Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko mun vauva liikaa kotonaan ja mun kanssa? Kerran näinkin päin...

Vierailija
27.11.2010 |

Mulla on 5kk vauva, joka on melkein aina mun kanssa. Joko kahdestaa minun kanssani tai sitten kolmistaan kummankin vanhemman kanssa. Perheen ulkopuolisen kanssa on ollut täällä kotonamme 2 krt reilun tunnin. Itse olen keskimäärin 3 krt viikossa max 1,5 h poissa, jolloin vauva kaksin isän kanssa.

Onko mun vauva liikaa olematta hoidossa? Ei vaan ole ollut hoidon tarvetta, ei sen puoleen kyllä ketään, jolle viedäkään.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
27.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta meidän 4-kuinen kyllä ottaa ilon irti siitä, että näkee muutakin kuin meikäläisen pärstää. Tuntuu, että sillä(kin) pimahtaisi pää, jos nähtäisiin vain pari tuntia viikossa muita ihmisiä. :D

Vierailija
2/10 |
27.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta meidän 4-kuinen kyllä ottaa ilon irti siitä, että näkee muutakin kuin meikäläisen pärstää. Tuntuu, että sillä(kin) pimahtaisi pää, jos nähtäisiin vain pari tuntia viikossa muita ihmisiä. :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
27.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun vauva selvästi nauttii ja seuraa tarkasti isomman porukan toimia. Käydään vauvauinnissa ja musiikkituokiossa sekä kaupungilla, ihan vain että toinen näkee vähän maailmaa. Mutta vauvalla on tosi rajalliset mahdollisuudet harjoitella olemista ilman äitiä (ei sukua tms täällä päin). Ei sillä että 5 kk:tisen pitäisi vielä äidittä oloa harjoitellakaan, mutta jos pitäisi, niin heikolta näyttää...

ap

Vierailija
4/10 |
27.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

muuta kuin hoivaa, rakkautta ja kotona olemista. Itse asiassa vasta 3v lapsi alkaa kaivata leikkiseuraa ja siihenkin riittää parin tunnin kerho joskus tai tuttavaperheen luona käynti. Jos lapsi saisi valita, olisi hän mieluiten kotona äidin kanssa.

Vierailija
5/10 |
27.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

esikoisen kanssa enismmäiset 6kk 24/7 yhdessä, toki isäkin oli välillä kotona ja käytiin vauvauinnissa yms. mutta minä olin paikalla kokoajan. Kuopus oli 4½kk kun ekaa kertaa oli erossa minusta (isänsä kanssa).

Eipä mitään tarvetta ole ollut pienestä vauvasta olla erossa ja oikein reippaita lapsia ovat nykyään :D.

Vierailija
6/10 |
27.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvavirikkeet on enemmän äidin kuin vauvan iloksi :)

Vierailija
7/10 |
27.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei täällä meillä päin niin rajattomasti näitä "vauvojen harrastuksia" ole, eikä moni niitä pidä tarpeellisena. Vauvojen paikka kun on kotona äidin kyljessä :) Meillä ei ole edes lähisukua, jolle jättää hoitoon, eli vauvani voi harjoitella ilman äitiä oloa vain isänsä kanssa. Virikkeitä siis on, mutta aina minä siellä olen kanssa.

Ap

Vierailija
8/10 |
27.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vauvani on nyt 7kk ja ollaan enimmäkseen vaan kotona, kahdestaan tai kolmestaan kun isä on kotona(pikiä pätkiä työmatkoilla). Mummolla ollut kylläkin hoidossa. Vieraita meillä käy harvakseltaan eikä harrastuksissa olla käyty.

Olen vaan ajatellut miten näin rajoittunut sosiaalinen elämä vaikuttaa vauvaan, ettei hänestä tulisi eristäytynyt tai ihmisiä pelkäävä?

Vierailija
9/10 |
27.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kanssa n.4kk vauva ja olen kokoajan hänen kanssaan! Käymme kyllä viikottain kyläilemässä tai meillä käy mummoja/kummeja, mutta olen kyllä kokoajan vauvani lähellä. Kerran viikosa käyn harrastuksessa n.2h jolloin vauva isänsä kanssa. Ja mulle tulee jo siinäkin ajassa hirmu ikävä pikkuista!! Noin pienen vauvan on tarkoitus ollakkin vanhempiensa hoivassa.

Vierailija
10/10 |
27.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

1-vuotias ja hän on ollut kerran hoidossa kotonaan kolme tuntia kummien kanssa. Isänsä kanssa kaksin ehkä noin 15 kertaa, maksimissaan 3 tuntia, yleensä 15-60 minuuttia.

T. Erityislastentarhanope joka uskoo että pienen vauvan äidin kuuluu olla vauvansa kanssa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kuusi