Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hitto, mä en tajua joitain mun työkavereita..?

Vierailija
26.11.2010 |

Oon toimihenkilö ja kuukausipalkkalainen. Pari mun kollegaa tekee melkein päivittäin tunnin-pari ylitöitä eikä siitä makseta heille mitään! Oon tätä heille ihmetellyt, että MIKSI ihmeessä jäävät yli neljän toimistolle, vaikkei ylitöitä korvata mitenkään..? Ovat vain jotenkin hyväksyneet tän tilanteen, harmittelevat kyllä pitkiä päiviä, mutta silti toimivat noin.

Samat kiireet ja isot työmäärät on mullakin, mutta silti lyön hanskat tiskiin tasan neljältä enkä suostu tekemään minuuttiakaan ylitöitä.

Kuitenkaan pomo ei vaadi ketään tekemään ylitöitä vaan nämä ihmiset tekevät näin vapaaehtoisesti. Ei voi ymmärtää...

Tätä on siis jatkunut jo vuosia. KERTAAKAAN ei mulla ole kuitenkaan jäänyt joku homma tekemättä vaikken ilmaista ylityötä teekään. Mun mielestä työt tehdään työajan puitteissa ja se mitä ei ehdi tekemään tänään, se tehdään sitten huomenna 8-16.

Ihmetyttää tietysti pomokin, että miksi ei korvaa ylitöitä, mutta ei nämä työntekijät ole mitään vaatineetkaan. Ilmeisesti eivät välitä vapaa-ajasta tai jotain:/

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
26.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tunnollisempia tms tms eikä niitä niin paljoa sitten haittaa se toimistolla notkuminen.

Vierailija
2/12 |
26.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ovat väärässä, antavat itsestään vain hitaan kuvan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
26.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tämä on tosi yleistä. Osa on hyvin kunnianhimoisia ja pitävät työstään ja haluavat tehdä kaiken tosi hyvin. Osalla kyse on siitä, etteivät osaa organisoida ja priorisoida hommiaan.

Jos organisaatiossa käydään jatkuvasti yt-neuvotteluja väen vähentämiseksi tai työn jatkuvuus muuten koetaan olevan epävarmaan, moni yrittää tällä tavalla tehdä itsestään korvaamattoman ja antaa ahkeran kuvan.

Vierailija
4/12 |
26.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tämä on tosi yleistä. Osa on hyvin kunnianhimoisia ja pitävät työstään ja haluavat tehdä kaiken tosi hyvin. Osalla kyse on siitä, etteivät osaa organisoida ja priorisoida hommiaan. Jos organisaatiossa käydään jatkuvasti yt-neuvotteluja väen vähentämiseksi tai työn jatkuvuus muuten koetaan olevan epävarmaan, moni yrittää tällä tavalla tehdä itsestään korvaamattoman ja antaa ahkeran kuvan.

Vierailija
5/12 |
26.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ennen saatoin tehdä kun olin kellokortittomissa töissä

musta vaan oli kiva saada tietyt hommat valmiiksi saman päivän aikana kun pitkittyessään ne mutkistui ja oli parempi omatunto notkua välillä netissä tai olla muuten tehoton tai tulla myöhemmin tai lähteä joskus aikaisemmin kun sitten jousti toiseen suuntaankin.

Vierailija
6/12 |
26.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tämä on tosi yleistä. Osa on hyvin kunnianhimoisia ja pitävät työstään ja haluavat tehdä kaiken tosi hyvin. Osalla kyse on siitä, etteivät osaa organisoida ja priorisoida hommiaan. Jos organisaatiossa käydään jatkuvasti yt-neuvotteluja väen vähentämiseksi tai työn jatkuvuus muuten koetaan olevan epävarmaan, moni yrittää tällä tavalla tehdä itsestään korvaamattoman ja antaa ahkeran kuvan.

Oon ollut täällä 7 vuotta eikä koko aikana ole käyty yt-neuvotteluja. On kansainvälinen ja vakavarainen yhtiö. Pidän meidän työtä aika turvattuna, ei ole todellista syytä pelätä, että kenenkään hommat loppuu.

Tuntuu aika uskomattomalta, että heille maksetaan 40:stä tunnista viikossa ja kuitenkin tekevät n.45-48 tuntia viikossa...

Pidän itseäni tosi tunnollisena ja huolellisena työntekijänä, mutta työ on kuitenkin vain työtä. Ei mene mun jakeluun, että joku kökkii täällä ilmaiseksi.

ap

Vierailija
7/12 |
26.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja meille painotettiin, että ylitöitä ei makseta. oli sitten tilanne, että pestiin ja vahattiin yhen koulukodin lattioita. Ihan mahoton urakka ja isot tilat. Huonekaluja roudattiin ees taas.

