Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Milloin siirrytään synnytyssaliin?

Vierailija
27.11.2010 |

Tuollainen kysymys jäi vaivaamaan oman synnytyksen jälkeen, osaatte varmaan vastata :D

Eli itse menin sairaalaan kun lapsivesi meni ja supistusten väli oli 6min. Kätilö tutki tilanteen ja totesi, ettei vielä mitään kiirettä, paikat ei ole auki. Hän ohjasi meidät lepohuoneeseen, jos saisi vielä nukuttua. Tunnin kuluttua kätilö tuli tarkistamaan tilanteen ja antamaan nukahtamiseen lääkettä, mut mulla oliki jo ponnistusvaihe alkanut juuri. Joten sit mentiin vauhdilla synnytyssaliin.

Missä vaiheessa yleensä synnytyssaliin siirrytään? Sen verran tajuan et ennen ponnistusvaihetta, jotta saisi palloista yms. apuvälineistä avun supistuksiin.

Ensisynnyttäjänä en tajunnut et mun kovat supparit ovat jo liian kovat. Kauhistelin vaan lepohuoneessa miehelle et, jos tätä kestää tunteja niin ei tarvii miettiä haluanko kivunlievitystä heti kun saa.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
27.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotta ennättäisi saada mitään kunnollisia kivunlievityksiä.

Kai sekin tuo jonkinlaista säästöä.

T. kolme synnytystä takana; kertaakaan ei ole ehtinyt muuta salissa tekemään kuin ponnistamaan

Vierailija
2/16 |
27.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sunnuntain ja maanantain välisenä yönä mentiin sairaalaan, synnytyssaliin mentiin kun olin ensin ollut noin 20min käyrillä ja sen jälkeen kätilö tarkistanut kohdunsuun tilanteen. Olin neljä-viisi senttiä auki, supistuksia noin neljän minuutin välein. Lapsi syntyi seuraavana aamuna kymmenen aikaan, vedet laskettiin pihalle seitsemän maissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
27.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian myöhään, jotta ennättäisi saada mitään kunnollisia kivunlievityksiä. Kai sekin tuo jonkinlaista säästöä. T. kolme synnytystä takana; kertaakaan ei ole ehtinyt muuta salissa tekemään kuin ponnistamaan

uskottu, et on nopeasti ponnistusvaihe tulossa o.O. Aika kauheaa, jos kaikki kolme synnytystä on mennyt noin.

Mun tapauksessa varmaan vaikutti kiirepäivä eli synnyttäjiä oli paljon, mut silti tuntui et olisi voinut muuallakin olla kuin minilepohuoneessa supistusten kanssa.

Ap.

Vierailija
4/16 |
27.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

. Olin neljä-viisi senttiä auki, supistuksia noin neljän minuutin välein. Lapsi syntyi seuraavana aamuna kymmenen aikaan, vedet laskettiin pihalle seitsemän maissa.

tuntikausia. Itse olen ollut kummallakin synnytyskerralla 10 cm auki ennen kuin on otettu saliin; supistuksia perä perää. Ensimmäisellä kerralla aiottiin lähettää sairaalasta kotiin kun sinne tulin, lopulta tutkittiin kun en suostunut lähtemään ja sitten olikin jo kiire...

Vierailija
5/16 |
27.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

luulis et sun kohdalla olisi jo toisessa synnytyksessä uskottu, et on nopeasti ponnistusvaihe tulossa

Tai viimeistään kolmannessa! :D

Mutta ei; jos synnyttäjä ei ulvo tuskissaan sairaalaan tullessaan, kukaan ei ota tosissaan. Tämä on minun kokemukseni.

Eka synnytys kesti ekasta supistuksesta laskien 7 tuntia, viimeinen kaksi ja puoli. ;)

Vierailija
6/16 |
27.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

...ja varsinkaan ei oteta todesta, jos sairaalaan soittaessa toimintaohjeita kysellessään ei ähki ja puhki tuskissaan. Itse vastaavassa tilanteessa olin ihan pokeri, kätilö käski rauhassa käymään vielä kylvyssä ja syömään aamiaista... kun oikeasti jo ponnistutti.

Onneksi asuimme sairaalan lähellä, vauva oli ulkona puolen tunnin päästä.

Vierailija
7/16 |
27.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin synnytys oli hyvin käynnissä, kun sinne lähdin.

