Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

päivähoidon pituudesta, 9h ok?

Vierailija
28.11.2010 |

mammat joilla on kokemusta lastentarhoista, onko tarhoille ok jos lapsi on sielä 9h? vai onko sielä yleensä joku 8 tunnin maksimi?

eli mä veisin lapset tarhaan töihin mennessä kaheksaksi, ja mies hakisi ne töistä tullessaan viideltä. itse ehdin vasta kuudeksi kotiin töistä.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
29.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiitos kaikille kommenteista, eilen oli vielä tullut näköjään vastauksia kun olin jo poistunut koneelta.

päätimme, että haemme lapsille paikkaa syyskuun alusta, ja ekat pari kolme kuukautta ne olisivat hoidossa vain 4h kolme päivää viikossa (mummo hoitaisi niitä) Sitten marraskuussa kun mummo lähtee, lapset aloittaisivat kokopäivähoidon 8h, järjestämme niin että mies pääsee ne neljältä hakemaan.

lapset ovat vuoden pääsä marraskuussa 1v4kk ja 2v3kk.

Vierailija
2/23 |
29.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiitos kaikille kommenteista, eilen oli vielä tullut näköjään vastauksia kun olin jo poistunut koneelta. päätimme, että haemme lapsille paikkaa syyskuun alusta, ja ekat pari kolme kuukautta ne olisivat hoidossa vain 4h kolme päivää viikossa (mummo hoitaisi niitä) Sitten marraskuussa kun mummo lähtee, lapset aloittaisivat kokopäivähoidon 8h, järjestämme niin että mies pääsee ne neljältä hakemaan. lapset ovat vuoden pääsä marraskuussa 1v4kk ja 2v3kk.

tarkoitan siis että itse aloitan syyskuussa työt, lapset olisivat päivähoidossa vain osittain ja loput ajasta siis mummo hoitaisi niitä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
28.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

voin sanoa että 9 tuntia on yli keskiarvon. Meilläpäin useilla on alle 7 tunnin hoitopäivät.

Vierailija
4/23 |
28.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja lapsia päiväkodissa.

9h tuntia päivässä on normaali, 10h tosiaan maksimi, mutta näin päiväkodin työntekijän silmin, tuo 9h on pitkä päivä lapselle. Minkäikäinen lapsesi on?

Monissa päiväkodeissa kaikista pienimmät lapset ovat pisimpään hoidossa.

Vierailija
5/23 |
28.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

soitan huomenna hoitopaikkaan josta toivon paikkoja lapsilleni, mutta en jaksanut odotella vastausta huomiseen...

Vierailija
6/23 |
28.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta se on pitkä aika, meillä on 8.15-15.15. Kummallakin vapaa työaika ja lyhyet työmatkat. Mutta useinhan ei ole muuta mahdollisuutta, kehyskunnissa esim työmatkat on helposti aika pitkät.

Vierailija
7/23 |
28.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt 4kk ja 1v3kk, hoitoon menisivät vasta vuoden päästä marraskuussa. mutta katsastan jo nyt noita hoitopaikkoja. kauhistuttaa muakin vähän se 9h, mutta en oikein tiedä mikä muu neuvoksi.

Vierailija
8/23 |
28.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka meidänkin päikyssä on paljon lapsia jotka ovat hoidossa 9h päivässä. Meidän lapset on hoidossa 7h 45 min.

Molemmilla vanhemmilla on 8h työpäivä, mutta saamma kutistettua hoitopäivän pituuden, koska meille hankittiin toinen auto ja menemme töihin ristiin. Eli meillä liukuva työaika ja toinen menee aamulla töihin klo 7-7.30 (eli se joka ei vie lapsia aamulla) ja lähteen sitten töistä hakemaan lapset klo 15.30 -> tarhalla hakemassa 15.45.

Se kumpi vie lapset aamulla hoitoon klo 8.00 aamupalalle on sitten illlasta hiukan pidempään töissä, käytännössä lähteen kotiin 16.30 ja on kotona 16.45.

Eli lasten hoitoaika siis 8.00-15.45.

Voisiko ap toimia miehensä kanssa samoin?

Vierailija
9/23 |
28.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lapset ovat olleet aina noin 8h/päivä hoidossa. Mä menen itse seiskaan töihin ja pyrin hakemaan lapsen viimeistään klo 16. Mies vie lapsen klo 8 hoitoon ja tulee mua myöhemmin kotiin.

Vierailija
10/23 |
28.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että hoitopäivä olisi lyhyempi, sitten se on sen 9 h. Meillä tuo limittäminen on mahdollista ja 4- ja 6-vuotiaat ovat pk:ssä päivittäin n. 7 tuntia.

Vierailija
11/23 |
28.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla menee 1h työmatkoissa per suunta, täällä pääkaupunkiseudulla. olen siis ap, samoin 7

Vierailija
12/23 |
28.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

9h30min hoidossa koska yleiset liikkuu niin halvatun hyvin et joudun aamusin viemään pojan puol tuntii aikasemmin hoitoon ja sit värjöttelee itse 45min juna asemal, ihan vaan sen takia et bussi kulkee tohon aikaan tunnin välein eikä niin kuin päiväl eli puolen tunnin välein...

