Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oon vapaissa sosiaalisissa tilanteissa ahdistunut, aina ollut.

Vierailija
25.11.2010 |

Miten mä onnistuisin kasvattamaan lapsestani vähemmän aran, vähemmän neuroottisen, rohkeammin asioihin ja ihmisiin suhtautuvan kuin mitä itse olen? Pelkään, että mennessäni lapseni kanssa erilaisiin sosiaalisiin tilanteisiin onnistun vain välittämään oman ahdistuneisuuteni hänelle

:-'(

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
25.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta toisaalta luulen että valtaosa suomalaisista on samanlaisia.

Itse olen ajatellut, että tuohon auttaa se, että selkeästi kerron lapselle, mitä häneltä erilaisissa tlanteissa odotetaan. Opetan hänet tervehtimään muita, olemaan kohtelias ja huomioimaan muut. Silloin hän ainakin TIETÄÄ, miten kuuluisi olla. Toisaalta koetan olla syyllistämättä häntä, jos hän ei pysty käyttäytymään odotusten mukaan (esim. ijostelee, tms.). Ja sitten tosiaan vaan pitäisi viedä mukaan erilaisiin juttuihin ja antaa tavata paljon ihmisiä. Onneksi mun mieheni on paljon sosiaalisempi.

Vierailija
2/5 |
25.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvin seurallinen, avoin ja sosiaalinen. Toisaalta taas kartan ihmisten kanssa kahdenkesken olemista. Ei edes ystäviä sen vuoksi. Harvojen kanssa tunne oloni vapautuneeksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
25.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on usein rooleja joita he ottavat sosiaalisissa tilanteissa, että useimpia vähän hermostuttaa/stressaa olla outojen ihmisten kanssa ensi kertaa tekemisissä. Sillä seurallisella ja rohkeallakin on oma rooli jonka hän ottaa, ja hänkin voi kokea nuo tilanteet jännittäviksi.

Mut hyvät uutiset on ap:n kohdalla ne, että ujous ja epävarmuus on inhimillistä ja herättää kanssaihmisissä enemmän sympatiaa ja ymmärrystä kuin torjuntaa. Ihmiset nyt suurinpiitein hyväksyvät toisensa sellaisena kuin ovat - jos siis ovat fiksuja, normaaleja ihmisiä.

Vierailija
4/5 |
25.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on usein rooleja joita he ottavat sosiaalisissa tilanteissa, että useimpia vähän hermostuttaa/stressaa olla outojen ihmisten kanssa ensi kertaa tekemisissä. Sillä seurallisella ja rohkeallakin on oma rooli jonka hän ottaa, ja hänkin voi kokea nuo tilanteet jännittäviksi.

Mut hyvät uutiset on ap:n kohdalla ne, että ujous ja epävarmuus on inhimillistä ja herättää kanssaihmisissä enemmän sympatiaa ja ymmärrystä kuin torjuntaa. Ihmiset nyt suurinpiitein hyväksyvät toisensa sellaisena kuin ovat - jos siis ovat fiksuja, normaaleja ihmisiä.

nykyään ei hyväksytä enää erilaisuutta ollenkaan, paitsi homous on jees ja jopa suotavaa.

Vierailija
5/5 |
25.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

valittivat miestensä ujoutta, jopa häpesivät miehiään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kolme