaa nyyttiä vielä lokakuuksi saada. Olen matkoilla juuri parhaimman tärppiajan, joten harjoittelemaan emme mieheni kanssa pääse oikeaan aikaan;)

Heh, onpas outoa kun minäkin täällä hihkun ilosta kun joku tuntematon poistattaa kierukan :DDD Eihän tämä VOI OLLA TOTTA! Hulluksi täällä tulee omasta vauvakuumeestaan ja vielä toistenkin!

Tellu

Vierailija
12/22 |
28.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tämä vauvakuume, kun innostuu toistenkin asioista:D

mies vähän jo ajattelee että olen oikeesti sekoamassa koko asiasta kesken lauseen saatan ruveta puhumaan jostain vauva jutusta:D

Vierailija
13/22 |
04.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä toinen kuumeilija joka odottaa odotuksen odotusta...:DD hormonikierukka lähtee nyt joulukuussa ja sitten syödään pillereitä niin kauan kuin mieheltä tulee sopivan vihreää valoa..:DD luultavasti kevään 2011 aikana alkaa yritys...:)

Vierailija
14/22 |
19.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sulla on jo hirvittävä vauvakuume, niin miksi et lopeta niitä pillereitä jo nyt? Meinaan vaan että aina on olemassa semmonen mahdollisuus ettei se vauva tulekaan yhtä helposti kuin netistä tilaamalla. Mulla on käynyt juurikin niin. Kesällä lopetin pillerit (sama juttu että ajattelin joskus että syön nyt nää pillerit loppuun mitä on jäljellä ettei mene hukkaan....apua, mitä mä oikein oon ajatellu...) ja nyt pitää käydä seuraavan kierron alussa labrakokeissa ja syödä nappeja kun ei homma toimikaan mun kohdalla niin kuin pitäisi.

Vierailija
15/22 |
19.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä myös yksi odotuksen odottaja =) Pikkukakkonen olisi haaveissa vuodelle 2012. Esikoinen (03/2010) sai alkunsa ensimmäisestä yritykestä, joten toivottavasti tämä toinen tärppäisi yhtä helposti.Valtava vauvakuume on jo ollut monta kuukautta!

Vierailija
16/22 |
20.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta tuntuu että tuun kohta hulluksi tämän oman vauvakuumeen kanssa. Pillerit jätin pois jo monta kuukautta sitten sen takia että raskaus alkais sitten mahdollisimman pian kun tuo miekkonen antais sille luvan!

Ajattelen vauva-asioita joka päivä, olen tilannut Vauva lehden ja "valittelen" miehelleni tätä tuskallista kuumetta melkein joka päivä. Tiedän ettei painostaminen ole järkevää mutta jos en puhu asiasta ollenkaan, tuntuu entistä masentavammalta.

Olen itse ostanut kaikki vaatteet ensimmäisen vuoden ajaksi tulevalle vauvallemme ja myös jotain tarvikkeita (kaikki on unisex, sopii tytölle ja pojalle). Niitä on monta säkillistä varastossa odottamassa. Tottakai on puhuttu myös siitä, että sekin mahdollisuus voi olla ettei lapsia tulla koskaan saamaankaan mutta en halua ajatella tässä vaiheessa että lapsettomaksi jäätäis.

Mieskin haluaa lapsia mutta vielä ei oo kuulemma oikea aika. Hänen mukaan ens vuoden (loppupuolella?) voidaan jättää kaikki ehkäisy pois. Onhan se lohduttavaa saada ees jonkulaista "aikataulua" sille lapsen hankinnalle mutta en jaksais odottaa edes sinne asti.

Ollaan vielä aika nuoria, mies 24 ja minä 21 vuotta. Mutta itse haluankin lapset nuorina. Kaikista pahinta on kun kaikki kaverit saa lapsia, menee naimisiin, rakentaa talot mutta meillä ei tapahdu mitään edistystä :|

17/22 |
05.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jolla vauvakuumeen täyteisiä vuosia kertynyt jo aivan liikaa. Olisi mukava siis kirjoitella samassa tilanteessa olevien kanssa.

Vierailija
18/22 |
05.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin yksi epätoivoinen vauvakuumeen parissa painiva :) Vauvakuume on kova,mutta silti yritän laittaa jäitä hattuun, kun pitäisi käydä töissä hiukan keräämässä pesämunaa seuraavaa hoitovapaata varten. Nyt olen hoitovapaalla ja myöhemmin tänä vuonna menen töihin,mutta eihän se haittaisi jos olisi raskaana jo valmiiksi :D Esikoinen on 03/09 syntynyt. Jos tässä vielä jonkun kuukauden sinnittelisi ja vaikka kesällä antaisi luvan raskautua jos niikseen tulee. Esikoista kyllä sai yrittämällä yrittää että saa nähdä kuinka kauan seuraavassa menee..

Vierailija
19/22 |
06.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä myös yksi. Ikää löytyy jo 29 ja esikoisen yritykselle annetaan lupa kesäkuussa :D Nuvaringin jätin kuukausi sitten pois, ajatuksena oli ja on, että oma hormonitoiminta ehtisi hyvin tasoittua tuonne kesäkuuhun mennessä, että jospa onnistaisi sitten paremmin. Eihän sitä toki ikinä tiedä kuinka kauan joutuu yrittämään!

Nyt siis kumilla mennään...:S

Meillä mies on kyllä erittäin halukas vauvailuun, hänelle sopisi vaikka heti, mutta meillä on häät kesällä, joten en mieluusti olisi maha pystyssä vielä tuolloin :D SIksi tämä odottelu...

Hauskaa jos tämä ketju pysyisi aktiivisena etenkin lähempänä kesää, olisi kiva seurailla miten alkaa tärppäämään!

20/22 |
08.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vauvakuumeilija. Itsellä ikää nyt 27 ja aviomiehellä 29. Ehkäisykapseli käytiin poistattamassa viikko sitten (oli ehtinyt olla jo yliaikaa, joten kierto on jo suht normaali ollut muutaman kuukauden). Vasta aloitettujen uusien opintojen takia (valmistuminen vasta vuonna 2016) yritetään tähdätä hedelmöitystä huhtikuun puolessa välissä ja lisäksi 3-4 kertaa siitä eteenpäin, jos ei ekalla tärppää (mahdollisuus äitiyslomaan tammi-elo 2012). Sitten on pakko laittaa kapseli takaisin ja odotella taas kolmen vuoden päähän. Gyne oli ihan kauhuissaan tiukasta aikataulusta, mutta opintojen viivästyminen ei vain enää tässä iässä tule oikein kysymykseen. Onhan se mahdollisuus, ettei tärppää, mut täytyy nyt ainakin kokeilla :)