Mitä 6-vuotiaanne tietävät Star Warsista?
Ihmettelen, kuinka noin pienille myydään (ja ilmeisesti myös ostetaan) Star Wars -legoja, -leluja ja -vaatteita.
Meidänkin poika kyllä tietää, että on joku "Taarvoos"-niminen juttu, mutta jos saisi jonkun aiheeseen liittyvän lelun, ei kyllä tietäisi, mitä sillä tekisi. Eihän noin pienet saa sitä leffaakaan katsoa?
Kommentit (24)
kotona DVD:lta kanssamme kun olivat 4 ja 7. Sehan on klassinen satu.
En tiedä mistä ovat oppinsa saaneet ei olla kotona kyllä katsottu...liekko kavereiden jutuista tai jotain. Vanhempi oli tässä lainannut kirjastosta ko. aihetta käsittelevän kirja n ja nuorempi luetteli kaikki hahmot kuvista ulkoa!
Mies ja minä olemme fanittaneet teemaa pienimuotoisesti jo vuosia, joten SW-vitsejä ja anekdootteja on kerrottu meillä jo aina.
Filmiä eivät lapset (8v ja 6v) ole koskaan saaneet katsoa, mutta oheisjuttuja meille on jotenkin kulkeutunut. 6v sai esim. viime vuonna kummitädiltään ulkomailta Star Wars -joulukalenterin, lisäksi on pelikortteja ja muutama Lego, Yoda-pehmoa jne.
Miksi jollain Star Wars -lelulla pitäisi leikkiä vain jotain Star Wars -leikkejä? Saahan sillä nyt leikkiä mitä tahansa, niin meilläkin tehdään. Yoda paimentaa muuten juuri tällä hetkellä pehmoleluakvaariota.
En ymmärrä, miten lapsi ei "tietäisi mitä sillä tekisi" vain siksi, ettei tunne jotain filmiä?!
mutta lapset vaan tuntuvat tietävän miten leikitään. Toisiltaanhan he oppivat. Valomiekat piti saada ja legoista on jotain avaruusalus hökötyksiä. Lapset siis 5v ja 6v pojat.
kuin Nelosen lastenohjelmissakaan.
Isä on sen verran kova fani, että tarinaa poika on kuullut syntymästään saakka soveltuvin osin. Elokuvia ei ole silti nähnyt, vaikka ne meiltä löytyykin. En ole itsekään nähnyt niitä enkä ole tullut ajatelleeksi, että kai ne voisi jo katsoakin.
vähän vanhempien juttu, mut jokaisen oma asia.
Meillä pojat 5 ja 7 eivät tiedä siitä mitään, eikä ole vielä kiinnostuneetkaan.
joka on nähnyt kyseisen elokuvan.
kuin Nelosen lastenohjelmissakaan.
Meillä ei kyllä katsota noitakaan...
Mutta en kyllä ollut hoksannutkaan, että periaatteessa niitä vanhempia leffoja voisi jo näyttää. Itse olen katsonut elokuvat kertaalleen läpi ja nyt viimeisenä ne uusimmat, joissa mielestäni oli aika pelottaviakin juttuja. Satuhan se tietysti on.
On Star Waars lego pelejä( wii) ja legoja ja niitä lapsille tehtyjä filmejä. Sekä miekkoja.
Ilmeisesti lapsellasi ei ole kavereita, kun on noin tietämätön.
8, 5 & 2 ja kaikki leikkivät iloisesti valomiekoilla, Starkkari -legoilla ja ukkeleilla, lisäksi katsovat sujuvasti Clone Wars- jaksoja.
Elokuvia eivät ole nähneet.
Ja meillä ei tosiaankaan ole mikään rappioperhe =) Ihan vastaavahan se on kuin Indiana Jones. Pojat on poikia - miekat ja ampuminen korvaa tyttöjen pakkomielteiset kotileikit.
Itse en anna 6-vuotiaan vielä katsoa kaikkia ekoistakaan Star Warseista, ekan on katsonut _sensuroituna_ (siinähän mm. Luken setä/täti makaa palaneena raatona Luken kodin edustalla...).
Mutta silti poika tietää "kaiken" Star Warseista. Kavereilla on isoveljiä tai löysemmät vanhemmat, ja tottahan lapset puhuvat. Juuri nyt SW on kova sana.
on klassikko, ihan huippu!! Eikä varmaan yhtään sen pelottavampi kuin Harry Potteritkaan...? Enpä tiedä minkä ikäisenä antaisin oman poikani katsoa sitä, kun hän on vielä alle 2v. Star wars-paita hänellä on jo!
Ennen mulla oli joku asennevamma Star Warsia kohtaan, mutta kun sitten joskus 20-v. katoinne ekaa kertaa kokonaan, niin innostuinkin kovasti!
Ilmeisesti lapsellasi ei ole kavereita, kun on noin tietämätön.
On kavereita. Päiväkodissa on aika vähän tuon ikäisiä, ja nämä kaverukset tykkäävät leikkiä lähinnä autoilla.
Itse asiassa kenenkään kaverin jutuissa SW ei ole kovin suurella sijalla. Meidän poika on siis vasta "kohta 6-v", vuodessahan saattaa moni asia muuttua...
ap
Pari jaksoa piirrettyä Clone Warsia on nähtynä.
Valomiekat ovat lelu numero yksi, Star Wars-vaatteet (H&M:stä, Seppälästä yms) on suosikkeja, leikkii paljon pienillä Star Wars-hahmoilla, toivoo jouluksi Star Wars-legoja ja rakastaa Darth Vader-naamiaisasuaan.
Minä taas rakastan alkuperäisiä Star Wars-elokuvia, mutta lapselle en niitä ole vielä esitellyt. Minusta lapsi saa tykätä Star Wars-leluista ja vaatteista, vaikkei olisikaan tietoinen mistä koko ilmiö aikoinaan lähti.
on tullut kova fani kun koulu alkoi. On ihan ykkösjuttu noiden poikien keskuudessa.
Koko elokuvaa ei ole nähnyt, mutta joitain pätkiä niistä vanhoista.
Juuri tässä tajusin, että olen ekat Star Wars -elokuvat nähnyt itsekin tosi pienenä, sellaisena 7-8 v kun 10-v vanhempi isoveli fanitti niitä. En mennyt pilalle ;)
leffat on vielä liian pitkiä, että jaksaisi kokonaan katsoa
kovia Star Wars-faneja. Vanhempi nyt ekalla ja katsonut kaikki muut leffat paitsi viimeistä. Nuorempi 5 v. on katsonut niitä 70-80 luvulla tehtyjä niin, että toinen vanhemmista on istunut vieressä ja kelannut kaikki hurjat jutut yli. Molemmilla SW-leluja vaikka kuinka paljon sekä yhteinen SW-tietokonepeli.
En keksi kyllä yhtään poikaa tuttavapiirissä, joka ei asiasta mitään tietäisi.
vanhempien kanssa. Meillä ovat lapset ne katsoneet 6-vuotiaina. Nyt ovat jo isompia, ja kaikki SW-leffat on katsottu. Ovat olleet etenkin pojan suosikkeja alusta asti.