Lässyn lässyn
Raskaus loppuvaiheessa ja kaikki ärsyttää. Erityisesti se miten kaikesta lapseen liittyvästä saa ja kuuluu puhua. Yksikin kaveri kyselee koko ajan tuntemuksia, onko vauva tyttö vai poika. Keskustelu päätetään hänen puoleltaan aina siihen, että: "saa tulla mikä tulee". No herrajumala totta kai. Mulla on laskettu aika uutena vuotena ja toivoisin raskauden kestävän ensi vuoden puolelle, mutta tätäkään toivetta ei ilmeisesti saa sanoa ääneen, kun "syntyy sitten kun on syntyäkseen". Mä en näe näissä "keskusteluissa" mitään järkeä, jos tarkoitus on vain hokea jotain fraaseja. Pelkään pahoin, että tätä kaikki lapseen liittyvä puhe tulee olemaan.
Kommentit (11)
Kai siinä on mukana taikauskoisuutta eli halutaan ehkäistä kauheita juttuja (kohtukuolemia yms.) sillä, ettei suoraan sanota toivetta ääneen. Tai sitten kaverisi ei halua pahoittaa mieltäsi esim. toivomalla tiettyä sukupuolta tms.
Raskaana olevat ovat aika herkkiä hermostumaan, huomannet itsestäsikin ;-)
että toivotatvasti et saa tyttöä, sitä tulee kuitenkin joku teinipissis. Tai pojat on aivan hirveit', ssälin sua jos sellaisen saat. Tai toivotaan että synnytätä jouluaattona, etpä ole ainakaan keräämässä joulupöydässä enempää kiloja.
Olisi melkein virkistävää kuulla jokin hölmökin mielipide. Se diipadaapa ja nollapuhe on se mikä ärsyttää. Mutta ehkä mustakin tulee sellainen "lapset on elämän suola" -henkilö kun tää syntyy...
ap
Ja juuri silloin raskaushuuruissa ja muutenkin väsyneenä, ne saattavat ottaa aivoon vielä tavallistakin enemmän.
"Lapset on Luojan lahja", "pääasia, että se on terve" ym. Argh!
Etenkin omassa raskaustilanteessani nämä "lapsi on Luojan lahja" hokemat saivat lähinnä murhanhimoiseksi.
Mitä hittiä siihen voi sanoa... että "juu, varsinkin vakavasti vammaiset tai vahinkolapset..."
No ei vaiskaan. Itselläni on autistinen lapsi ja hän on ihan älyttömän rakas, joten on se tietysti perimmältään aivan tottakin. Mutta koska se on täysin totta - siis että lapset ovat vanhemmilleen arvokkaita, kuin lahjoja - sen sanominen on täysin turhaa ja jonninjoutavaa. Varsinkin tällaiselle ateistille ;-)
-3-
ihmiset tarkoittavat ja haluavat sinulle vain hyvää. Ehkä jonain päivänä sulla on sitten oikeitakin ongelmia mitä itkeä. Vaikka sitten kun kasvat aikuiseksi.
joka ei koskaan pura harmistustaan turhasta!
ihmiset tarkoittavat ja haluavat sinulle vain hyvää. Ehkä jonain päivänä sulla on sitten oikeitakin ongelmia mitä itkeä. Vaikka sitten kun kasvat aikuiseksi.
Mulle joku selitti tuota" kumpi on, no ihan sama, kunhan on terve"- juttua. Mä kysyin, että mitäs sitten, jos ei ole terve?? Jätänkö sairaalaan??
Meni hiljaseks..
Aloittaa itse nämä keskustelut, jeesustelee aikansa ja päätyy johonkin hurskaaseen fraasiin. Mielellään kamaloi välissä kaikki tutunnaapurinkaimojen onnettomat kohtalot.
EI, ei ole hirviöanoppi vaan ihan mukava ihminen (varsinkin kun ymmärtää ihailla lapsiani ;) - mutta tuota kestän välillä hyvin ja välillä... noh, huonommin ;)