Voi ei =(
Olemme muuttamassa maalle. Nykyinen asunto irtisanottu, lasten koulut vaihdettu ym.. Nyt huomasin, etten rakasta enää miestäni. Toki on ollut vaikeaa pidemmän aikaa, kinastelua ym. Olen vain ajattellut, että on ohimenevää. Mies on aivan innoissaan muutosta, minua ahdistaa. Tunteeni tuskin muuttuvat enää, tyhjyyden ja välinpitämättömyyden tunne on niin voimakas. Olen aivan pulassa enkä tiedä mitä tehdä.
Kommentit (9)
päättymisestä... Meillä pitkä avioliitto takana ja tunteet toista kohtaan ovat vain loppuneet.
Olen aivan pulassa enkä tiedä mitä tehdä.
Et tee mitään. Pysyt valinnassasi. Olet miehesi valinnut lastesi isäksi, eikä tekstistäsi ainakaan käynyt ilmi muuta "vikaa" miehessä kuin että olet kyllästynyt. Tyhjyyden tunne ei ole hyvä syy eroon; väkivalta, alkoholi tms. olisi. Nyt pelaat pelin loppuun, teet muuton ja etsit elämääsi sitä täytettä; se ei liene miehesi tehtävä muutenkaan. Jokainen on vastuussa omasta onnellisuudestaan ja elämänsisällöstään.
Alat siellä maalla pitämään puutarhaa, tutustut lähiympäristöön, lenkkeilet, harrastat; siinä sitä sisältöä.
Tuota sanotaan arjeksi. Ja kuten aiempi vastaaja sanoi; nyt astuu kuvioihin sen päätöksen lunastaminen, että tämän miehen kanssa haluat elää.
Vai mitä kuvittelit; olet kyllästynyt, rikot perheesi, etsit uuden miehen ja elät uudelleen suhteen alkuhuuman, niinkö? Teet pari lasta jne. Kunnes jälleen sinut täyttää tyhjyyden tunne...
Keskustella? Käydä (pari)terapiassa? Meinaatko vain, että "yhtäkkiä totesin, ettei ole tunteita ja se oli siinä"? Jos et ole valmis tekemään työtä tämän suhteen eteen, niin seuraavassa käy kyllä ihan saman lailla. Eivät ne tunteet noin vaan katoa, mutta ihminen voi olla kyllä niin solmussa, ettei ymmärrä enää itseään. Silloin on helppo siirtää pahaa oloaan puolison syyksi. Käy juttelemassa ammattilaiselle, ei varmaan mene hukkaan.
oikein urakalla. Miehen välinpitämätön käytös on osasyy siihen, että itse olen niin lopen kyllästynyt. Toki voimme jatkaa suhdetta kaveripohjalla, mutta sekö on avioliiton tarkoitus. Elää seksittömässä liitossa, kavereina, kuulostellen toisen mielialoja. Naisia sanotaan vaikeiksi, mutta kyllä miehetkin osaavat olla manipuloivia.
Ollaan joskus käyty pariterapiassa ja täti käski minun käyttäytyä "naisellisemmin", eli olla avuton miehen silmissä ja pyytää apua ns. miehisiin hommiin.. Just joo.. en ole mikään amatsoni, mutta pärjään kyllä omin avuin ja omaa järkeäni käyttäen. Se niistä terapia sessioista.
Ollaan joskus käyty pariterapiassa ja täti käski minun käyttäytyä "naisellisemmin", eli olla avuton miehen silmissä ja pyytää apua ns. miehisiin hommiin.. Just joo.. en ole mikään amatsoni, mutta pärjään kyllä omin avuin ja omaa järkeäni käyttäen. Se niistä terapia sessioista.
Näyttelet viikon ajan täysillä, että olet rakastunut mieheesi. Siis näyttelet, käyttäydyt kuten vastarakastunut.
Katso viikon päästä miltä tuntuu.
Nyt olisi aika aikuiselle suhteelle.