Mulla menee veronpalautus ulosottoon. Jos nyt menen muuttamaan verokorttiini
verotoimistossa uuden pidätysprosentin palkalleni, alkaa varmaankin saman tien menemään myös palkasta se kolmasosa ulosottoon, onko näin? Toistaiseksi ei ole vielä mennyt tätä kolmasosaa. Enkä tarvitse moraalisaarnaa, pari asiallista vastausta olis kiva.
Kommentit (28)
Hei, minulla niin, että velan pääomaa jää kun veronpal. mitattu, muutamia kymppejä. Voudin lapuissa oli palkan ulosmittauksesta- päivä, asianumerot olivat samat kuin veronpal.ulosmitt. ennakkoilmoituksessa, summakin oli se koko summa... eikä se mitä jää, kun palautukset, liki 2000 e on otettu. Tarkoituksella säästin verottajalle, että saan pitää työpaikan, pomo tuskin tykkää, jos yksi tt on uo:n piirissä...
Hassuinta nuissa lapuissa oli, että ilmoitus veronpal uo on sama pvm. kuin mitä muka palkan uo on ilm. jota siis ei eriksee ole ilmoitettu ennakkoon kyseisenä pvm.
Epäilen, et kunhan nyt viimemetreillä kiusantekoa... ettei palkkaa oteta, ainakaan koko velasta, kun liki kokonaan sen kuittaa nuo palautukset.
Vai mikä on voudin il moilttelukäytäntö?
Veronpal. ulosmittauspäätöshän pitäisi lukee sillä nimikkeellä. Mielestäni, eikä palkan uo:na.
mulla taas menee maksamattomat verot ulosottoon. Ulosotto on hyvä asia. ei tule lisää lainaa. makselee vanhat pois hissukseen ja elää sitten ihmisiksi. kyllä noi suojaosuudet ym on niin isot että niillä todellakin tulee toimeen. itseasiassa mulla ainakin jää enemmän käteen kun palkasta menee tuo kolmasosa kun mitä muuten jäisi. tässä vaan makselee kunnes saa lainat pieneneen alle 34 tonnin niin saa takuusäätiön lainan. sitten onkin jo sikahelppoa taas elämä. ei mitään hätää täällä ainakaan. ja töissä käydään iloisesti.
Ainoastaa vajailla henkisillä avuilla varustettu henkilö voi kirjoittaa näinkin idioottimaisen kommentin, kun ihminen kysyy neuvoa keskustelupalstalla. "Oma vikasi kun olet asiasi sotkenut.." Voi voi.. Itselläni luottotiedot on tallella ja varmaankin monessa tapauksssa ihminen itse säheltää omat asiansa, mutta se, että automaattisesti kommentoidaan ja väitetään ihmisen olevan itse syypää ja vastuussa kaikesta mitä elämässään tapahtuu. Juuri valtio antoi pari vuotta sitten miljoonittain vanhoja velkoja anteeksi jotka juonsivat juurensa 80-90-luvun lamalle. Ystävältäni on lähtenyt luottotiedot jo 21-vuotiaana opiskelijana koska hänen asuntonsa paloi eikä ollut kotivakuutusta, ei edes rikkaiden sukulaisten taskuista. Enemmän tuo henkisesti vajaa kommentisi kertoo tämän planeetan ongelmista kuin se, että ihan vain sattumalta maassaamme elää tuhansia luottotiedottomia. On se niin helppoa kun on parempi kuin muut, eikö?
yrittää saada veroprosentti sen suuruiseksi että jää vain tuo suojaosuus käteen.
Ja sitten veronpalautukset aikanaan ulosottoon?
Kyllä, ottaa päähän kun täällä tehdään miehen kanssa ympärivuorokautisia päiviä omassa yrityksessä ja maksetaan niin helkatisti veroa, ettei siitä mitään käteen jää... Ja sitten täällä porukka on sitä mieltä, että on ihan ok, ottaa kaikki irti, mitä saa, ja valittaa heti, jos joutuu joskus ihan itse maksamaan jotakin.
Ei muuten, mutta tää on vaan niin geneerinen yrittäjäkommentti. Ensin todetaan, että "itsehän olet valintasi tehnyt" ja sitten heti perään itketään, kun yrittäjyys on niiiiiin hankalaa. Ja tämä on tietysti valtion vika. Eihän nyt sentään herrajesta Yrittäjän tarvitse tietää etukäteen, mihin on ryhtymässä. Ja lainsäädäntökin varmasti on ihan takautuvasti muutettu hankalaoittamaan ihan teidän elämäänne.
T. Tyytyväinen suurituloinen veronmaksaja, jonka mielestä esimerkiksi maksuton koulutus on tärkempi juttu kuin se, että on perseen alla setelipino, jota hautoa. Verottaja voisi ottaa lisääkin, että saisivat mummut lisävaipan päivään.
Oliko toi sun mielestäs viisas ja fiksu vastaus kommentti !ei kaikki mene elämässä aina käsikirjoituksen mukaan !!!!
Tarkoitin noita vastauksia mitkä on suoraan että kannattais pitää suu kii mielummin jotka kommentoivat mitäs otit velkaa ym toiv he pysyvät koko elämänsä velattomina jos elämä on noin helppoa kerran !
yrittää saada veroprosentti sen suuruiseksi että jää vain tuo suojaosuus käteen.