Mitä 6-vuotiaanne tietävät Star Warsista?
Ihmettelen, kuinka noin pienille myydään (ja ilmeisesti myös ostetaan) Star Wars -legoja, -leluja ja -vaatteita.
Meidänkin poika kyllä tietää, että on joku "Taarvoos"-niminen juttu, mutta jos saisi jonkun aiheeseen liittyvän lelun, ei kyllä tietäisi, mitä sillä tekisi. Eihän noin pienet saa sitä leffaakaan katsoa?
Kommentit (24)
Meidän poika meni tänä vuonna ekalle luokalle, eikä hänellä ole hajuakaan mistään Star Wars jutuista. Tietenkin toivoo niitä legoja siinä missä muitakin lego-sarjoja, mutta vaikka tykkää tosi paljon selata noita erilaisia lelulehtiä, ei koskaan ole osoittanut minkäänlaista kiinnostusta mihinkään muihin SW-juttuihin niitä legoja lukuunottamatta.
Mulla itselläni ei ole mitään käsitystä, mikä Star Wars on. Joo, tähtien sota, mutta onko kyseessä ihmiset, jotkut hahmot vai mitkä ja mitä ne tekee. Onko ne lapsia vai aikuisia? Meillä ei ole tähän asti katsottu muita kuin väkivallattomia lastenohjelmia ja elokuvia, mutta kai mun pitää sitten jossain vaiheessa hommata joku Star Wars leffa ja istuttaa poika katsomaan se, ettei ole ihan epänormaali yksilö kyseessä...
Mies lienee katsonut Star Warsia. En tiedä. Ei ole koksaan tullut puheeksi.
Itse en tiedä mitään siitä. Enkä ole lastenkaan kuullut puhuvan vaikka vanhin on eskarissa. Eikä naapureiden 7-8 vuotiaatkaan ole kyläillessä noista mitään puhuneet.
jo ennen kuin niitä sai lahjaksi, hän rakenteli itse legoista avaruusaluksia. en näe niin isoa eroa siinä onko muu avaruusalus vai star wars alus.
elokuvia ei ole nähnyt, olen kyllä kertonut että sen nimisiä elokuvia on olemassa ja että niissä ollaan avaruudesa ja alukset taistelevat. taisteluleikkejä poika on nyt jonkin aikaa tykännyt leikkiä ilman star warsejakin.
Meidän pojalla taitaa olla kulttuurishokki edessä, kun menee syksyllä eskariin. Siis kyllä hän jokin jutut tunnistaa SW-jutuiksi, mutta ei kyllä sen juonesta tiedä mitään.
Ja mulla ei siis ole mitään Star Warseja vastaan, suhtaudun moiseen klassikkoleffaan ihan kunnioituksella, mutta en vain ole osannut ajatella sitä ihan noin pienten lasten juttuna.
Poika on päiväkodissa sisarusryhmässä, jossa on vain neljä samanikäistä, ja niistäkin kaksi tyttöjä. Näillä kahdella pojalla (ja pienemmillä) jutut menevät tosiaan aika lailla autojen ympärillä. Kotona poika rakentelee legoista autoja. (Jostain toisesta viestiketjusta opin, että City-legotkin ovat ihan vauvoille...)
ap