Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä tuota poikaa oikein vaivaa?

Vierailija
23.11.2010 |

Meidän keskimmäisellä tuo sisäsiisteysharjoittelu kesti tooodella kauan. Päiväkuivaksi oppi vasta tasan 4-vuotiaana eli puoli vuotta sitten (ei meinannut millään oppia tunnistamaan pissahätää). Yövaipat on vielä, ei toivoakaan, että niitä vielä saataisiin pois.

Edelleen vahinkoja tulee todella usein. Ei ehkä joka päivä, mutta sit saattaa olla päiviä, ettei meinaa millään ehtiä vessaan.

Tänään sit olin vieressä, kun jätkä yksikertaisesti nykäisi housujaan alemmas ja lorotteli menemään, lattialle! Mä katoin hetken monttu auki ja kysyin sitte, että mitä ihmettä sinä teet, mikset mennyt vessaan. Poika vastas hämmentyneen näköisenä, että meninhän mä vessaan ja sit se vaan tuli (olohuoneen) lattialle... *huoh* Siis ilmeisesti oikeasti kuvitteli menneensä vessaan, vaikka oli vasta matkanvarrella.

Siis uskomatonta... Ilmeisesti ei oo eka kerta, sen verran kummallisia vahinkoja on käynyt ennenkin...

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
23.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika on nyt 4,5 v ja välillä saattaa tulla monta kertaa päivässä pissat housuun. Olen huomannut että näitä "pissakausia" tulee ja menee, onneksi ne kestävät aina vain lyhyemmän ajan. Hänellä myös on vielä yövaipat ja oppi päivävaipasta pois myöhään, noin 3,5-vuotiaana. Olen huomannut että hän ei oikein erota pissa- ja kakkahätää toisistaan, saattaa sanoa menevänsä kakalle ja sitten hämmästyksekseen sieltä tulikin pissa :)

Epäilen että tässä on jotain hormonaalista tms. häikkää, hänellä ei "kaikki ole vielä kohdallaan" tuon siisteysjutun kanssa, mutta aika auttanee.

Vierailija
2/4 |
23.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

se on yhtä kuin "mennyt vessaan"

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
23.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

se on yhtä kuin "mennyt vessaan"

Vierailija
4/4 |
23.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän se poika on varmaan käätynyt mennäkseen vessaan, siis juuri ennenkö pisu tuli!

Silloinhan lapsi oli menossa.. :)

Meillä ap 1- vuotiaana päiväkuivaksi tullut poika on eskarissa pari kertaa tehnyt pissavahingon.

On vaan jotain mielenkiintosta niin jää pidättelemään eikä ehdi vessaan.

Ei noille mitään mahda, on ihan tavallista että 3- vuotias ei ole päiväkuiva joten kyllä isommallekin lapselle sattuu vahinkoja.

Sinuna kyselisin lapselta mentäiskö pisulle.

Ennen ulkoilua ja ruokaa ja ennen päiväunia yms. Lisäksi kun tullaan sisälle, ruuan jälkeen, unien jälkeen ja aina joka väliin kyselet mentäiskö (kokemuksesta: myös silloin kun lapsi pidempään tekee jotain mielenkiintoista johon lapsi keskittyy).

Kyllä se lapsi siitä tokenee, neuvolaan voi aina ottaa puheeksi. Niin voitte seurailla ettei olis jotain tulehdusta tai sokeritautia yms. häikkänä.