Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

kotona kireä tunnelma, mies hurhahti Antti Heikkilän oppeihin

Vierailija
22.11.2010 |

ja minusta hän on "väärä profeetta". En ole itsekään ehdoton missään ruokavalioasiassa, esim. "eläinrasvoja vältettävä viimeiseen asti". Urheilevana minusta on ihan ok saada runsaastikin proteiinia, eikä hiilihydraatteja tarvitse saada sitä 50 % (-60 %), mikä on suositus.

Mutta minun miehen kalorisuhteet ovat seuraavat;

43 % rasva, 21 % hiilihydraatti ja 36 % proteiini. Rasvoja hän käyttää seuraavia; ? rkl oliiviöljyä, 4 * kalaöljykapselia, ottikohan CLA:ta, sekä voita ruuanlaitossa (syö joka päivä jotan kanamunaa, tms.) sekä niillä parilla kolmelala leivällä, joista hiilihdyraattinsa saa. Onneksi ei kai syö punaista lihaa kuin kerran viikossa.

Itse olen kuullut, että aivot tarvitsevat hiilihydraattia ja kai glukoosin valmistaminen proteiinista ja rasvasta on elimistölle todella kova homma, niin en usko, että se hirveästi asiaa edistää, että elimistö joutuu niin koville. Mies kokeilee tuota diettiään (tai siis tämä on hänen elämäntapansa!) hoitokeinoksi psoriaasikseen (ei kovin laaja, mutta voimakas niillä pienillä alueilla, joilla sitä esiintyy). Hänellä on myös ollut metabolisen oireyhtymän oireita, verensokeri ja kolesteroli HIEMAN koholla (molemmat noin 6.3 paastoarvo), että häihinkin hän uskoo saavan avun.

Itse olen miehen kanssa samaa mieltä siitä, että lisäaineita kannattaa yrittää välttää.

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
22.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkäpä miehesi tervehtyykin? Onko karppaajien kolesteroli yms.arvoista tutkimuksia?

mutta kun se pulisee koko ajan jutustansa, enkä halua, että lapset miettii "kumpikohan oikeassa, äiti vai isä, miten pitäisi syödä jne". Pitäisi vaan omana tietonaan. Jos on terve (kuten mä ja lapset), niin en usko, että mitään kikkailua pitää alkaa harrastamaan. ap

Mun äijä alko kans palvomaan Heikkilää, ja nyt parin kuukauden tappelun jälkeen älyää pitää suunsa supussa pääasiallisesti.

Mulla palo käämit ihan täydellisesti, kun ukkokulta alko vaatimaan (joo-o, ihan vaatimaan) että hänelle pitää laittaa sitten omat pöperöt, jos muu perhe ei seuraa hänen diettiään.

Nyt ollaan päästy -taivaan kiitos- siihen pisteeseen, ettei tuo enää juhliin mentäessä kailota kahvipöydässä mitä kaikkea hän ei sitten voi syödä, ja "HYI, kuin te tommosta syötte".

Osallistuu myös ruoanlaittoon nykyään, kun kyllästyi syömään tonnikalaa raejuustolla ja munia eri muodoissa...

Vierailija
22/23 |
22.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sokerimuroja. Veriarvot silläkin paranivat.

Veikkaan että isompi syy veriarvojen paranemiseen on se painon putoaminen, ei niinkään se millä ruualla sitä painoa on pudottanut,

Psori on pois, samoin 15 kg. Kolesterolit siinä kunnossa että terkkari nieleskelee jauhoja kurkustaan tulokset luettuaan, ensin (tietenkin) paasattuaan vartin paha-paha-rasva-epistolaansa.

Että mietippä järjellä.

Mutta karppaamalla voi lähteä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
22.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sokerimuroja. Veriarvot silläkin paranivat.

Veikkaan että isompi syy veriarvojen paranemiseen on se painon putoaminen, ei niinkään se millä ruualla sitä painoa on pudottanut,

Psori on pois, samoin 15 kg. Kolesterolit siinä kunnossa että terkkari nieleskelee jauhoja kurkustaan tulokset luettuaan, ensin (tietenkin) paasattuaan vartin paha-paha-rasva-epistolaansa.

Että mietippä järjellä.

Mutta karppaamalla voi lähteä.

Lueskelin asiasta, ja ruokavalion vaikutuksesta sanotaan näin: "Fasting periods, low energy diets and vegetarian diets have improved psoriasis symptoms in some studies, and diets rich in fatty acids from fish oil have also shown beneficial effects.[38] The severity of psoriasis symptoms may also be influenced by lifestyle habits related to alcohol, smoking, weight, sleep, stress and exercise.[39]"

Ei tuossa karppauksesta sanota mitään. Tässä lähde pubmediin: http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/16181450