Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä olisi ekologisin tapa paketoida joululahjat?

Vierailija
27.11.2010 |

Aina tulee lahjojen avauksessa hirveästi roskaa. Miten tuolta välttyisi?

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
27.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

VArsinkin aikakauslehdistä saa ihan hauskoja paketteja.

ja sitten ainakin Stokkalta saa rullassa sellaista ruskeaa ja kauniin punaista, vähän pakkauspaperin näköistä lahjapaperia, joka menee paperinkeräykseen. On paljon kauniimpaa kuin ne överikiiltävät pukkipaperit.

Vierailija
2/39 |
27.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eri kokoisia pussukoita, joihin voi lahjat laittaa. Kerää sit talteen, kun lahjat on avattu ja käyttää uudelleen ja uudelleen ja uude.......

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
27.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille ei tule sanomalehtiä, eikä ilmaisjakelujakaan, koska koitan säästää luontoa. Mutta lehtiroskis on Turunsanomaa pullollaan :D

Vierailija
4/39 |
27.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai paketoit sanomalehtiin

Vierailija
5/39 |
27.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja postilaatikossa on lappu "Ei mainoksia, kiitos". Sen verran ekologinen olen jo nyt.

ap

Vierailija
6/39 |
27.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

muualta. Sivistyksen kannalta sanomalehdestä säästäminen on aika huono tapa. hesari (tai se Turun vastaava, oletan) nyt on aika ekologinen pläjäys - sieltäkin saa muuten hyviä vinkkejä ekoiluun (mm. miten tehdä Hesarista biojätepussi:)).

Mutta mä säästelen vuoden varrella synttäri ym. lahjoiksi tulleita pussukoita ja papereita ja leikkailen niistä sitten sopivia paketointimateriaaleja. Nätti muovipussikin käy hätätilanteessa:)

Vierailija
7/39 |
27.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

paperisissa lahjakasseissa ja lahjojen avauksen jälkeen ne laitetaan talteen seuraavaa lahjomiskertaa varten. Olen tosin ostanut kassit, kun en ole saanut aikaiseksi askarrella niitä. Huolellisesti käsitellen kestävät vuosia.

Vierailija
8/39 |
27.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpaikka on järjestänyt muutaman uutistoimiston maksullisen sivuston käyttöömme ja toinen niistä lähettää viestejä kännykkäänkin. Ja sitten luen nettiuutiset. Sanomalehdet on jo täynnä vanhoja uutisia, kun ne saapuvat perille vasta huomenna. :)

terv. ap

Vierailija
9/39 |
27.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettei sanomalehti ole ollut vuosiin enää uutisten välittäjä, vaan laajemmin uutisten takana olevien mekanismien valottaja, tietoisuuden ja sivistyksen levittäjä.

Luen itse sekä Hesaria että seuraan uutisia reaaliajassa, joten tiedän hyvin, mistä puhun.

Hyvin olet kyllä pudonnut ajan kelkasta.

Vierailija
10/39 |
27.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet vissiin lehtitalossa töissä tai joku toimittaja?

Ap:n ammatti on sellainen, että täällä se sivistyksen valo suorastaan häikii. Minä kun neuvon niitä lehtimiehiä, tutkijoita ja muita niiden juttujensa teossa ja varsinkin tiedon etsinnässä. Heh heh!

ap

Vierailija
11/39 |
27.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai hae paperinkeräyksestä. Niistä voi myös tehdä kaunista kotitekoista uusiopaperia, joista voi askarrella joulukortit ja -kirjeet.

Vierailija
12/39 |
27.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskoiskos tuota.

Vierailija
13/39 |
27.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

"laajentaa" työnkuvaansa. Tosin olisi kauhea ajatus, että olisi olemassa äikänope, joka ei tunne sanomalehden tehtävää.

Vierailija
14/39 |
27.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niitä on sellaisiakin, joissa ei ole mitään "Pirkka" tai bioska leimaa. Piirrä tai anna lasten värittää ne pussit. Voit itse käyttää käytetyt pussit sitten biojätteisiin.

Vierailija
15/39 |
27.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä laita lahjoja pakettiin vaan (nimeä ne toki) laita isoon kankaiseen joulupussiin, josta jaatte lahjat jokaiselle.

Vierailija
16/39 |
27.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ai että lahjat sanomalehtipaperiin? Oliskohan siinä tapauksessa parempi olla paketoimatta ollenkaan, en ainakaan minä haluaisi saada mitään sanomalehtipakettia mutta ei ole kyllä pelkoakaan - tuollaisia hurahtaneita viherpiiperöitä ei lähipiiriin kuulu.

Vierailija
17/39 |
27.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse säästän joulupakettien paperit ja lahjanyörit, ja käytän ne uudelleen seuraavana vuonna. Kauniita paketteja saa myös ruskeasta pakkauspaperista ja paperinarusta. Pakettikortit ja joulukortit askartelen itse, kaikki yksiväriset pahvit vuoden aikana talteen ja joulun alla löytyy lehdistä jouluisia kuvia (tai ed. joulun joulukorteista). Lehtiä ja mainoksia saa lehtikeräyslaatikosta.

Vierailija
18/39 |
27.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kangaspussit on aika hyvä idea, tai sitten leikattuja neliöitä kankaista, paketoi niihin kuin paperiinkin ja ottaa talteen seuraavaan vuoteen taas.

Vierailija
19/39 |
27.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä muut vieraat ajattelisi minua ensisijassa hyvin pihinä eikä ekologisena. Varsinkin kun minulla on näpit, joissa raha pysyy kiinni kuin liimattuna. Ei valu sormien välistä noin vain. :)

Vierailija
20/39 |
27.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

No paljastetaan nyt täällä, että meille ei tule Hesari paperi vaan netti-versiona. Saan siis luettua kyllä koko Hesarin, jopa vaikka mainoksineen, jos luen näköispainosta, mutta paperia ei tule oviaukosta meille sisään.

Biojätepussiraaka-ainesta voi kyllä hakea vaikka taloyhtiön keräyspaperilaatikosta, jos nyt sanomalehteä välttämättömästi tarvitsee.

Itse voisin kuvitella, että sanomalehdestä vois tulla oikein hienoa joululahjapaperia, jos vaikka perunaleimaisimella maalais siihen jotain kuvioita ;-)