Et kyl se 9h on ihan ok

Vierailija
13/23 |
28.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos teillä ei ole toista autoa niin osta! 5000 eurolla saa ihan toimivan työmatka-auton ja se tuo moninverroin elämänlaatua.

mulla menee 1h työmatkoissa per suunta, täällä pääkaupunkiseudulla. olen siis ap, samoin 7

Vierailija
14/23 |
28.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sori sekavat vastaukseni, viihdytän tässä vauvaa samalla...

joo, eli meillä ei työajat jousta vaan paikalla pitää olla minuutilleen. miehellä voisi ehkä olla mahdollista päästä jo neljäksi hakemaan, mutta se on aika vaikea järjestää, niin mietinkin onko mammojen mielestä iso ero siinä onko lapset 8h vai 9 h hoidossa?

Vierailija
15/23 |
28.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos teillä ei ole toista autoa niin osta! 5000 eurolla saa ihan toimivan työmatka-auton ja se tuo moninverroin elämänlaatua.

työpaikka on ihan keskustassa, en halua hinkata siellä autolla ruuhkassa, olen surkea kuski. meen mieluummin julkisilla, autolla matka on ruuhka-aikaan vaan vartin tai 20 min nopeempi. t. ap

Vierailija
16/23 |
28.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö itsellesi olisi eroa, oletko töissä 8 vai 9 tuntia? Mutta jos lyhyempi aika ei käy, niin ei käy. Sitten lapsi on hoidossa 9 tuntia.

Vierailija
17/23 |
28.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

voin sanoa että 9 tuntia on yli keskiarvon. Meilläpäin useilla on alle 7 tunnin hoitopäivät.

Meilläpäin ihmisten työpäivä on yleensä 8h ja matkat päälle, joten 9h on aika normaali hoitopäivän pituus.

Vierailija
18/23 |
28.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se tunti on paljon lapsen päivässä.Meillä yleensä tuntia ja on ihan erilainen poika niin päivinä kun joutuu olemaan pidempään. Toisekseen jo lasten hoidon aloitus osuu marraskuulle, niin voit olla aika varma että pahimmillaan lapset on eri paikassa hoidossa. Suurin osa lapsista aloittaa elo-syyskuussa ja kesän jaossa ei voida luvat paikkaa marraskuussa aloittavalle, vaan se katsotaan sitten lokakuussa mistä paikat löytyy.

Toinen aika jolloin vaihtuvuutta on jonkin verran on vuodenvaihteessa, mutta ainakin meidän päiväkodissa meni useampikin vuosi ettei kesken vuotta vapautunut yhtään paikkaa saati kahta.

Jos teillä vähän vaihtoehtoja suosittelisin miettimään että lapset menisi hoitoon syyskuussa, jolloin useimmiten paikka jaetaan jo keväällä, kun kouluun lähtevien paikat annetaan uusille lapsille. Tai sitten siirrä työhön lähtöä tammikuulle (tai seuraavaan elokuuhun...)

Vierailija
19/23 |
28.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se tunti on paljon lapsen päivässä.Meillä yleensä tuntia ja on ihan erilainen poika niin päivinä kun joutuu olemaan pidempään. Toisekseen jo lasten hoidon aloitus osuu marraskuulle, niin voit olla aika varma että pahimmillaan lapset on eri paikassa hoidossa. Suurin osa lapsista aloittaa elo-syyskuussa ja kesän jaossa ei voida luvat paikkaa marraskuussa aloittavalle, vaan se katsotaan sitten lokakuussa mistä paikat löytyy. Toinen aika jolloin vaihtuvuutta on jonkin verran on vuodenvaihteessa, mutta ainakin meidän päiväkodissa meni useampikin vuosi ettei kesken vuotta vapautunut yhtään paikkaa saati kahta. Jos teillä vähän vaihtoehtoja suosittelisin miettimään että lapset menisi hoitoon syyskuussa, jolloin useimmiten paikka jaetaan jo keväällä, kun kouluun lähtevien paikat annetaan uusille lapsille. Tai sitten siirrä työhön lähtöä tammikuulle (tai seuraavaan elokuuhun...)

meillä on onneksi tässä tosi paljon hoitopaikkoja ihan vieressä, uskon että kyllä niille samasta paikasta irtoo hoitopaikka, vaikkei ne heti ykkösvaihtoehtoon tosiaan pääsiskään. syyskuu ei käy kun nuorempi lapsista on silloin vielä niin pieni. menen jo syyskuusta töihin, mutta lasten mummo tulee suomeen silloin meille lastenhoitajaksi, kunnes ne menisi hoitoon siinä marraskuun puolessa välissä.

Vierailija
20/23 |
28.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ja kun asutte pk-seudulla, niin erittäin huonot on mahdollisuudet saada 2 lasta samaan päiväkotiin marraskuussa. Teidän edelle menee kiireesti päivähoitoa tarvitsevat ja melkein edellyttää, että joku perhe sattuu muuttamaan just marraskuussa alueelta pois. Teidän tilanteessa ilman muuta kannattaa hakea paikkoja elokuusta. Jos mummu tulee hoitamaan, niin pyritte vaikka lykkäämään aloitusta syyskuun lopulle ja lokakuulla alkaa harjoittelu. Mummusta ei päiväkotiin sanaakaan ennen kuin Olette saaneet paikat. Helsingissä esim puuttuu satoja päivähoitopaikkoja.

Yksi vaihtoehto päivän pituuteen on yrittää neuvotella etätyömahdollisuudesta tai osittaisesta hoitovapaasta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kolme