Iso ruokailu/oleskelutila oli viimesenä ja se peruspestiin. Työaika loppui ja jos me oltas tehty ilman ylitöitä, niin kintaat olis pudonnu siinä vaiheessa ja lähetty kotia. Vahat oli laittamatta ja huonekalut pitkin käytäviä.

Kyllähän me se sitten tehtiin loppuun asti, vaikka puoltoista tuntia meni yli. Se oli kaikin puolin järkevintä. Joskus tuntuu, et mitä tuo työnantaja puoli ajattelee. Kaikissa tilanteissa ei onnistu, et hommat stop ja lähetään pois.

Mut oikeesti en hyväksy, et tehdään palkatonta ylityötä. Ei ainakaan jatkuvalla syötöllä.

Vierailija
8/12 |
26.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja meille painotettiin, että ylitöitä ei makseta. oli sitten tilanne, että pestiin ja vahattiin yhen koulukodin lattioita. Ihan mahoton urakka ja isot tilat. Huonekaluja roudattiin ees taas. Iso ruokailu/oleskelutila oli viimesenä ja se peruspestiin. Työaika loppui ja jos me oltas tehty ilman ylitöitä, niin kintaat olis pudonnu siinä vaiheessa ja lähetty kotia. Vahat oli laittamatta ja huonekalut pitkin käytäviä. Kyllähän me se sitten tehtiin loppuun asti, vaikka puoltoista tuntia meni yli. Se oli kaikin puolin järkevintä. Joskus tuntuu, et mitä tuo työnantaja puoli ajattelee. Kaikissa tilanteissa ei onnistu, et hommat stop ja lähetään pois. Mut oikeesti en hyväksy, et tehdään palkatonta ylityötä. Ei ainakaan jatkuvalla syötöllä.

Ymmärrän tollaset poikkeustilanteet, mutta tosiaan täällä tapahtuu tuota melkein päivittäin. Eikä meidän hommista suurin osa ole sellaisia, että on ehdottomasti tehtävä jonain tiettynä päivänä vaan hommat jatkuu seuraavana päivänä siitä mihin jäi.

ap

Vierailija
9/12 |
26.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös meidän firmassa on niitä jotka jäävät joka päivä ylitöihin. Olen huomannut että nämä ylitöihin jäävät eivät oikeasti saa päivän aikana tehtyä hommia niin tehokkaasti.

Minä kun teen, niin teen kunnolla, intensiivisesti ja hommat hoituu nopeasti. Nämä huokailee, tekee hetken yhtä asiaa, sitten hyppäävät toiseen, huokailevat, tuijottavat pitkään eteensä lasittunut katse naamalla, valittavat ja laahustavat pitkin käytäviä.

Ai että mulla oli pää punaisena vitutuksesta kun nämä huokailijat eräänkin kerran kovaan ääneen valittivat kahvipöydässä pomon kuullen kuinka heillä on niiiiin paaaljon töitä ettei kaikkea ehdi vaikka ovat niiin paljon ylitöissä. Jumalauta, mä teen samat hommat työajalla helposti ja lähden neljältä kotiin. Toki olen silloin yli jos joku akuutti homma on kesken, mutta näin käy ehkä pari kertaa vuodessa. Hakevat kai tällä käytöksellä pomolta kiitosta, lisää liksaa tai duunien vähennystä.

Vierailija
10/12 |
26.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne ole mitään ylitöitä jos niistä ei esimiehen kanssa sovita ja jos niitä ei edes korvata. Kai niistä sentään kertyy liukumaa jota voi joskus käyttää?

Mä en itse tekisi työtä jota ei korvata millään lailla.

Vierailija
11/12 |
26.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovat töissä enemmän kuin työaika edellyttää. Ei meillä ainakaan saa liukumia eikä todellakaan makseta mitään yli meneviltä tunneilta. Mitään korvausta ei tule, työnantaja ei ole vaatinut ylitöitä ja meillä eräät istuu joka siunaaman päivä väh. tunnin pidempään.

t-11

Vierailija
12/12 |
26.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mies on just tollanen! Työpäivä ei juuri koskaan kestä 8h vaan kauemmin. Tosin sillä erotuksella että jokainen minuutti kyllä kirjautuu plussaksi ja jos niitä kertyy oikein paljon niin sitten tulee jo ylityökorvauksetkin. Mies pystyy sitten pitämään tarvittaessa vapaapäiviä ja nyt jouluna on viikon "lomalla".

Mutta että joku tekee tuota ilmaiseksi niin huh-huh!