Miksi jotku päätyy sektioon
perätilan takia?
Siis ymmärrän jos on jalat eellä tulossa mutta jos on peppu eellä tulossa niin kyllähän sen voi synnyttää alakautta. Itseä pelottais ihan julmetusti jos pitäis mennä sektioon. :( Alakautta on niin helppo ja nopea ja kivuton synnyttää. Heti synnytyksen jälkeen ihan normaali olo. Ainoastaan kaikki se verenvuoto häiritsee hiukan. ;D
Kommentit (16)
jalatkin rinnalla. Ja enemmän komplikaatioita voi tulla lapselle?
Kaksi tutuistani ovat valinneet sektion perätilan takia. Enkä ihmettele :) Äitini on synnyttänyt yhden lapsen pylly edellä ja sanoi että se oli vaikea synnytys. Eikä tekisi sitä uudestaan.
perätilan takia?
Siis ymmärrän jos on jalat eellä tulossa mutta jos on peppu eellä tulossa niin kyllähän sen voi synnyttää alakautta. Itseä pelottais ihan julmetusti jos pitäis mennä sektioon. :( Alakautta on niin helppo ja nopea ja kivuton synnyttää. Heti synnytyksen jälkeen ihan normaali olo. Ainoastaan kaikki se verenvuoto häiritsee hiukan. ;D
Kyllä nyt jokainen yhden lapsen perse edellä pukkaa tulemaan.
se sektiokin on helppo. Niin kuin toisille synnytys vaikea ;D
on turvallisempaa syntyä sektiolla ja kaikki tilastot tukivat samaa asiaa. Tiesitkö muuten ap että perätilasynnytyksissä alakautta 4-5% lapsista vammautuu tai kuolee kun taas sektiossa riski on 1%? Tiesitkö myös sen että perätilasynnytyksissä alakautta hyvin usein päädytään kiireelliseen tai hätäsektioon. Mua ei sektio pelottanut ollenkaan ja kaikki sujui paremmin kuin hyvin. Lapseni sai syntyä turvallisemmalla tavalla...äitini synnytti muuten 70-luvulla perätilavauvan ja repesi todella pahasti. Veljellä meni olka sijoiltaan.
Helppo sanoa sellaisia asioita helpoiksi, joita ei ole itse kokenut. Peppu edellä synnyttämisen helppouskin riippuu ihan siitä millainen lantio sulla on ja minkä kokoinen lapsi on jne.. Kätilöhän ei saa auttaa siinä synnytyksessä samalla tavalla kuin pää edellä tulevaa. Yksi sektio ja yksi alatie synnytys takana ja mahdollisten tulevien kohdalla jos vois valita niin valitsisin sektion.
Sanopa sinä siihen mitä vaan!
Vielä vähemmän ymmärrän heitä jotka vaatii sektion ihan muuten vaan... ku minäminäminä haluan... :P
Vielä vähemmän ymmärrän heitä jotka vaatii sektion ihan muuten vaan... ku minäminäminä haluan... :P
Eihän kukaan vapaaehtoisesti halua synnyttää niin että maha vedetään auki. Kyllä ne kaikki sektiot on typerien lääkärien määräämiä. Naiset huutaa "Ei, ei. Älkää avatko mahaani!"
Kaikki sellaiset lääkärit jotkas suostuu sektioon ilman mitään syytä on sadistisia naisten silpojia!
Minä valitsin section perätilalapsen synnytystavaksi, koska lääkäri sitä ehdottomasti suositteli. Luotan tällaisissa asioissa erikoislääkäriin paljon enemmän kuin omaan mutu-tuntumaan. Lääkäri perusteli sectiota perätilan lisäksi sillä, että pienikokoiselle lapselleni alatiesynnytys olisi ollut riski. Hän ei ehkä olisi selviytynyt pitkästä synnytyksestä. En ihannoi lainkaan sectiota ja toisen lapseni synnytin tietenkin alateitse (ei siis ollut perätilassa). Joskus se vaan on turvallisempi tapa.
Ja mitä toipumiseen tulee, niin olen toipunut molemmista synnytyksistä suunnilleen yhtä kauan. Repeytymät ja tikit olivat yllättävän kipeitä pitkään myös alatiesynnytyksen jälkeen.
ei ole todellakaa helppo synnyttää!! eikä ole todellakaa kivuton!
t.yks vaikeasti alakautta kolme muuta sektiolla!
ärsyttäviä tämmöset aloitukset!
koska lääkäri niin suositteli. Lapsi oli mitattu reilusti yli nelikiloiseksi. Minulle oli sanottu, että saan/voin synnyttää alle 3800 (röntgenkuvista laskettu).
Syntyi 4200. Pelotti ihan hirveästi. Onneksi kaikki meni hyvin. Mutta minulle sektio oli vaikea valinta. Silti varmasti lopulta hyvä.
Lantiokuvien perusteella lääkärit määräsivät, että lapsi syntyy sektiolla. Pää alaspäin olleet lapset olen pystynyt synnyttämään, mutta kaksi perätilalasta piti leikata.
sektio oli positiivinen kokemus, eikä pelottanu yhtään. Värkkikään ei kärsinyt ja toipuminen sektiosta oli nopeaa :)
Liputan sektion puolesta ja tämän toisen kohdalla myös toivon että SAISIN sektion.
sektio oli positiivinen kokemus, eikä pelottanu yhtään. Värkkikään ei kärsinyt ja toipuminen sektiosta oli nopeaa :) Liputan sektion puolesta ja tämän toisen kohdalla myös toivon että SAISIN sektion.
mullakin.on tehty kolme kertaa jo.
suunniteltu sektio perätilan takia kuin hätäsektio useamman tunnin (tai vuorokauden) pinnistelyn jälkeen, kun lapsivedet menneet aikaa sitten ja tehty ties kuinka monta tutkimusta. Kun tietää etukäteen, että todennäköisesti vaikeuksia on tiedossa, en ymmärrä miksi ehdoin tahdoin vaarantaa lapsen tai äidin hyvinvointi ylimääräisellä riskinottamisella.
synnyttäkööt perätila/muu poikkeutila lapsensa alakuatta ihan vapaasti.
Kaksi kiireellistä sectiota kokennut
sitten ehkä ymmärrät miksi sektio on vauvalle turvallisempi vaikka äidille komplikaatioriskit tietysti nousevat. Itse valitsin vauvalle sen turvallisemman tavan ja otin itselle ne korkeammat riskit.