Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pojan nimeksi tuli Launo, isovanhemmat ei oikein tykänneet. :)

Vierailija
27.11.2010 |

Ei se mitään haittaa tietenkään, mutta eivät olleet isovanhemmat innoissaan meidän toisen lapsemme nimestä. Oli älyttömän vaikea keksiä nimi, mutta tuli se sitten lopulta synnytyslaitoksella esille. Ihana saada antaa nimi, josta me molemmat sitten oikeasti tykätään kovasti, kun kaikki muut ehdotukset olisi olleet toisesta tai molemmista vaan "ihan kiva"-luokkaa.

Arvaan, että täälläkin moni kauhistelee, mutta ei se haittaa. :) Launo Veikko Albert se on, eikä muuksi muutu. Ja vilkutuksia tutuille!

Kommentit (53)

Vierailija
1/53 |
27.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muumeissa on Launo ja ollaan tytön kanssa aina naurettu ja pilailtu, ett Launo ois hieno nimi, jos tyttö sais pikkuveljen

Vierailija
2/53 |
27.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en tykkää, mutta eipä mun tarvitsekaan. Launo kuulostaa ärrävikaiselta Raunolta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/53 |
27.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan noita, Mauno, Rauno ja Taunokin.

ap, jota naurattaa.

Vierailija
4/53 |
27.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on hienoa että annoitte nimen mistä ITSE pidätte! Onnea Launolle kivasta nimestä! =)

Vierailija
5/53 |
27.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on hienoa että annoitte nimen mistä ITSE pidätte!

No, ei se pahin mahdollinen ole.

Vierailija
6/53 |
27.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitäpä sitä aina muita ajattelemaan! meilläkin tulee pojalle sellainen nimi, joka aiheuttaa, hmmm jos ei närkästystä, niin ainakin hämmästystä. Mutta on just sellainen , josta kumpikin tykkäs kovasti :)

Vierailija
7/53 |
27.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että he kyllä sitten tottuu mihin nimeen vain, että antoihan se ja se niin kumman nimen mutta tuntuu se nyt jo tavalliselta (lapsi tosin jo täysi-ikäinen, että ehkä jo aikakin :D). Hän olisi itse halunnut nimeksi Oskari Albert, mutta tunnetaan jo niin monta pientä Oskaria että ei tuntunut meidän tapaiselta.

Ja lisäksi oma poikansa sen nimen keksi, ei pääse edes minua syyttämään. :) Vaikka ei siis syytäkään kyllä.

ap

Vierailija
8/53 |
27.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei niinkään Rauno.

Varmaan saa kyllä tottua siihen että niin kauan kuin lapsi ei sano puheessan ärrää, häntä luullaan helposti Raunoksi.

Meidänkin Liinaa luultiin usein Riinaksi.

Vierailija
9/53 |
27.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun poikasi kertoo nimensä niin varmaan monta kertaa korjataan että ai Rauno. Kivaa varmaan tulee olemaan:)

Vierailija
10/53 |
27.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaihtaa etunimen, jos siitä ei itse tykkää. Siihen asti voi kaverit ja koulun opet opettaa kutsumaan vaikka toisella nimellä (mun pikkusisko teki tän tempun vanhemmillemme). Isovanhemmilta aivan varmasti löytyy takataskusta kiva lempinimi. Ja toinen nimi Veikko voisi mennä oikein hyvin. Lemppariksi sitten Veksi.

Vierailija
11/53 |
27.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä ei tiedä kuka minkäkin nimen vaihtaa, Yksi tuttu vaihtoi Majlis-nimensä Maikiksi, toinen Outi-nimen Elinaksi.

ap

Vierailija
12/53 |
27.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Launo on oikein raikkaan kuuloinen nimi. Ei kuulosta erityisen oudolta, mutta kuitenkin on harvinainen ja hyvin suomalaisen kuuloinen. Hyvä nimi mielestäni. Voisin hyvin kuvitella jonkun ison pörssiyrityksen johtajaksi Launon. Tai sitten taiteilija-Launon.

Vierailija
13/53 |
27.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on vanha suomalainen nimi, eniten annettu 40- ja 50-luvuilla, joskaan ei silloinkaan paljon. Launo on nimenä semmoinen, ettei se herätä paljoa mielikuvia persoonasta, joten lapsi voi kasvaa olemaan pankinjohtaja-Launo tai runoilija-Launo, molempiin nimi sopii. Mielestäni se sopii myös sekä lapselle että aikuiselle ja on samaan aikaan pehmeän ja lämpimän kuuloinen olematta vauvan nimi. Jotkut nimet mielestäni sopivat paremmin vain pienille vauvoille, Launo käy minusta myös aikuiselle.

ap

Vierailija
14/53 |
27.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

asiaan vaikutti kaksikielisyys, Launo lausutaan samoin kummallakin käytetyllä kielellä.

ap.

Vierailija
15/53 |
27.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

nimihän on niin hirvee että. Voi lapsi raukkaa, kyllä kiusatuksi tulee. No hyvä että vanhemmat on tyytyväisiä.

Vierailija
16/53 |
27.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tollaset oudot nimet nimenomaan herättää mielikuvia persoonasta. Sellaisia että niitten vanhemmat on jotain viherpipertäjiä tai olemme-ah-niin-taiteellisia-ja-erikoisia-ihmisiä ja siitä seuraa kyllä ihan tasan yhtä paljon ennakko-odotuksia kuin Jennica-Jasminetesta tai Valtterista.

Vierailija
17/53 |
27.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en tykkää, mutta eipä mun tarvitsekaan. Launo kuulostaa ärrävikaiselta Raunolta.

Samaa mieltä.

Vierailija
18/53 |
27.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

"LAUhkea kuin lammas"... ;-)

Vierailija
19/53 |
27.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sillon kun kuulija luulee että on r-vika? Ei siis riitä että sanoo Launo ällällä kuten vaikka Mika Ceellä. Pitää vielä tehdä selväksi ettei ole r-vikaa. Launo ällällä niinkuin Lauri.

Vierailija
20/53 |
27.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tollaset oudot nimet nimenomaan herättää mielikuvia persoonasta. Sellaisia että niitten vanhemmat on jotain viherpipertäjiä tai olemme-ah-niin-taiteellisia-ja-erikoisia-ihmisiä ja siitä seuraa kyllä ihan tasan yhtä paljon ennakko-odotuksia kuin Jennica-Jasminetesta tai Valtterista.

Ai jaa, ei me olla erityisen taiteellisia ihmisiä eikä me nyt pyrkimällä pyritty hakemaan erikoista nimeä. Ei vain löydetty kumpaakin miellyttävää nimeä ennen tätä. Listalla oli kyllä kaikkea Tuomaksesta ja Eerosta Oulaan ja Alvariin.

Ja kiusaamisesta: Nykyään nimiä on niin monenlaisia että varsinkaan tänä aikana en usko nimen olevan syy kiusaamiselle. Tuskin se on sitä ollut koskaan, jos lapsen nimi ei sitten ole tyyliin Oksennus. Minulla on itselläni ihan tavallinen suomalainen nimi ja minuakin kiusattiin koulussa, enkä siihenkään osaa sanoa mitään syytä.

Mutta nyt lähden syöttämään tuota ihanaa Launoa, päivitelkää te niin palaan joskus lukemaan ja nauramaan hyväntahtoisesti sille. :)

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi seitsemän