Mitä teett huutiksen tinkijöiden kanssa?
Tein kaupan, jonka loppusumma oli 18 e ja postikulut 3 e. Ostaja ryhtyi kuitenkin tinkimään kauppaa 15 euroon ja postikuluja minun maksettavikseni vedoten siihen, että hän on äitiyslomalla ja rahaton.
Ilmoitin, että huutaja ihan itse vastaa huudosta, miksi ihmeessä meni korottamaan, jos tiesi, että ei ole rahaa maksaa. Ja nyt tietysti uhkaa negalla, kuulemma varmasti löytyy ostoksesta jotain sanomista. Huokaus.
Kommentit (7)
varmaan antaja on negoja saanut enemmänkin, sieltä totuus selviää viimeistään.
Jos joku ennen huudon sulkeuduttua pyytää jotain tuotetta halvemmalla, eikä huutajia ole, yleensä myyn mielellään.
s-posti ylläpitoa varten, jos negan lykkää! Etkätodellakaan anna tinkiä, mitäs huusi.
kun ostaja rupesi voivottelemaan. Oli kuulemma nähnyt jossain saman tavaran halvemmalla.
Onneksi en ole törmännyt vielä vastaaviin :( Sinuna pitäisin tuon hinnan, varsinkin jos muita huutajia on ollut. Hinnan alentamisen ymmärrän kohteen sulkeuduttua, jos ei huutajia ole. Tarkoittaen tälläkin sitä, että löytääkin etsimänsä tuoteen, mikä on jo valitettavasti mennyt kiinni.
Ihan noin pahaan en ole törmännyt, mutta mulle on yhden kerran sattunut niin, että olin arvioinut postimaksut liian isoiksi. Menikin kirjeenä, vaikka olin maksikirjeeseen varautunut. Erotus oli pari euroa ja kauppahinta useita kymppejä, joten tuntui ihan pikkujutulta. No joka tapauksessa ostaja alkoi tinkaamaan palautusta postimaksuista.
No mä maksoin ne, koska totesin turhaksi alkaa riitelemään muutaman viestiketjun kanssa asiasta yhtään sen enempää. Paha maku jäi suuhun ja ostaja sai neutraalin palautteen.
Eikös ne postimaksut ole sitovat puolin ja toisin? Eipä ole kukaan vielä tarjoutunut maksamaan erotusta jos olenkin arvioinut postimaksut alakanttiin´?
Nää on just niitä jotka tulee noutaan ja alkaa ovella tinkaan tai ostaa vaatteita kaupasta ja yrittää palauttaa kerran käytettyään. Ei ole suomalaisten rehellisyydessä enää kehumista!