Miksi on lapsilla mahat sekaisin aina karkkipäivinä?
Ja karkkia syövät vain todella vähän näin karkkipäivisin. Muina päivinä ei ollenkaan.
Alle kouluikäisiä ovat molemmat.
Mistä voi olla kysymys?
Kommentit (12)
ja karkkien määrästä tämä ainainen "lauantai ripuli" ei voi ainakaan johtua.
epäilen jotain lisäaineita tai mausteita.
1) karkkien mahdollinen laktoosi, jos lapset eivät siedä sitä
2) paljonko niitä karkkeja on? Minulle tulee huono olo jos syön yli 100g kerralla (olen ollut pyörtyä pari kertaa ja oksettanut on useamman kerran).
3) lisäaineallergia mahdollisesti
1) karkkien mahdollinen laktoosi, jos lapset eivät siedä sitä
2) paljonko niitä karkkeja on? Minulle tulee huono olo jos syön yli 100g kerralla (olen ollut pyörtyä pari kertaa ja oksettanut on useamman kerran).
3) lisäaineallergia mahdollisesti
.
..mutta ihan vähän niitä ovat syöneet. Varmaan jotain 10 kpl. Laktoosia ei ole.
epäilen jotain lisäaineita tai mausteita.
Taidampa kokeilla ensiviikonloppuna niitä karkkeja, joita mainostetaan, ettei sisällä lisäaineita.
Jospa olis sit eri vaikutus.
eli karkkia on aina vapaasti saatavilla, jolloin sitä ei syödä 10-12 kpl päivässä vaan max 5, yleensä ei yhtään. Meillä karkinsyönti väheni huomattavasti, kun luovuttiin karkkipäivästä.
eli karkkia on aina vapaasti saatavilla, jolloin sitä ei syödä 10-12 kpl päivässä vaan max 5, yleensä ei yhtään. Meillä karkinsyönti väheni huomattavasti, kun luovuttiin karkkipäivästä.
On vaan tainut tulla tapa tästä lauantain karkkipäivästä..
Mut taidetaan lopettaa koko lysti :)
On vaan tainut tulla tapa tästä lauantain karkkipäivästä.. Mut taidetaan lopettaa koko lysti :)
Lapset kysyvät, saako ottaa (ja aina saa). Tosin siellä on yleensä vain yhtä laatua kerrallaan, eikä koskaan isoa pussia. Kun ei ole karkkipäivää, ei sitä erityisesti kaivata.
tai harvemminkin.
Varmaan juuri siksi, kun ei ole pakollista ja keinotekoista karkkipäivää.
tai harvemminkin.
Varmaan juuri siksi, kun ei ole pakollista ja keinotekoista karkkipäivää.
Jossa lapset sai valita karkkipäivänä ottaako karkkia vai lelun (joka sai olla perus karkkipussia kalliimpi).
Arvatkaa vain, kumman valitsivat :) Vihje: karkkipäivää kutsuivat välillä lelupäiväksi :P
Ksylitolilla on laksatiivinen vaikutus liikaa nautittuna.