Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

voiko hemofiliaa sairastava nainen hankkia lapsia?

Vierailija
26.11.2010 |

miten synnytys onnistuu?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
26.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedan, etta naisillakin voi olla hyytymishairioita (itsellanikin on) mutta jotenkin olen luullut, etta varsinainen hemofilia periytyy vain pojille ja naiset vain kantaa sita geenia?

Vierailija
2/7 |
26.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että naiset ovat vain taudin kantajia, jotka mahdollisesti siirtävät taudin poikalapsilleen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
26.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan samaa mä oon ymmärtänyt

Vierailija
4/7 |
26.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Periytyy x:ssä ja on resessiivinen. Siis, naisen pitää saada se molemmilta että sairastuu. Yleensä nämä menevät kesken, mutta lievemmässä muodossa voi esiintyä naisillakin.

Lisää täältä: http://fi.wikipedia.org/wiki/Verenvuototauti

Vierailija
5/7 |
26.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap:lle vastaukseksi: ainakin mun (lievaan) hyytymishairioon on olemassa hyytymista parantavia laakkeita, joita olen saanut kirurgisten toimenpiteiden jalkeen, etten vuotaisi liikaa.

Vierailija
6/7 |
27.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

normaaleista menkoistakin joka kuukausi, niin miksi ei sit synnytyksestä? Eiköhän siinä oltaisi sairaalan tarkassa seurannassa alusta loppuun. Lisääntymisvimma on usein niin voimakas, että sen tahtoo tehdä vaikka oman henkensä kustannuksella.

Vierailija
7/7 |
27.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ole sens lievä versio.

2 tuttua on tehnyt lapsia, toinen 4 ja toinen 1. vaatii suunnittelua ja sairaalan valintaa, yleensä käsittääkseni nmä ihmiset synnyttävät yliopistollisissa sairaaloissa joissa valmiudet on toistaluokkaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme yhdeksän