Onko mitään keinoja millä voisi edistää nivelreuman rauhoittumista?
Miehellä 1,5v sitten todettu nivelreuma joka edelleen aktiivinen rankasta lääkityksestä huolimatta... onko mitään keinoa saada nivelreumaa rauhoittumaan?
Kommentit (16)
On niin allerginen ettei monetkaan lääkkeet sovi, ei edes tulehduskipulääkkeet :(
ap
Reumasta en tiedä muuta kuin että punaisen lihan välttäminen kuulemma helpottaa oloa. Löytyisikö jotain vertaispalstaa?
Siis kortisoni? Mulla rauhoittui sillä.
Ja kortisonia voi tietysti ottaa myös pistoksina suoraan niveleen, silloin ainakin tehoaa mutta teho kestää silloin vain muutamia viikkoja kerrallaan.
Mulla ei mikään auttanu, joten remicaden ansiosta olen työkykyinen.
ja mahdollisista vaihtoehdoista kannattaa puhua lääkärin kanssa.
Kasvis-kala-painotteisesta ruokavaliosta saattaa olla apua. Omat nivelvaivani ovat vähentyneet selvästi sen jälkeen kun lopetin punaisen lihan syömisen ja lisäsin kasviksia ja kalaa ruokavaliooni.
Käsien vapinaa ym siitä tuli.
Lihaa syö muutenkin hyvin vähän.. roskaruokaakin harvoin.
ap
sen kanssa lääkäri vain määräsi pahoinvointilääkettä.. vauvahaaveita on kovasti, mutta saa nähdä, milloin mahdollista toteuttaa :´( Biologisia ei saa ennen kuin muut on kokeiltu eli ts Arava ja pistoskulta ovat vaihtoehdot mitä vielä voisi kokeilla.
ap
On hoidon jälkeen kivuton, mutta kivut palaa viikossa. Nivelreuma on niveliin painettua katkeruutta. Paranee kehohoidoilla ja työstämällä vihaa.
Terv.psykologinen vyöhyketerapeutti
Esim Haikon kartanossa on sellainen. Loma siellä?
stressi vaikuttaa asiaan...? Eli jos stressi vähenisi niin olisiko remissio todennäköisempi?
ap
Pienen annoksen ei pitäisi aiheuttaa vapinaa.
Ja pistokset nyt ainakin on paikallisia että luulisi niitä ainakin voivan käyttää.
apua.
Itse en ole pystynyt kokeilemaan kun olen niin kylmänarka...
minulla unenpuute ja possun lihan pahinta. iltasauna joillekin vaikea.
Lääkityksestä kannattaa puhua lääkärin kanssa.
Tästä on ihan tutkittua tietoa olemassa