Asumusero rahasta kiinni...
Mulla alkaa olla mitta täynnä miestäni, en jaksaisi enää päivääkään kattella sen tekemisiä tai pikemminkin tekemättömyyttä. Syynä sekä yleistä saamattomuutta että mielenterveysongelma. Olen itse aivan puhki tilanteesta ja alan jo purkaa suuttumustani ja väsymystäni lapseen. Siksi haluaisin päästä edes vähäksi aikaa pois lapsen kanssa tai ilman.
Varsinaista eroa en kuitenkaan haluaisi vielä, koska haluan lapsenkin takia yrittää pelastaa suhteemme. Mutta kun selaan pääkaupunkiseudun vuokra-asuntoja, näyttää siltä, ettei asumusero ole käytännössä mahdollinen. Minulla menisi koko hoitotuki vuokraan, vaikka vuokraisimme 15 neliön kopin. Käyn osa-aikatyössä, mutta palkkani on pieni, emme eläisi sillä lapsen kanssa.
Asumistukea en saa, koska meillä on omistusasunto. Miehellä ei ole varaa vuokra-asuntoon, koska hän on opiskelija.
Tilanne on aivan jumissa. Pitäisi myydä omistusasunto, mutta sitä en haluaisi tehdä, koska toivon, että voisimme vielä palata yhteen pienen tauon jälkeen. Sitäpaitsi asunnon myynti on pitkä prosessi.
Onko kellään tietoa, olisiko pääkaupunkiseudulla mahdollista saada mistään lyhytaikaista, edullista majoitusta tällaisessa tilanteessa?
Eikö mitään tietoa tällaisesta?
Tarkennan vielä, että tilanne alkaa siis olla oikeasti paha lapsen kannalta. En jaksa olla hänelle hyvä äiti vaan olen koko ajan väsynyt ja pahalla tuulella. Haluaisin todella tehdä jotain ennen kuin lapsi alkaa kärsiä tästä.
ap