1. kerralla synnytin n.6 h sairaalaan tulosta ja kerkesin saamaan epiduraalin.

2. kerralla olin sairaalassa hiukan alle 2 h ennen kuin lapsi tuli ulos. Kivunlievitystä en enää ehtinyt saamaan.

Molemmilla kerroilla olin kotona niin kauan kuin suinkin ettei tarvitse tehdä turhaa reissua ;). Toki tiesin, että kaikki oli menossa hyvin eikä ollut epäilyjä komplikaatioista.

Vierailija
8/16 |
27.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

synnytyssaliin heti sairaalaan tullessani, jolloin kohdunsuu oli 8 cm auki.

Vierailija
9/16 |
27.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että mikä on synnytyssali ja lepohuone? :D Siis kun itse olin ainakin samassa synnytyshuoneessa alusta loppuun asti. Ja sairaalassa oli sulut päällä vielä samana päivänä. Ihan huvittaa kun puhutaan synnytyssalista enkä oikein tajua...

Vierailija
10/16 |
27.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

en supistuksilta kyennyt sinne itse kävelemään. Auki muistaakseni 4 cm ja muutaman minuutin päästä 10 cm. Kivunlievityksen ehdin saada ja odoteltiin avotarjonnan muuttumista, kuten kävikin ja sitten ponnistettiin. Noin 5 tuntia siis synnytyssalissa ja sitten osastolle.

Vierailija
11/16 |
27.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

puoli kymmenen aikaan aamulla. Varmaan joskus puoli yhdentoista maissa pääsin synnytyssaliin ja lapsi syntyi kymmeneltä illalla.

Vierailija
12/16 |
27.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmilla kerroilla olin kotona niin kauan kuin suinkin ettei tarvitse tehdä turhaa reissua ;).

supistusten alkamisesta, matka sairaalaan kesti reilun tunnin. Vastaanottava kätilö oli lähettää minut takaisin kotiin kun kävelin omin jaloin reippaasti sisälle. Kun minut lopulta tutkittiin, olin 10 cm auki ja sitten mentiinkin kiireellä. Lapsi syntyi 20 minuuttia sen jälkeen kun pääsin saliin.

Kaksi jälkimmäistä synnytystä ovat siis menneet vielä reippaammin. Oma järkikin on sanonut, että sairaalaan kannattaa mennä ajoissa (minulla supistukset ovat joka kerralla alkaneet heti säännöllisinä ja tiheinä) mutta eipä se mitään auta kun vastassa on muuri, jonka mielestä mitään kiirettä ei vielä ole.

Ja siis kertaakaan en ole ehtinyt mitään kivunlievitystä saamaan.

Vierailija
13/16 |
27.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että mikä on synnytyssali ja lepohuone? :D Siis kun itse olin ainakin samassa synnytyshuoneessa alusta loppuun asti. Ja sairaalassa oli sulut päällä vielä samana päivänä. Ihan huvittaa kun puhutaan synnytyssalista enkä oikein tajua...

Siellä tutkimus/lepopaikassa voi ottaa lapsen sydänkäyrää ja sinne otetaan erityisesti mikäli päällisin puolin näyttää, ettei synnytys ole täysillä päällä tai saleissa on täyttä.

Vierailija
14/16 |
27.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertokaapa tyhmälle,joka on jo synnyttänyt viime vuonna, että mikä on synnytyssali ja lepohuone? :D Siis kun itse olin ainakin samassa synnytyshuoneessa alusta loppuun asti. Ja sairaalassa oli sulut päällä vielä samana päivänä. Ihan huvittaa kun puhutaan synnytyssalista enkä oikein tajua...

noita lepohuoneita, eli huone missä on just sairaalasänky ja toimistotuoli+tietokone. Eli kapeita pieniä huoneita nukkumiseen. Synnytyssali on sitten se huone missä on tilaa kätilönkin liikkua sängyn ympärillä ja on muutenkin kaikki laitteet mitä synnytys vaatii.

Vierailija
15/16 |
27.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on tosi kiire niin mennään suoraan saliin ilman paikkojen tutkimisia.

Vierailija
16/16 |
27.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on tosi kiire niin mennään suoraan saliin ilman paikkojen tutkimisia.

Eli minutkin vietiin suoraan synnytyssaliin Helsingin Kätilöopistolla ja siellä sitten selvitettiin mikä on kohdunsuun tilanne jne.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi viisi